Vordering liveset PJ....eerste patroon poging "live"

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
hey

Ik ben bezig met het werken aan een live-set, en ik heb vandaag het eerste patroontje afgemaakt, en om toch te kijken hoe dat uitwerkt heb ik dat "live" opgenomen. Het resultaat voer ik maar ff voor de leeuwen ;)

ik ben zelf vrij tevreden, maar als je iets hebt waar ik aan zou kunnen werken, deel het mede!

http://home.planet.nl/~gomme000/PJLiveTry1.mp3
alle commentaar wordt zoals gewoonlijk gewaardeerd

[edit] oh ja, t is stevige techno [/edit]

Groeten PJ
 
Laatst gewijzigd:
toen ik het begin hoorde dacht ik van: "whoa! dit wordt lekker!!!" Ik heb dat eerste stukje wel een stuk of twintig keer beluisterd... :)
ik verwachte eerder zo'n goede high NRG trancer met een lekkere bassline en pompende beats met een break hier en daar...
maar helaas sprak die techno me niet zo aan... klonk wel goed en zo maar niet echt mijn ding.
Je had in mijn ogen meer met dit kunnen doen...

Greetz
 
met er meer mee kunnen doen bedoel je er een trance-ding van maken. Maar ik heb bewust voor een andere kant gekozen....dus dat zit er niet in ;)
 
goed hoor! Die bassdrum beukt er echt geweldig in na 54 sec.

Wat ik zelf niet zou doen is die break met die strings laten terugkomen. Dan heb ik zoiets van "die heb ik al gehoord".
4 en een halve minuut is misschien iets te lang voor 1 nummer in een liveset. Verander bijvoorbeeld na 3 minuten alvast de beats (van het daaropvolgende nummer...)
 
Erg lekker zeg! Het heeft gewoon iets. :)
 
klinkt wel okee ja

welke gear heb je gebruikt ? en is dat nog in studio-opstelling of klaar om mee te nemen naar buiten ?
 
gedeeltelijk opgesteld zoals ik t live zou gebruiken. Het audio deel is alvast helemaal zo opgesteld. Het enige verschil met echt live is nu alleen nog dat ik de pc gebruikte als seqeuncer en straks de mc-307 (dit maakt t alleen maar makkelijker, met de mute-knoppen) in de seqeuncer zat een loopje van 32 measures. Qua kanalen heb ik t ook helemaal goed ingesteld (kan er maar 8!)
gear dus MC-307 en ESI-4000 gemixt op Tapco 100M, Zoom rfx-1000 over de enige aux :D

en die strings....ja ok...t is in 1 take gedaan...dus dat kan ik doen of laten als ik wil

4en halve minuut is misschien wat lang, ik moet nog kijken hoeveel patroontjes mijn inspiratie me toelaat te maken ;)
 
is niet lang

en ik denk in mijn liveset niet eens per track
 
Origineel geplaatst door matt second
en ik denk in mijn liveset niet eens per track

Tuurlijk, het moet een brei van muziek zijn; geen afzonderlijke nummers met een begin en een eind en al helemaaal geen stilte tussendoor.

die 4,5 minuten; of het nou lang of kort is dat weet ik ook niet. Maar ik bedoelde dat er van mij op een bepaald moment iets nieuws bij mocht komen. Bij wijze van vooruitwijzing naar de volgende track.
Snappie :)
 
ik snap het wel, maar het is makkelijk om een continue brei te genereren als je allemaal losse apparaten met een aparte seqeuncer gebruikt. Dan kun je patroontjes combineren. Ik zit toch vast aan één sequencer. Wat ik wel kan doen is tussenpatronen maken met elementen uit het vorige en uit het volgende patroon. Maar dan kan ik dus wel niet de patronen in willekeurige volgorde afgaan (kan wel; maar dan zonder tussenpatronen).
Stilte komt er in elk geval sowieso niet bij kijken, alles wordt aan elkaar gelapt....maar dit weet ik nog niet...wat vinden jullie?
 
Het doet me een beetje denken aan de oude Prodigy zo met die dubbele kick...wel lekker. Ik mis alleen een snare die de boel lekker ritmisch laat lopen, en een beetje een thema door de muziek. Die padsound is daar een beetje te chilly voor, als intro doet die het prima, maar in de muziek zelf zou ikzelf iets actievers bakken.

Ook de snares en klapjes zijn een beetje te veel "gabber" voor mijn smaak. Maar het is in ieder geval erg origineel, wel zo belangrijk.
 
Goed bezig !

Goed bezig !

Goed bezig man! Klinkt erg goed..

Een tip voor het 'live' gaan.. probeer niet te veel dingen in één nummer te stoppen.

Het denken in nummers is trouwens iets wat wij wél doen in live-situaties. Maar goed.. da's een kwestie van smaak en aanpak denk ik.
 
Die synthpad op de achtergrond.. zo na een minuut of twee.. geeft me een beetje een Dr.Who gevoel.. (lekker toch ?)
 
Origineel geplaatst door technomauriesje
Jeej ik heb een sterretje (!)

[OT]

Pas maar op, voor je het weet is het een rondje geworden... 8o)

[/OT]
 
Origineel geplaatst door NorthernLightX


[OT]

Pas maar op, voor je het weet is het een rondje geworden... 8o)

[/OT]


Ok LOL!!!

maargoed, ff on topic:

Dit klinkt echt zeker lekker!!!!

jah, wil ook weten waar je dit mee gecompressed hebt. Ik vindt die clapjes juist wel lekker. en die kick is gewoon heerlijk!
 
Back
Top