Sotware sampler of hardware sampler ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hamunaptra

Ingeburgerd
Lid sinds
12 februari 2003
Berichten
37
Waar gaat jullie voorkeur naar uit ? en waarom ?

Ik zie dat er steeds meer samplers verkocht worden en hoor steeds meer mensen over "software samplers" praten dus ik ben wel benieuwd wat jullie er van denken.
 
Had je al gezocht of dit onderwerp al eerder voorbij was gekomen op het forum?

Ik heb een vermoeden van niet nl. :)
 
nee klopt, aangezien er 1000 bladzijdes staan met posts :confused:

maar ik neem dus aan dat die er ergens tussen staat, in dat geval kan deze gewoon rustig dicht en ik zoek wel fftjes verder,

Tanx !
 
Re: Sotware sampler of hardware sampler ?

Origineel geplaatst door Hamunaptra
Waar gaat jullie voorkeur naar uit ? en waarom ?

Ik zie dat er steeds meer samplers verkocht worden en hoor steeds meer mensen over "software samplers" praten dus ik ben wel benieuwd wat jullie er van denken.

Mijn voorkeur gaat uit naar hardware omdat dat veeel goedkoper is, waardevaster dan software en je hebt er geen computer van vele honderden euro's voor nodig.

Maar gebruik die button
dsf_r2_c13.gif
nou es.

-C-
 
Gebruik zelf veel hardware samplers, heb echter de laatste tijd me een beetje verdiept
in de Softwaresampler en daar kwam Kontakt en Gigastudio het beste uit.
Verder heb je de Emulator X van Emu dit is een combinatie van hardware
en software, deze zal ik eind van de maand proberen.
 
Hardware voor m'n kicks (E-Mu e4xt Ultra)....omdat ik dat toch nog steeds beter vind klinken en omdat ik niet uitgespeeld raak met de filters......

Software voor de rest....:

NI Kontakt voor vocals en loopjes...vanwege de pitch-shift en time-stretch functies

Als ik samples heb die gewoon goed moeten klinken gebruik ik ze liever als audio in Cubase SX,dat klinkt toch beter dan softsamplers...

(Emulator X gaan ik ook nog mee aan de slag,maar die is pas zo ge-update dat ie bruikbaar is)....
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top