simpele sampler

hvanzon

Nieuwkomer
Lid sinds
30 december 2004
Berichten
4
Locatie
alphen
ik heb laatst een yahama tx16w gekocht. Het is een schitterend ding,
kan ook redelijik veel met het typhoon besturingssysteem, maar werkt niet echt intuitief.

Ik zoek een simpele sampler waarmee ik met een druk op de knop een sample op kan nemen,
en deze met een druk op de knop weer kan afspelen. Zonder effecten, zonder midi trigger, zonder midi samples,
gewoon opnemen, afspelen, loopen. Liefst nog met meerdere samples door elkaar.
Nu ben ik niet zo thuis in de wereld van de samplers, maar ik heb laatst een jamman (lexicon).
dat leek me een geweldig ding. helaas, Nergens meer te vinden. maar dan weet je in ieder geval in welke
richting ik zoek.
Kan iemand mij misschien helpen om een simpele sampler te vinden.
 
die yamaha vind ik wel wat.

ik heb gekeken naar de Yamaha SU 10 sampler en de SU 200

Maar die SU 10 is eigelijk al voldoende.

k'heb ook al naar zelfbouw kitjes gekeken, maar die hebben nooit een loop functie
 
....of de enigszins obscure DOD Dimension 12. Simpeler kan haast niet; heeft niet eens MIDI. Ik heb dat ding ook in mijn rack hangen, maar gebruik hem puur voor de delay.
 
ik heb de handleiding van de dod dimension 12 bekeken. Hij is inderdaad prima geschikt.
Maar zoals zovelen niet gemakkelijk aan te komen.
heeft trouwens wel midi in hoor!
 
Origineel geplaatst door hvanzon
ik heb de handleiding van de dod dimension 12 bekeken. Hij is inderdaad prima geschikt.
Maar zoals zovelen niet gemakkelijk aan te komen.
heeft trouwens wel midi in hoor!

Kan je nagaan, dat weet ik niet eens :D Maar nou je het zegt heb je wel gelijk geloof ik! Voor zover ik weet echter (ben een beetje te lui om de handleiding er nu bij te zoeken; te veel oliebollen en champagne) is MIDI er op de Dimension 12 er puur voor het syncen van de delay. Je kan niet via een MIDI-keyboard samples afspelen oid. Beetje vreemd en een gemiste kans dus! Daarnaast kan je de samples ook op geen enkele manier opslaan; als je het apparaat uitzet ben je alles simpelweg kwijt.

Al met al een nogal vreemd apparaat dus en ik moet er eerlijk bij vermelden dat ik hem ooit gewonnen heb met een prijsvraag. Was er blij mee maar zou hem zelf niet gekocht hebben; hij was nog duur ook! Maar de delay-functie heeft toch wel aardige mogelijkheden, gaat tot 12 seconden (1 van de weinige!) en alles heeft een eigen knop. Zeer zeker bruikbaar dus.
 
Ik heb precies de sampler die jij zoekt.


Het is een akai s-01.
Zo super makkelijk in bediening vind je ze niet meer.

ontzettend overzichtelijk, geen moeilijke menu's, en goede geluidskwaliteit.
Ideaal als drumsampler.

Hij is te koop voor 75,-
 

Attachments

  • s01.jpg
    s01.jpg
    5 KB · Bekeken: 96
is er geen ruil mogelijk. Ik heb namelijk nog een yamaha tx16w staan.
met ontzettend veel samples. originele.
ik heb er zelf niets aan om 2 samplers te hebben.
maar liever heb ik zo'n dimension. Dus als iemand daaraan kan komen?
 
Back
Top