Wat kan ik met een ADAT kaart (in een mixer)?

Origineel geplaatst door NorthernLightX
OK duidelijk. maar ik heb dus al een geluidskaart zonder ADAT, maar met 8 outputs en 4 inputs, wat zou ADAT voor toegevoegde waarde kunnen hebben voor mij?

Ikzelf heb ook een 03D. Tweedehands gekocht met -ja hoor- een ADAT-kaart geïnstalleerd.
Als je niets digitaals in dit formaat hebt, dan heb je d'r dus ook helemaal niks aan.
Ik heb die kaart omgeruild bij AudioPro (A'dam) en een CD8ADS Interface Card voor 03D (en 02R) erin gezet. Heb je 8 analoge inputs erbij (gebalanceerd, jack, 20 bit AD, niveau schakelbaar tussen -10 en +4 dBu), wat je dan op een totaal van 26 analoge inputs brengt. Die kaarten voor de 03d (en 02r) zijn wel flink aan de prijs (reken op iets rond de 450/500 euro voor deze kaart). Die vor de 01v zijn een stukkie goedkoper (en kleiner).

Ikzelf ben overigens erg erg tevreden over de 03D, dus als je het kan betalen zou ik die nemen (ipv de 01v).
De 03d heeft ook nog eens vier bussen (kan zowel intern als extern geconfigureerd worden), wat dus perfect aansluit bij jouw geluidskaart.... Ik wist het wel 8P


Groetjes,
Rene.
 
Origineel geplaatst door rejo

De 03d heeft ook nog eens vier bussen (kan zowel intern als extern geconfigureerd worden), wat dus perfect aansluit bij jouw geluidskaart.... Ik wist het wel 8P

Groetjes,
Rene.

Leg uit, ik ben niet zo'n opnamewonder, wat kan ik met vier bussen en vier ingangen van mijn WaMi? Geluid terug mijn PC insturen?

En wat mag een goede 03D met Analoge 8-kanaals expansie kosten volgens jou?
 
Laatst gewijzigd:
Doe nog es lezen, de antwoorden staan d'r al. :)
 
Origineel geplaatst door fuse
Doe nog es lezen, de antwoorden staan d'r al. :)

Dan ben ik waarschijnlijk idioot, want ik zie het niet? :erm:

[edit]

2e vraag: mag een 03D zonder kaarten maar mét flightcase 1800 euro kosten?
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door rejo


Die kaarten voor de 03d (en 02r) zijn wel flink aan de prijs (reken op iets rond de 450/500 euro voor deze kaart). Die vor de 01v zijn een stukkie goedkoper (en kleiner).

mijn adat kaart voor de 02r heeft me fl650.- gekost bij tach & tally in den haag. voor dat soort dingen is dat echt de aangewezen zaak.

je moet ze maar eens bellen die gasten weten echt veel van die die dingen.
 
Ik ga het nog een keer proberen, want ik ben zo stom dat ik het nog steeds niet snap!

Ik ben niet zo'n opnamewonder, wat kan ik met vier bussen en vier ingangen van mijn WaMi? Geluid terug mijn PC insturen? En waarom zou ik dat willen?


En dan nog wat aankoopvraagjes:

Wat mag een goede 03D met Analoge 8-kanaals expansie kosten volgens jou?

En wat mag zo'n bord los kosten?

Mag een 03D in perfecte staat (volgens de verkoper) inclusief flightcase €1800 euro kosten?

Please help me guys, I depend on you...
 
Origineel geplaatst door NorthernLightX


Ik ben niet zo'n opnamewonder, wat kan ik met vier bussen en vier ingangen van mijn WaMi? Geluid terug mijn PC insturen? En waarom zou ik dat willen?


intern geluid door externe fx halen bijvoorbeeld.
Origineel geplaatst door NorthernLightX




Wat mag een goede 03D met Analoge 8-kanaals expansie kosten volgens jou?

En wat mag zo'n bord los kosten?
Mag een 03D in perfecte staat (volgens de verkoper) inclusief flightcase €1800 euro kosten?


ik denk dat 1800 euro op zich wel een aardige prijs is. maar echt goedkoop is het niet. ik heb ze wel goedkoper gezien in nederland.

en als je zo veel geld wilt uitgeven, en toch niet alteveel weet van mengtafels(niet lullig bedoeld:) )laat je toch ff informeren bij bijvoorbeeld tach & tally. daar hebben ze eenhoop digitafel staan. kunnen ze je een hoop laten zien. maar dat vindt ik hoor.
 
Volgens mij is 1800 pleuros een normale prijs. (schiet me anders maar lek als'tnie zo is) Misschien zelfs nog aan de goedkope kant.

En een expansion bord kun je wel zelf opzoeken bij yamaha en/of webwinkels :)

Maar met die 4 ingangen kun je je mixer main outs en nog 2 extra send/auxen erbij doen zodat je je computer ook als effectenbak/compressor kunt gebruiken. Of inserts, wat jij wilt.
 
Om het nog lastiger te maken: sommige (of allemaal?) ADAT apparaten hebben ook nog een 9-pins aansluiting voor het sync'en van ADAT (lijkt precies op seriele aansluiting van PC)


beetje offtopic misschien:

NorthernLightX: als je van plan bent je WaMi te verruilen voor een ADAT kaart en je wilt toch gebruik maken van de 4x Midi dan kunnen wij misschien wel een aardige deal sluiten.
Ik heb een Egosys Miditerminal 4140 (zit dus eigenlijk ingebouwd in WaMi rack), en ik wil misschien overstappen op een WaMi rack (m'n Gina20 kaart is dood, misschien niet meer te repareren), maar dan heb ik dus een miditerminal teveel...
Dus misschien kunnen we dan een ruil+bijbetaal deal sluiten. Het is maar een idee, maar je weet maar nooit :)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Om het nog lastiger te maken: sommige (of allemaal?) ADAT apparaten hebben ook nog een 9-pins aansluiting voor het sync'en van ADAT (lijkt precies op seriele aansluiting van PC)


ja dat is weer het echte originele adat(dus de recorders) dit is om meerdere recorders met elkaar te syncen.

dat geld niet voor gewone i/o
 
Guys, allemaal erg bedankt voor alle info :halleluja

Die 1800 euro is voor 03D met flightcase en zonder ADAT, ik neig ernaar hem te kopen eerlijk gezegd...

De prijs van die analoge uitbreidingskaart wilde ik weten omdat er nu eentje op marktplaats.nl wordt aangeboden, en ik natuurlijk niet te hoog wil bieden, als hij al in mijn budget past...

Mijn Wami gaat niet weg, analoog vind ik toch even iets flexibeler dan zo'n ADAT dinges, dan kun je alleen nog maar zaken via je mengpaneel doen...
 
Back
Top