[TRACK] Vergissing

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Was een beetje aan het klooien met de soft-arpeggio in Logic. De volgende dag wil ik verderdoen maar zet de verkeerde performance op. Kreeg ik ineens arpeggios op van die lange klanken en dat geeft een cool effect.
Heb er dan maar iets rondgebouwd, muzikaal heeft het niet veel om het lijf. Zo'n typisch uit de hand gelopen experimentje zeg maar.
Het einde is nogal abrupt, kon niet direct iets goed vinden.

Luister (asx)
Download (save as)
 
klinkt echt goed .
waarom geen reacties.. niets meer aan doen :halleluja
zo zie je maar de beste tracks komen van de meest krankzinige dingen
 
Ha die Herman :doei:

Ik ben altijd benieuwd naar je songs ... dus ook onmiddellijk naar deze luisteren.

Intro :okdan: ... coole sound ... beloofd aktie.

Als de drums erbij komen, wordt die beloofde aktie ook ingelost. Melodiegeluid is knap, maar valt soms iets te sterk weg. Opnamekwaliteit is erg goed, stereoverdeling perfect. Mooie phasing op arpeggio's.

Enige minpunt is dat er te weinig in gebeurd om me gedurende 4:04 min echt te blijven interesseren. Ik mis bv een climax of een opbouw naar meer en meer sporen.

Dit experiment is niet van het niveau van 7 Missions of van Granata, maar toch nog steeds erg goed. Ik denk dat ik maar es een folder 'Hermax' zal aanmaken ... er beginnen te veel songs van je in m'n lijst te staan om je nog bij anderen in te delen ;)

:okdan:

:doei:
 
Origineel geplaatst door Danny
Enige minpunt is dat er te weinig in gebeurd om me gedurende 4:04 min echt te blijven interesseren. Ik mis bv een climax of een opbouw naar meer en meer sporen.

Ja, dat doe ik ook meestal in mijn andere tracks, maar als ik nu 1 ding geleerd heb op dit forum is dat veel mensen zich daar niet veel van aantrekken. Misschien ook terecht, het moet niet altijd de klassieke, perfecte (in stijgende lijn-) opbouw zijn. Hier heb ik proberen te varieren door van 4/4 naar 6/4 te gaan (en weer terug), stukjes ritme weg te laten enz, om dan op het laatste alles wat er in zat weer samen te voegen als 'climax'.
Eerlijk gezegd vond ik ook alleen maar die 'mislukte' arpeggio's de moeite waard, echter kan je daarmee alleen nog veel minder gemakkelijk 4 minuten vullen...
 
Ik vind deze track ook erg leuk. Originele sound en composities. Er mag misschien wat meer verband in het liedje zitten, maar dat is een keus. Het zou best kunnen zijn dat ik na 10 luisteren zeg: "zo is de compositie goed". Maar dat is niet wat ik nu denk.

Maar toch: mooie muziek
 
Origineel geplaatst door hermax
het moet niet altijd de klassieke, perfecte (in stijgende lijn-) opbouw zijn

Nou precies. Naar mijn mening zijn er 2 belangrijke soorten muziek.
De muziek waar je aandachtig naar kunt luisteren zoals een live band of lekkere racks in een discotheek, en muziek die je gewoon aan hebt staan. Niet elke noot of toon is belangrijk in het laatst genoemde. Het gaat om de algehele impressie en belangrijker nog... luistert het lekker weg zonder dat je er aandacht aan hoeft te besteden.

Ik ben zelf zeker een fan van chill out, klassiek, jazz en een lichte vorm van Drum 'n Bass.
Deze vergissing past er heerlijk bij. Vind ém ook lekker origineel overigens.
 
doet me denken aan china of japan..
als je nog iets doet aan chords en de lead dan wordt het nog mooier maar het is niet mijn track dus...
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top