Eminent Unique 310

Origineel geplaatst door RadekTymecki
Hi all :)

This is my first post so ;) Actually I don't underestand Your language so I'll post only in English :P

Anyway I've finished Oxygene 4... I hope You'll like it :)


Hay Radeck , its very good remake , and welkom to holland:okdan:
the sustain group of the eminent is also very nice , there is only one slider to make the sound wobbly ,the vibrato slider
do you use the slider ?

made a litle sound from the emienet sustain group , the speed of the smalstone is adjustable, for the funny sound
there is no need for other effects , the sound is just oke , and no lose of power ,then it doesnt matter if the mp3 is on 56 kb , is al digital above that , big difference from analog recording



:peukie: :okdan:
 

Attachments

  • sustain.mp3
    855,2 KB · Bekeken: 59
In de jaren 70 zijn er zowel "gewone" als Deluxe Electric Mistresses gemaakt. Ik heb een tijdje een gewone en een deluxe tegelijk gehad en vond dat ze gelijk klonken. Maar ik ken het merk electro harmonix nu wel een beetje, het zou me niets verbazen als er meerdere schema's gebruikt zijn voor hetzelfde effect. Dus dan zouden ze niet allemaal hetzelfde klinken. Dat is met de Big muff ook het geval.

Nu heb ik nog twee oude Electric Mistresses Deluxe...het blijven een van de mooiste gitaarpedalen voor mij ;)
 
ho ho , we zijn gewoon verkeerd bezig , we denken dat het spul uit de jaren 70 komt achterhaald is .
space shutle is ook in de jaren 70 ontworpen , en ze vliegen nog steeds, vintage spacecraft
:dubbel:
 
Radek, I asked bronswerk to upload my Jarre bank in the mid format as you requested. Hopefully you can usethem now and hopefully you're willing to post some sounds as wel.

Thanks for your help bronswerk !
 
Sorry, but I can't speak or write dutch yet.

I scanned the blank register forms from the Eminent 310 manual and converted it to PDFs for easier sharing and printing. Maybe some of the 310 genius here could use these blank forms to show us the famous settings of Jarre and others.

Here is the 1.2 MB download (maybe use right click for download)

If you need a differend file type or just a single blank register sheet, let me know.

And thanks to all the great help I got from reading all the postings here.
Readding dutch is way easier to me then writing it.

Dank u zeer !
 
Turtel: bijlage klinkt lekker! :P

Hier nog wat oud Eminent geweld van mij uit 1997 (jeez al weer 10 jaar terug): Oxygene 6

J.
 
Klinkt lekker zeg. Die meeuwen zijn leuk. Die heb ikook wel uit m'n Arturia 2600V kunnen halen, maar hoe maak je die ruis achtige geluiden. Ik kan wel een ruis sweep maken, maar bij jou klinkt ie echt vet. Bijna als een flinke golfslag van een zee. Rommelt zo lekker en dat lukt me niet.
 
Origineel geplaatst door renepela
Klinkt lekker zeg. Die meeuwen zijn leuk. Die heb ikook wel uit m'n Arturia 2600V kunnen halen, maar hoe maak je die ruis achtige geluiden. Ik kan wel een ruis sweep maken, maar bij jou klinkt ie echt vet. Bijna als een flinke golfslag van een zee. Rommelt zo lekker en dat lukt me niet.

Dat is nu het verschil tussen de 2600V en een ECHTE ARP 2600...:D

Als je heel goed luistert dan kan je zelfs de schelpen horen :D

J.
 
Helaas zit er ook een verschil van enkele duizenden euro's tussen de 2600V en de exhte 2600.
Ik heb ook nog een andere 2600 emulaie gevonden. TimeWarp. Die klinkt echt ontzettend goed.
Neemt niet weg dat ik erg benieuwd ben naar hoor die ruis gemakt is. Lijkt zo simpel, maar dat gerommel lukt me maar niet. Zit ook erg veel reverb over geloof ik.
 
