Consumer - Pep

skip de soundeffecten (sweeps, noize, bliepjes, etc), tb303 geluidjes, vocal hits en het gepruts met de kick rond de 2.00minuten (kick erin, kick eruit) en maak deze track minimaal. Die lang aangehoude pad is wel goed, drumsounds op zich ook, nu alleen nog een goede lead of hook oid erin en de rest eruit. Dan zou ik ook nog eens kritisch luisteren naar het transponeren dat je gebruikt. Zoals de track nu is, pakt hij (mij) niet en komt hij niet op gang.
 
Ik vrees dat er dan niet echt nog iets over blijft waar je een hele track lang op kan variëren. Dan krijg ik gegarandeerd "er ontbreekt nog iets"... Toch bedankt want je mening telt. 303-geluidjes laat ik misschien wel vallen. En bedoel je met de vocal hits álle vocal hits?
 
Sow dat begint al meteen lekker diep. Funky percussie erbij. Vocal vind ik wat 'losjes' klinken. Die mag mischien een beetje chorus hebben. bweip dingetje is cool, leuke breakjes overal, en boeiende sounds en edits. Er zit trouwens wel aardig veel reverb op die bass dingetje dat je af en toe hoort. De crashes vind ik wat cheap klinken bij deze track, past niet echt.

Mja, eigenlijk op aan te merken. Mischien dat je nog even naar die vocal kunt kijken. Ik zou 'm persoonlijk er uit halen net als die crash/cymbal.
 
lekkkkkkkkkkkkkkkker,dit is de 1 ste track,hier op het forum, dat ik analiseer met me audiometer en natuurlijk mijn gespannen trommelvlies geeft ook lekker zen werk gehad

en deze rocks,corelation perfect(juist blijft ie plakken met de bazeline erbij),maar aangezien da amount of bazz,,is deze top

de rest ga ik niet overlopen,dat zijn persoonlijke smaken,maar zeeer sfeervo,en poundinl,zoals ik ze graag heb

nice work,greetz,stef
 
Origineel geplaatst door c'est-qui
corelation perfect(juist blijft ie plakken met de bazeline erbij)

Dit las ik ook al in een andere thread. Wat bedoel je ermee? :confused:
 
is niet moeilijk om uit te leggen hoor

stel je voor ,je bent op een paty, vooraan waar de speakers staan,als et een goeie party is met goeie speakers,voel de die kickbass tezamen met de bazeline in je maag beuken en draaien,die beweging dat je voelt is corelation

shaf zo vlug mogelijk een audio editor aan,wavelab,soundforge of een audiio meter,ik gebruik pinguin

en in wavelab op de stereometer staat ook een kleine corelation aanduiding

als de corelation blijft plakken,wil dat zeggen dat de meter geen bass-intervals meet,en dat voortdurend bass in je sound rondzwerft die eigenlijk gecompressed kan worden

als je corelation goe is,heb je meer swing meer drive ,get it!!!luister bv es naar de advent,als je dan eens nadenkt hoeveel bazesound erinzit,en toch nog beweegt,dan moet je jezelf vragen stellen

ik ben, al blij,dat je erzelf navraagt,bewijst dat je vooruit wil en wil leren

mijn songs zijn al beter,maar kunnen nog veel beter,zo denk ik altyd

greetz,stef
 
Origineel geplaatst door c'est-qui
is niet moeilijk om uit te leggen hoor

stel je voor ,je bent op een paty, vooraan waar de speakers staan,als et een goeie party is met goeie speakers,voel de die kickbass tezamen met de bazeline in je maag beuken en draaien,die beweging dat je voelt is corelation

shaf zo vlug mogelijk een audio editor aan,wavelab,soundforge of een audiio meter,ik gebruik pinguin

en in wavelab op de stereometer staat ook een kleine corelation aanduiding

als de corelation blijft plakken,wil dat zeggen dat de meter geen bass-intervals meet,en dat voortdurend bass in je sound rondzwerft die eigenlijk gecompressed kan worden

als je corelation goe is,heb je meer swing meer drive ,get it!!!luister bv es naar de advent,als je dan eens nadenkt hoeveel bazesound erinzit,en toch nog beweegt,dan moet je jezelf vragen stellen

ik ben, al blij,dat je erzelf navraagt,bewijst dat je vooruit wil en wil leren

mijn songs zijn al beter,maar kunnen nog veel beter,zo denk ik altyd

greetz,stef

't heeft ook te maken met het simpele feit dat dan de speakercone naar voren beweegt op het moment dat bijv. kick en bass tegelijkertijd klinken. Als dat uit phase is krijg je een soort uitdoving. Ik weet altijd dat de bass correct is in mijn nummers als er wind uit mijn speakers komt en ik die op mijn gezicht voel. Die tip is gratis.
 
Origineel geplaatst door Nolet
't heeft ook te maken met het simpele feit dat dan de speakercone naar voren beweegt op het moment dat bijv. kick en bass tegelijkertijd klinken. Als dat uit phase is krijg je een soort uitdoving. Ik weet altijd dat de bass correct is in mijn nummers als er wind uit mijn speakers komt en ik die op mijn gezicht voel. Die tip is gratis.

Haha, leuke huis tuin en keuken tip! Ik ga het meteen proberen :D
 
Back
Top