[TRACK] Detroit inspired Live

barn

Detroit nerd
Lid sinds
16 augustus 2002
Berichten
2.374
Locatie
Amsterdam
Hi,

Live geknutsel vooral...
Live ingespeeld...
Live gesequenced...

Eerste opzetje... blij met mijn nieuwe speeltje :)

no_name
 
Vind die dingen die jij maakt altijd mooie `sfeer` hebben, wel eens wat op plaat uitgebracht??
 
Mogguh!

Es effe luisteren....
De pianoriedels en de 909 druisen voor mijn gevoel recht tegen elkaar in. en rond 2:10 hoor je me iets te duidelijk dat die string samples steeds opnieuw getriggerd worden, of opnieuw gespeeld ;).
Not my cup of tea :D, ik ga voor de koffie ;).

-C-
 
Netjes weer hoor! Het is niet echt mijn ding, detroit maar ik weet goed hoe het klinkt. Ik zou bijna denken dat dit UR is ;)

Nou ja, het klinkt in iedergeval 'authentiek' op een of andere manier, lekker vibe ook.
 
Geinspireerd door Strings of life? ;)

De klanken zijn allemaal erg authentiek, ik vind het alleen als geheel wat minder.
Je vorige nummers vond ik beter.

Wat is je nieuwe speeltje?
 
Wat ik nu wel weer moet zeggen is dat ik weinig eigen inbreng hoor. Ik weet dat het bij deze stijl hoort, maar toch. Ik had liever gehoort dat je meteen zoiets hebt van :eureka: "Hey! dit is een detroit plaat van Barn!"
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
Wat ik nu wel weer moet zeggen is dat ik weinig eigen inbreng hoor. Ik weet dat het bij deze stijl hoort, maar toch. Ik had liever gehoort dat je meteen zoiets hebt van :eureka: "Hey! dit is een detroit plaat van Barn!"

Ik vind het ook jammer, alle details van Mills neem je eigenlijk over. OK, hij is de meester, maar onderschat jezelf niet.

ALs ik zeg, ik hoor Mills, zie jij dat natuurlijk als een compliment, zo KAN je dat ook zien.
 
ok, dit is niet al te serieus bedoeld... was gewoon een beetje live aan het klooien...

gebrek aan eigen ding; ben ik het helemaal mee eens....

maar wat ik absoluut niet zie is de vergelijking met Mills :confused:

ken zijn werk te goed, maar afgezien van hihat, clap en wellicht rimshot geluid, zie ik geen gelijkenissen....


maar goed, gewoon wat simpel geklooi met mijn nieuwe speeltje... de k2000r
 
Ok, ben het wel eens met anderen die zeggen dat deze track wel erg veel op de detroit-sound lijkt en dat er dus weinig van jezelf in lijkt te zitten.

Maar aan de andere kant vind ik het wel een superstrakke plaat, goed gemaakt en je hebt er echt wat moois van gemaakt vind ik. :okdan:

Dus ik hoop snel wat meer van 'jezelf' te horen!
 
Ik hoor de vergelijking met mills ook helemaal niet.
De track heeft weinig structuur,en het is af en te wat aanpielen.
Maar daar in tegen ben ik blij dat je met deze muziek bezig bent.
Alleen probeer het meer naar je eigen hand te zetten,leg je eigen ziel er in,want hoor nu probeersels van verschillende detroit artiesten door elkaar,beetje may,beetje saunderson,beetje atkins.
Zou liever willen en kunnen zeggen"hey gaaf een nieuwe barn"
 
hahahhahah,dudes ,wat is dit grappig,ik heb eerst alles gelezen,vooraleer ik geluisterd heb,en et klopt als een bus,dit is een iligale remix van derick en mills

amai,volgens mij huist er een lagere srting doorgeen die hoge,maar die hoor je haast nietdoor elkaar

kick mag ook wel wat hoorbaarder zijn

voor de rest ben ik een groote detroitfan-deep-tech-house,maar dit kon me niet bekoren

ik ben gewoon eerlijk(saaaaaai),so dont shoot me
 
tja ... vooral doorgaan barn !

:D

En typische k strings hehehehe .. maar vind het nog niet op strings of life lijken
origineel zijn volgens mij samples van het detroit philharmonisch orkest als ik me niet vergis
dat kan ik me nog herinneren van een interview met derrick ..

de k was er trouwens ook nog niet rond die tijd .. die kwam pas in 92 uit dacht ik ..
 
tja, waarschijnlijk is het de piano die zo bekend klinkt...

die wordt wel vaker gebruikt geloof ik :D

ik moet wel toegeven dat de break onbewust een beetje aan die nieuwe Mad Mike doet denken... magoed, wat ik al zei... was even spelen... ik borduur door op de laatste halve minuut... dat was eigenlijk ook oorspronkelijk ideetje... maar ik moest gewoon even flink aan de string gaan... als je ze zo makkelijk voor het grijpen hebt! }:|
 
Ik begrijp de link naar detroit wel..maar vin het toch te rommelig.
Tis net niet die "net niet strakke timming" vin ik.
Toch wel leuk dat je het hebt gemaakt verder.

gr,

Chris
 
Back
Top