nieuw werk in uitvoering

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
Allieallo,

ok ik moet er maar weer eens aan geloven ;)
2 nieuwe tracks die weer op de 80% grens zitten..dus nog 1 of 2 mixjes te doen dan dan moet het af zijn...

laat maar weten wat jullie ervan denken:

http://www.expansions.nl/filez/deeplove-thechildrenV2.mp3

http://www.expansions.nl/filez/deeplove-smoov.mp3

tis allemaal weer wat laidback relaxed deephouse werk, binnenkort ga ik maar weer es werken aan wat hardere dingen;)

ben er redelijk tevreden over maar het is nog steeds nie goed genoeg......maar we gaan gewoon door....hopelijk wordt het nog eens wat

Olaf
 
Laatst gewijzigd:
ik heb smoov geluisterd

superrelaxed! echt fijn om heen te luisteren.

Wat t voor mij echt helemaal relax zomer niks in de kop gevoel zou geven, was als je de bass zou vervangen door een speedgarage bass....maar dat ben ik met mijn speedgarage tick....

[miereneuk] misschien leuk als je die maracas een beetje volume/velocity laat varieren, zodat je wat meer een groovy feel erin krijg TSJAkezakkeTSJAkezakke [/miereneuk]

helemaal goed!
 
dankdank....zal je tips meenemen!

Olaf
 
Yep, lekker ja.

Die mix van smoov is niet zo lekker als van die ander, maar misschien is het die kick (reason?) die net te laag gepitched is.

Thumbs up!
 
Wederom lekkerrr.!!

De laaste 20% van The Children kun je misschien wel vinden in de basline. Af en toe is ie lekker, maar bij 2:40 vind ik hem niet goed; te simpel ofzo.

BTW hoe kom je aan die vocoder sample?? Zelf ingesproken? En waar heb je de andere vocals vandaan?

Smoov is prima zo toch? Ja, misschien kan de mix beter. Of dat melodische geluidje(o.a. 6:08 ) wat over de accoorden heen zit kan beter gekozen worden (misschien met lichte vibratie erin?)
 
Ik vind in het eerste nummer die vocoderstem niet zo passen. Net of die ook niet helemaal in het ritme is.

Van mij mag er in Smoov een andere bass. Maar dat stelde pjotr volgens mij al voor. Verder toppie hoor! :)
Het tweede nummer heeft mijn persoonlijke voorkeur.

En ik denk dat de vocalen van een sample cd komen?
 
vocoder vocals ben ik zelf, de andere stemmetjes komen van een sample CD (houseworx)

bedankt voor alle op en aanmerkingen..zal ze in gedachten houden....
 
Laatst gewijzigd:
Wow, toch blijft het lekker als je van die relaxte muziek produceert. Dus ben wel benieuwd hoe het klinkt als je inderdaad eens wat ´harder´ gaat werken. :-)

The Children V2: Het stuk tot 2:30 vind ik beter dan daarna. Dat bass loopje wordt dan een beetje, uhm, niet spannend. Maar das een persoonlijke mening. De vocoder bits zijn te gek. Klinken echt super. Al met al toch een erg lekkere deephouse track.

Smoov: De drums klinken hier een tikkie te reasonachtig. De synth stabs vind ik daarentegen wel erg mooi en lekker klinken. Het lastige met prefab vocals is dat het soms niet past bij de feel van een track. Maar dat heb je hier dus wel goed voor elkaar. Het vult elkaar zeer goed aan.

Beide tracks gaven me wel een heerlijk ´summer nights on the beach´ gevoel. BBQ met wat lekkere drankjes en deze muziek erbij. Hmmm yummie!

Eric
 
Origineel geplaatst door Auxillary

The Children V2: Het stuk tot 2:30 vind ik beter dan daarna. Dat bass loopje wordt dan een beetje, uhm, niet spannend.

ja dat moroder achtige basloopje zat in de oorpsronkelijke 1e versie....daarna heb ik die andere baslijnen erbij gespeeld als alternatief omdat ik het vooral in de breaks een beetje cheesy vondt klinken....maar nu met de andere baslijnen denk ik ook dat het niet meer zo heel goed past..ga er wel mee stoeien om er een iets minder "blij" resultaat van te maken

Olaf
 
Back
Top