[TRACK] 7 Missions

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Zoals de titel van deze track het al zegt zitten er hier ongeveer evenveel 'onderdelen' in. Het duurt dan ook bijna 10 minuten maar het is bijna onmogelijk dat je je gaat vervelen (tenzij je er niet van houdt natuurlijk). Er zijn trage overgangen, drastische instrumentwijzigingen, het tempo gaat van 85 naar 110, weer naar 90 en dan terug naar 110. Het begint in 12/8 en gaat over in 4/4.
Kortom, hier heb ik m o e i t e mee gehad en nog is de synchronisatie niet ok. Maar dat heeft dan weer te maken met het feit dat mijn PII 400 Mhz nu echt problemen kreeg om alles in de pas te houden.

Ik plaats 2 links, eentje om direct te luisteren, 64 bit (.asx) en de klank daarvan is echt stierestront. De tweede is te downloaden en dan heb je 128 bit. Beter, maar toch hoor ik nog een enorm verschil met de originele .wav

Luister direct
Download (save as)

:doei:
 
Tsja, daar zul je niet snel veel reacties op krijgen... Misschien had je 'm in delen moeten posten! :dubbel: Maar goed, reden te meer om er toch maar eens naar te luisteren.

Ten eerste: dat je zoiets weet af te krijgen: :halleluja . Van voor tot achter afgeronde geluiden en goede stukken; lange stukken hebben wel eens de neiging tegen het einde te laten horen dat de maker het zelf ook wel mooi geweest vond (flauwe stukken, herhalingen, slechte geluiden), maar hier zeker niet.

Snel vervelen gaat-ie inderdaad niet, los van of het mijn smaak is of niet. Of het nou echt zeven stukken zijn of niet weet ik nog niet zo net; tot 4:30 loopt het allemaal redelijk lineair door. Wel overgangen, maar geen wezenlijke verschillen (tsja, het is geen progrock hè :duivels: ). Maar da's ook goed: je kunt ook een stel stukjes een beetje aan elkaar plakken, maar dat levert geen samenhangend nummer op. Hoewel ik soms nog wel wat lijm kon horen: de overgang naar het pianostuk bijvoorbeeld (zo'n fade-out is een beetje een gemakkelijke oplossing en je bent de aansluiting deels kwijt door het contrast). Sterk hoe je die 12/8 (uiteindelijk eigenlijk een 4/4 in triolen op anderhalve snelheid) laat overlopen in die 4/4. Handig om gebruik te maken van een 4/4 opgedeeld in 3-3-2 (qua achtsten). Dan heb je een mooie tussenstap van 3-3-3-3 (12/8 ) via 3-3-2 naar de 4-4 die op 6:40 invalt. Dat vind ik wel een wat mindere overgang; zo'n gat kan wel, maar ik zou het nog wat aandikken (meer dynamiek in de aanloop, krachtiger begin van het nieuwe stuk). Mooie totaalsound wel tussen 6:40-7:20. Het stuk na 7:20 vind ik wat minder; er is eigenlijk geen overgang (*plof*, en we hebben een nieuwe stuk), dan dat percussiestuk dat totaal geen verband lijkt te hebben met de rest, en met een zelfde overgang (7:57) terug naar het stuk ervoor. Dat heeft daar trouwens wél de kracht die het op 6:40 had moeten hebben. Misschien kun je het hele stuk van 6:40-7:57 schrappen? Heb je dat geprobeerd? Het stuk na 7:57 is in ieder geval erg geslaagd als finale.

Wat de geluiden betreft: op zich is het allemaal wel okee. Leuke drumtracks ook (china's aan het einde: :okdan: ; ik heb niet gemerkt trouwens dat het niet synchroon loopt). Je kunt ook goed horen dat je tijd hebt besteed aan het krijgen van de goede geluiden (in het begin bijvoorbeeld, die synthbas-achtige dingetjes zijn goed). Alleen klinkt het allemaal wel erg clean en krachteloos. Alleen de Roland? ;) Maar wat ik bedoel: het wil maar niet 'knallen'; veel te vriendelijk! Ook in je finale: je perst er veel uit (echt!), maar het blijft toch, tsja, soft (?) op een bepaalde manier. Als alles uit je JV komt is dat de verklaring al wel, denk ik... (je laat wel mooi horen hoe ontzettend veelzijdig dat ding is trouwens :) ).

Nog even wat reclame: wie de tracks van Unic en Danny luistert zou deze toch eigenlijk ook wel moeten downloaden. :P

Oh, ik heb zelf eens geprobeerd 6:40-7:57 te schrappen, en dat werkt toch niet helemaal. In de finale is het tempo hoger. Maar goed, dat is wel te verhelpen; misschien zou je het toch eens kunnen proberen (alleen voldoet knippen in de mp3 dan niet ;) ).
 
Ik zit nu thuis en hier beschik ik niet over de bandbreedte om het stuk te downloaden, maar maandag op het werk zal ik zeker luisteren ( .. jawel hoor, ik zal ook wel werken :D) Ik was al enorm onder de indruk van je vorige track en de recentie van onzen Erik wakkert m'n nieuwsgierigheid zeker aan. Ik denk dat je een nieuwe fan hebt :okdan:

Maandag mag je m'n commentaar verwachten :)

:doei:
 
Hey goed gedaan Hermax!!! Mooi stukje muziek "lijkt wel een reis die ik maak door de schone wereld der muziek".
Vind vooral het 3e stuk erg mooi. Vind het wel iets teveel aan general midi, maar daar luister ik doorheen. Qua muzikaliteit, compositie en melodie staat het als een huis. Tip: probeer iets minder te quantisen. Lijkt alsof je alles hebt gequantised, waardoor "het leven" er een beetje uitgaat.

