Eighties (electro)

Disorder

Stamgast
Lid sinds
12 oktober 2004
Berichten
303
Locatie
Overijssel
Hier is een track van mij te vinden, genaamd 'eighties'. Het heeft een klein beetje een nostalgische Boards of Canada klank door de Imposcar die erin verwerkt is. Even wat informatie:

- Gemaakt in Cubase SX 2.2
- Het resultaat van ongeveer 5 dagen lang ploeteren
- Speelduur = 4:01

Ik heb de track gemaakt met mijn headphones op aangezien ik nog geen geld heb voor een degelijk setje monitors. Het kan dus zijn dat de klanken niet helemaal overkomen zoals bedoeld is, dat is op het moment voor mij dus altijd een beetje gokken. Op een gegeven moment besloot ik dat het toch niet in de stijl is gemaakt die ik zelf ooit zou willen uitbrengen. Dus dan plaats ik de track hier maar :)

Graag met opbouwende kritiek laten weten wat beter had kunnen zijn. Of laat weten dat je het een geslaagde track vindt, mocht dat het geval zijn.
 
Ik vindt dat je je best hebt gedaan moest eigenlik gelijk aan packman denken in het begin. Mis wel zang 4min is wel erg lang . mis ook een bas om alles aanmekaar te sauzen. het licht niet aan je skils die vindt ik persoonlijk erg goed er moet wel een opbouw in zitten of een verhaal en dat mis ik wel een beetje hier in :biertje:
 
Ik vind de vibe zeer goed, juist uitgebalanceerd qua persoonlijkheid, super belangrijk.
De drumloop is te standaard en varieert nagenoeg niet, spelen met de drum (BD/snarevariaties) creeert diepte in de track. Laat de drums ook eens even de leiding nemen.
De arpeggiator is zeer cool qua melodie, maar het patroon ervan zou meer moeten funken bij de toonveranderingen. Het breekt heel lichtjes de groove. Als je die aanpast qua groove, gaat iedereen nastier en harder gaan.
Zit daar een vocal in? Die mag best harder en ook even de leiding nemen. Je mag er meer mee spelen.
De opbouw van de track is heel goed.

Very nice, een remixje zie ik wel zitten.

Gr,
Ken
 
De sound en sfeer is erg leuk. Het arrangement is te eenvoudig. En wat nick zei over groove en drums ben ik het wel mee eens. En die drums mogen ook wel wat nastier.
En zo'n lange break in het midden die heel lang opbouwt lijkt me mooier dan de breaks die er nu in zitten.
En in het laatste stuk ook een extra tegenmelodie erbij gooien met een hoog stringgeluid of zo.

Qua stijl neigt het naar industrial wel een beetje trouwens. Dat geeft de track een extra.

Goed! :okdan:
 
Ik vind hem goed. Lekkere synth sounds! Hij is wel een beetje langdradig, er zou nog iets meer kunnen gebeuren.
Die drums zijn naar mijn smaak iets te hoekig, als die wat swingender en pittiger worden, dan worden het een beetje Front242 achtige toestanden en dat kan ik altijd waarderen!

:mexico:
 
Ik vind die arpeggiator die er net ff voor de minuut inkomt erg lekker. De drums zijn echt te saai; wel de goede sounds maar ik mis variatie. Ik vind 'm ook wel wat industrial door dat noisy achtergrond geruis, wat op zich heel oké is, behalve als je een echte eighties track wilt maken want dan zou ik m wat meer uitkleden. Toen het nummer klaar was had ik ook een beetje een onbevredigd gevoel. Er had nog meer moeten komen, en dan nog wat heftiger. De track heeft wel potentieel, zou er nog wat meer tijd insteken en hier en daar wat bij gaan schaven. :koffie:
 
'k ben helemaal geen electroliefhebber dus daarom kan ik ook weinig zinvolle suggesties geven maar dat ik het desondanks een goed nummer vind is een goed teken!
 
Lekker zeg, wanneer die andere arp erbij komt, beetje duister sfeertje. Vette effecten ook, vooral die met die chopped up vocal(?). Vind je drums niet zo geweldig, maar das meer een kwestie van smaak. De electro die ik lekker vind is echt 808. Lekker zenuwachtige rauwe electrobeats, die goed bij deze track zouden passen. De 'statische' beat die je nu gebruikt hebben aan de andere kant ook wel wat....
 
Bedankt voor de kritieken. En voor diegene die willen remixen, ga je gang :)
 
Back
Top