Nieuwe track: Ion Cortex

Lekkere track hoor!! Echt heel dynamisch afgemixed ook. Mooi duister padje creeert goede sfeer! Stereo plaatsing ook heerlijk breed. Gun je ons nog een kijkje in de keuken?? Waar komt die dikke blubberende bas vandaan bijvoorbeeld?? En wat voor filter gebruik je?? Echt toppie!!
 
Origineel geplaatst door Lacrosse
Gun je ons nog een kijkje in de keuken?? Waar komt die dikke blubberende bas vandaan bijvoorbeeld?? En wat voor filter gebruik je?? Echt toppie!!
Die bas bestaat uit twee lagen.. die lage 'blubberende' bas komt uit m'n Akai AX73 en deze wordt aangevuld door een op m'n Nord Micro Modular zelf gebouwde patch. Dit zijn ook de enige synths die ik voor dit nummer heb gebruikt - Gebruik Logic Audio met de nodige plug-ins op m'n Powermac G4... en verder de nodige bewerkingsprogramma's (Soundhack, Metasynth...), maar ik ga natuurlijk niet alles verklappen he ;)
M'n S2000 staat er een beetje werkeloos bij de laatste tijd...
 
Ik vind het ook een hele mooie track. Alleen de synthlead (1.20, 3.30 en aan het einde) vind ik wat minder. Maar dan loop ik wel echt te zeiken hoor. ;)

Ik zie trouwens dat jij meegewerkt hebt aan dat computerspel voor blinden. Leuk, ik neem aan dat je daar ook de muziek voor hebt gedaan?
 
Ten eerste bedankt voor de eerste reakties!

Origineel geplaatst door OnAcid

Ik zie trouwens dat jij meegewerkt hebt aan dat computerspel voor blinden. Leuk, ik neem aan dat je daar ook de muziek voor hebt gedaan?

Klopt! We hebben het gemaakt met z'n drieen, we zijn wel alledrie 'geluidsmensen', omdat het spel helemaal geen beeld heeft. Maar omdat programmeren niet mijn sterkste kant is heb ik mij meer gericht op het geluid zelf, een stukje concept, en inderdaad de muziek...
 
Zeer geslaagd hoor.
Ik heb wel het gevoel dat het nummer een gecopyeerd is
en verder bijna niets veranderd als alleen de break
ik hoor het nummer namelijk 2 keer.
Goed geprogrammeerd,
goed volume en panoramma.
Daar ligt het ook niet aan.
 
Erg lekker nummer zeker! Een super produktie. :)

Jullie gebruiken ook zeker de Logic compressie? Valt me echt op dat nl. lekker strak is (vooral het laag). Of andere dure harde waren gebruikt. (verklaptie het of niet?)

Maar waarom is het stereobeeld zo vlak? Zal wel expres zo gedaan zijn, maar die hihats wat meer de ruimte geven mag toch wel? (sorry als ik zeik) Of is die mp3 encoding niet helemaal jofel (kan ook nog)? Of echt zo subtiel als maar zijn kan. :)

Nou ja, erg makkelijk over zoiets te oordelen. Terwijl het vast wel heel veel tijd heeft gekost om het te maken. Het staat als een huis.
 
Origineel geplaatst door fuse
Erg lekker nummer zeker! Een super produktie. :)
Jullie gebruiken ook zeker de Logic compressie? Valt me echt op dat nl. lekker strak is (vooral het laag). Of andere dure harde waren gebruikt. (verklaptie het of niet?)

Maar waarom is het stereobeeld zo vlak? Zal wel expres zo gedaan zijn, maar die hihats wat meer de ruimte geven mag toch wel? (sorry als ik zeik) Of is die mp3 encoding niet helemaal jofel (kan ook nog)? Of echt zo subtiel als maar zijn kan. :)

Nou ja, erg makkelijk over zoiets te oordelen. Terwijl het vast wel heel veel tijd heeft gekost om het te maken. Het staat als een huis.
Thanks for the compliments!
Wat die compressie betreft; hmm ik ga niet alles verklappen... maar het is in ieder geval geen hardware ;)
Ik vind zelf die mp3 encoding erg slecht voor m'n track... wat het stereobeeld betreft: ja is wel over nagedacht hoor. Bij vroegere tracks had ik vaak de neiging de hihats te hard te zetten, vandaar dat ik ze nu wat subtieler aanpak.
 
Je mag wel zeggen welke plugins je gebruikt hebt, of denk je dan dat we meteen met z'n allen naar de winkel rennen en dan onze tracks gaan bewerken, opsturen naar Wessel, op de radio komen en zodoende binnen lopen?

Wees gerust, we sturen niets op naar Wessel. ;)

Maar een kok verteld ook altijd wat er in het eten zit, alleen niet hoe het klaargemaakt is, daar zit het verschil in.
 
O, ga gerust je gang hoor als je op de radio wil komen :)
Denk niet dat ik met deze muziek veel kans maak op de radio...
Hey I was just joking; over de compressie: ik heb de Logic compressie gebruikt zoals fuse al zei. En nog eens een loudness miximizer voor de mix.
 
Back
Top