[mp3] C738 pielt wat

C738

Meubilair
Lid sinds
5 december 2002
Berichten
6.194
Locatie
Westkust
Echt maanden geleden dat ik wat gemaakt heb.

pielen en zo

ow ja, deze mp3 bevat de ongeevenaarde c738-kopieer-beveiliging :D
(veel ruis dus ;))

-C-
 
Okay kom op!

Geef es wat -onderbouwde- kritiek! Wat vindt je dr lekker aan, wat niet, wat kan er beter, wat had je anders gedaan en waarom? (Dat wil niet zeggen dat ik het ook daadwerkelijk aan gá passen ;))

-C-
 
Ik kom nooit in die tenten waar deze muziek gedraaid wordt, vreselijk vindt ik dat. 8 minuten hiervan is echt heel lang voor mij, maar ik heb toch maar helemaal geluisterd. Het is knap gedaan, die bizarre klanken en de subtiele tweaking stilletjesaan. Misschien is de drum ietjes te braaf?
Ik zou er niets aan veranderen eigenlijk, dit is af.
 
Oeh....lekkere bassline (zowel sound als sequence)...die mag iig blijven. Ben zelf niet zo'n fan van die hi-hat.....maar hijs wel erg 1992. :D (ofzo)

Zo bij 2:50 gaat die hi-hat lekker rollen.....die is vet hoor....lekker loopje daarzo!

M.a.w. lekker gefreak....ikzelf hou er wel van om nog een extra opgepitchte bassline op dezelfde of bijna dezelfde sequence te laten meelopen in een soort climax.

7:26 vanaf daar ook: HULDE, de afbouw stage naar kick + bassline + clap doet het gewoon altijd goed....wordt nog te weinig gebruikt vindt ikzelf!
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ben zelf niet zo'n fan van die hi-hat.....maar hijs wel erg 1992. :D (ofzo)

Gokje... Je bedoelt de open hihat? Die vind ik ook niet echt je-van-het maar dat was de eerste die ik tegenkwam in mijn hihat kit die een beetje fatsoenlijk klonk. Ik werk echt heel snel wat dat betreft en ik begin met 2 maten die ik kopieer naar 4, wat variaties aanbrengen en dan weer kopieeren tot ik op 8 of eventueel 16 maten zit met een bepaald variatiepatroon wat ik veel toepas. Als je per maat een letter toewijst kun je dr van uit gaan dat het ongeveer zo verloopt:

ABAC ABAD EBAC ABAF

Waarom een variatie 'E' op de 9e maat? Op die manier kun je nog effe in het midden van je 16 maten blok een soort van signaal afgeven van "wakker blijven!".
Dit patroon pas ik meestal toe op percussie en bas. String / padlijnen staan hier los van, ditto voor melodieen en filtersweeps, die neem ik pas op als de basis staat

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
Gokje... Je bedoelt de open hihat? Die vind ik ook niet echt je-van-het maar dat was de eerste die ik tegenkwam in mijn hihat kit die een beetje fatsoenlijk klonk. Ik werk echt heel snel wat dat betreft en ik begin met 2 maten die ik kopieer naar 4, wat variaties aanbrengen en dan weer kopieeren tot ik op 8 of eventueel 16 maten zit met een bepaald variatiepatroon wat ik veel toepas. Als je per maat een letter toewijst kun je dr van uit gaan dat het ongeveer zo verloopt:

ABAC ABAD EBAC ABAF

Waarom een variatie 'E' op de 9e maat? Op die manier kun je nog effe in het midden van je 16 maten blok een soort van signaal afgeven van "wakker blijven!".
Dit patroon pas ik meestal toe op percussie en bas. String / padlijnen staan hier los van, ditto voor melodieen en filtersweeps, die neem ik pas op als de basis staat

-C-

Zo dan....je hebt gewoon structuur enzo.....ik ben een typisch "ongeleide projectiel". Vandaar dat ik zo weinig echt afmaak denk ik....hmmm

Ik bedoel idd de open hi-hat.....misschien wat slepender te krijgen met wat overdrive (of de lofi fx uit je Yamaha A4000 als je die nog hebt) en misschien iets hoger tunen? In het begin dacht ik even dat die bassdrum niet zo super ging maar met de rest er bovenop klinkt die prima.
 
lekkere acid voor in een goeie discotheek om 04:00 's nachts...

die closed hihat die op een gegeven moment op elke 16e komt
zou je misschien een beetje wat met volumeverschillen kunnen doen
om hem iets minder statisch te maken.....

klinkt nice!
 
Vind m lekker (voor acid dan :duivels: ). Persoonlijk gaat mij die clap echt irriteren na een paar minuten, zelfs zodanig dat ik m met moeite kon uitluisteren. Ook zou ik voor de open hihat (die je als eerste hoort) een andere sound kiezen. Volgens mij kan ik hier best op dansen 's nachts met een paar biertjes op. Voor in de woonkamer (met of zonder bier ;) ) vind ik 'm te lang om echt te blijven boeien. Maar zoals gezegd; vind 'm onder streep wel lekker.
 
Die open hihat heb ik dr nogal snel ingezet. Effe geluidje kiezen en gaan, ik was dr zelf ook niet echt tevreden over, maar ik probeer zoveel mogelijk de 909 geluiden te vermijden.

de clap.. hmmm daar kan inderdaad wat (subtiele) variatie in :D.

hey hoe is dat trouwens afgelopen met die patch die ik je gemailed had? 'k Heb je er niet weer over gehoord :D

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
Die open hihat heb ik dr nogal snel ingezet. Effe geluidje kiezen en gaan, ik was dr zelf ook niet echt tevreden over, maar ik probeer zoveel mogelijk de 909 geluiden te vermijden.

de clap.. hmmm daar kan inderdaad wat (subtiele) variatie in :D.

hey hoe is dat trouwens afgelopen met die patch die ik je gemailed had? 'k Heb je er niet weer over gehoord :D

-C-

Heb m'n G2 al een paar weken niet meer aangeraakt.... Maar zodra het rode monster weer operationeel is (en ik weer meer tijd heb), ga ik m zeker ff checken en hoor je nog terug hoor.:)
 
Back
Top