Unic - Italo world

Origineel geplaatst door Unic
hahaha:)

Ik doe nu een vocoder maar in sound of synths... een te enthiousiast synthesizer nummer:D met veel 1\32 noten erin...
Maar wel heel erg lkkr! :okdan:
 
Door de vele threads die tegenwoordig gepost worden zie ik regelmatig over sommigen heen :confused: ... 't is al de tweede keer dat ik achternahink :o:

Allee ... dit is dan weer een heel ander façet van Unic. Het is een lekker retro nummer, eenvoudig qua opzet, maar toch mist het z'n effect niet (het moet trouwens niet altijd moeilijk wezen om mooi te zijn ;) ).

Leuk zijn: de orchestrastabs die in de jaren 80 zó populair waren, de baslijn en ik vind ook de drumsounds goed passen bij dit soort nummers.
Het enige wat een beetje minder geslaagd is de phasing (1.02) die je op alle tracks tegelijkertijd toepast ... ik zou dat niet op de bass- en snaredrum doen (de rest kan dat m.i. wel hebben).

Tussen 84 en 89 maakte ik geregeld dit soort muziek met de Roland 100/101 aan de CSQ600 gekoppeld, de TR808 erover heen, Trilogy en Ace Tone Multistring. Het blijft leuk klinken als je deze stijl zo af en toe nog eens terug hoort :okdan:

:doei:
 
dankjewel Danny,

wil natuurlijk ook dat ik veel heb gepost laatste tijd:)

De phasing (het is een flanger) over het hele nummer is zo gedaan omdat ik dit achteraf even heb gedaan in een wavelab:) is wat lastig zo ff te maken zonder dat het rimte erbij betrokken wordt.

Je weet dat ik naast de wat meer "verhalende" nummers ook de simpele muziek leuk vind:) dit is een typisch voorbeeld.

Mijn nummer "sound of synths, is what I love" waar ik nu mee bezig ben. Zal een typisch Unic klinkend ding zijn...Opzwepend, feel good, italo, emotie, maar ook verhalend.
Lijkt voor een deel wel wat op jou laatste nummer... klinkt simpel, maar is het niet:)

Ik ben helaas nog lang net klaar.... pfrrr....;) in ieder geval heb ik de vocoder maar eens heftig uit de kast getrokken:D
 
Back
Top