recycle herkent mijn scsi sampler miet

Maximanius

Ingeburgerd
Lid sinds
18 december 2004
Berichten
33
Ik heb een probleem met Recycle en mijn EMU ESI-4000 scsi sampler. Recycle ziet niet dat er een sampler via de scsi kaart is aangesloten. Als je bij sampler settings kijkt staat er bij scsi bus en scsi ID niets aangegeven. Het gekke is dat Windows XP wel de scsi en de sampler erkent. Er staat dan bij configuratiescherm/systeem/apparaatbeheer onbekend apparaat, en als daar dan weer op klikt staat er in de subdirectory acht keer esi-4000 sampler device via scsi. En ondertussen geeft recycle dan aan bij system information ASPI installed: no, ASPI version: n/a en bij buses no scsi available. Vroeger op mijn ouwe computer met Windows 98 had ik geen probleem met recycle en de scsi esi-4000 dus het zal wel iets met Windows XP te maken hebben. Wie heeft er een goeie tip?
 
aspi installeren dat moet je zowieso doen... zie http://www.google.nl en zoek op ASPI download om de drivers te vinden... Even goed doorlezen hoe je het moet installeren. Heb je iig aspi drivers Die zijn toch wel van belang voor werken met scsi en ook voornamenlijk sample cd's als AKAI, EMU, ROLAND, Kurzweil etc.
 
Probleem met recycle en SCSI

Probleem met recycle en SCSI

Ik heb Recycle 1.7 en 2.0 se geven allebij hetzelfde probleem. Ik zal proberen Zo'n ASPI driver te installeren (is dat niet alleen voor een bepaald type SCSI kaart?)
 
recycle en scsi sampler probleem

recycle en scsi sampler probleem

Ik heb net een ASPI driver van nero geinstalleerd maar ik heb het probleem nog steeds
 
ow w8 ik lheb ooit gelezen dat er een dummy driver is voor de esi omdat windows telkens komt zeuren dat er een nieuwe device is... moet je even met google zoeken denk ik... weet niet zeker of het voor de esi was of voor een akai s1000 maar geloof de esi... (aangezien ik die actiever gebruikte dan de s1000)
 
Probeer anders de Force Aspi drivers eens. Dit is een makkelijk te installeren en compleet Aspi pakketje. Nero installeert namelijk geen volledige aspi layer. Je kunt ze hier downloaden.
 
recycle en sampler via scsi

recycle en sampler via scsi

Bedankt mensen!!!!
Het lag inderdaad aan de SCSI driver, ik heb nu een adaptec ASPI scsi driver voor WIndows XP, en recycle herkent de sampler weer.
 
Back
Top