Origineel geplaatst door LeoDaV
Turtel: bijlage klinkt lekker! :P



J.


danke LeoDaV ,het orgeltje is oneindig lekker
:)
 
Origineel geplaatst door renepela
Helaas zit er ook een verschil van enkele duizenden euro's tussen de 2600V en de exhte 2600.
Ik heb ook nog een andere 2600 emulaie gevonden. TimeWarp. Die klinkt echt ontzettend goed.
Neemt niet weg dat ik erg benieuwd ben naar hoor die ruis gemakt is. Lijkt zo simpel, maar dat gerommel lukt me maar niet. Zit ook erg veel reverb over geloof ik.

Dat komt omdat je naar het gerommel van de galmveer luistert. Ik ben nog geen enkele plugin tegen gekomen die dat uberhaupt simuleert. Je kan het dus (nog) niet digitaal simuleren.

De TimewARP is tig keer beter dan de arturia 2006v als je beide vergelijkt met the real thing.

J.
 
Oke, duidelijk nu. Wat je dus eigenlijk zegt is dat het de veergalm is die het hem doet.
Ik weet redelijk wat van digitale effectprocessoren voor reberb, maar over analoge veer galms weet ik niets.
Wat heb je precies gebruikt? Zijn die dingen tegenwoordig nog te koop, of is alles digitaal tegenwoordig. Ik vind die analoge galm namelijk wel erg lekker klinken.
 
Origineel geplaatst door renepela
Oke, duidelijk nu. Wat je dus eigenlijk zegt is dat het de veergalm is die het hem doet.
Ik weet redelijk wat van digitale effectprocessoren voor reberb, maar over analoge veer galms weet ik niets.
Wat heb je precies gebruikt? Zijn die dingen tegenwoordig nog te koop, of is alles digitaal tegenwoordig. Ik vind die analoge galm namelijk wel erg lekker klinken.

Ik heb gewoon de interne galmveer van de 2600 gebruikt.

Ik heb geen idee of je die nog ergens los kan kopen... maar wil je het exact simuleren moet je een exact dezelfde vinden. De reverbtijd wordt namelijk oa bepaalt door de lengte van de veren. Dan heb ik het nog geeneens over de dempingsfactoren van de kast waar de galmveer is ingeschroeft.

Nog een leuke demo van een galmveer in aktie is die van de EMS Synthi AKS: SpringTime. Ik heb dit opgenomen met het idee om een leuk intro te hebben voor het uiteindelijke nummer. Er zit nix anders over als een simpele delay L->R. Als je naar de totale lengte luistert heeft het meer weg van experimentele GRM muziek :). Het gerammel/tikken wat je hoort is de veren van de galmveer die tegen de metalen buitenkant aankomen. Voor de rest is ut nix anders dan feedback van de galmveer zelf :D

Je kan het nog een tikje extremer doen en gewoon een galmveer ergens uit slopen en die vervolgens met vanalles gaan bewerken. Dan wat knipsels maken en in redrum gooien: SpringTime rythmes :D

elka_galmveer.jpg

Het instrument.

Probeer bovenstaande maar eens met een plugin :D

Om nog ff on-topic te blijven: Je hoeft niet ver te zoeken voor een 'analoge' galmveer... in je eminent zit er een (als je die hebt :))

J.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door LeoDaV
Je kan het nog een tikje extremer doen en gewoon een galmveer ergens uit slopen en die vervolgens met vanalles gaan bewerken. Dan wat knipsels maken en in redrum gooien: SpringTime rythmes :D

Hahaha, heftig wel! :D
 
Standaard versies

Standaard versies

Het zijn doorgaands Theater versies die te koop staan op de diverse 'marktplaatsen', de standaard versie kom je niet zo vaak tegen. Nu staan er 3 standaard versies tegelijk te koop, 1 in een bijzonder mooie staat (zo lijkt het) met Certificaat...

Te koop

:kroon:
 

Attachments

  • eminent_cerfiticaat.jpg
    eminent_cerfiticaat.jpg
    11,9 KB · Bekeken: 59
Back
Top