Greetz Erik :okdan:
 
Veel dank mannen!

Tja, GM-geluiden, quantiseren, mindere overgangen...
Heel graag zou ik zulke stukken inderdaad met voornamelijk eigen geluiden maken, niet gemanipuleerd en zo vloeiend mogelijk. Maar dan heb ik zonder overdrijven een heel jaar nodig. Zoveel geduld heb ik niet (al wel veel meer dan vroeger...) Het moet een beetje vooruit gaan vind ik, en dan kies je nogal vlug voor het gemak van presets en quantise.
Wel nog een verklaring voor de overgangen: het gaat hier nog steeds over die musical (die niet door zal gaan) waar ik het scenario gewoon van blijf volgen. Dit stuk is de proloog en moest al een hoop verwijzingen hebben naar latere delen. Zo is bvb het pianostuk in het midden eigenlijk de intro van een later nummer, en het trommelstuk verwijst naar een trommelkorps dat ook later moet verschijnen. Het is een uiterst leerrijke oefening om stukken van verschillende toonsoorten en ritme/tempo aan mekaar proberen te 'lijmen' en daarom blijf ik dat scenario volgen.

Nu, het bevalt mij wel, het maken van die ingewikkelde dingen en in de toekomst ga ik het meer doen naar 'eigen' scenario dan wel.
 
Laat ik beginnen met :{ en :P en misschien ook nog :okdan: en :halleluja:

Granata lag wel meer in m'n smaak, maar dit is zeker niet te onderschatten /!\

Het stuk verdient veel meer dan één maal te beluisteren en veel details zullen misschien pas na 10 of 20 keer ontdekt worden. Het is wel ergens aan te horen dat het afgeleid is van een visuele gebeurtenis, dat verklaart de vele afwisselingen. Muzikaal gezien gebeurt er erg veel.

Knap is ook hoe je je drums gebruikt. Bij veel songs op het forum hoor je echt dat het geprogammeerd werd, hier heb je ze heel natuurlijk ingespeeld. Voorts klinken je geluiden inderdaad nogal standaard, maar wat maakt dat uit als het geheel toch interessant is?

Ik ondervind invloeden van Tangerine Dream, Ed Starinc (van voor dat ie met Synthesizer Greatest begon) ... knap. Van zulke dingen kan ik alleen maar dromen ;)

Ik zal deze song in ieder geval nog dikwijls beluisteren.


Way to go !!!!!!

(deze song MOET je absoluut posten op FIN z'n forum ;) )

:doei:
 
Na ook je ff je andere nummers te hebben gehoord. hier mijn commentaar.

Je hebt een eigen sound, dan bedoel ik vooral je piano spel.

Ik vind dit nummer vol van alles, er gebeurd veel, erg netjes gedaan. veel composities door elkaar. Volwassen nummer:okdan:
Eigenlijk zou zo'n nummer door een combo moeten uitgevoerd worden. Ik vind hier en daar de geluiden namelijk net niet overtuigend genoeg op de een of andere manier. sorry...;)
De mix klinkt wat ver weg. alsof er een heel dun laagje filt overheen zit. hmmz....luister nu weer...
De begin synth sequence heeft dit dus niet! Die komt wel goed helder uit qua geluid. jammer dat het niet doorzet in je hele nummer, :erm:

misschien ben je het wel neit met me eens? hehe:D

1 ding, doe het je niet na...

:halleluja

groeten Unic
 
Origineel geplaatst door Unic
Je hebt een eigen sound, dan bedoel ik vooral je piano spel.

Toen ik vroeger nog ik rockbandjes speelde vergeleek men mij dikwijls met Elton John. (Qua speelstijl dan want voor de rest is er geen vergelijking mogelijk ;) ) Ik was daar niet echt gelukkig mee maar het geeft wel aan dat er iets herkenbaars zit in de manier waarop ik speel.

De mix klinkt wat ver weg. alsof er een heel dun laagje filt overheen zit.

Dat heeft dus echt te maken met de compressie naar mp3. In het begin zit er nog niet veel informatie in de originele wav maar daarna zit er zo veel in dat compresseren naar 128 bit een soort van 'ijle' bijklank creeert. En dan weet ik nog niet eens wat die kerels van die webserver er mee gedaan hebben.
 
Origineel geplaatst door hermax
Toen ik vroeger nog ik rockbandjes speelde vergeleek men mij dikwijls met Elton John. (Qua speelstijl dan want voor de rest is er geen vergelijking mogelijk ;) ) Ik was daar niet echt gelukkig mee maar het geeft wel aan dat er iets herkenbaars zit in de manier waarop ik speel.



Dat heeft dus echt te maken met de compressie naar mp3. In het begin zit er nog niet veel informatie in de originele wav maar daarna zit er zo veel in dat compresseren naar 128 bit een soort van 'ijle' bijklank creeert. En dan weet ik nog niet eens wat die kerels van die webserver er mee gedaan hebben.

waarom doe je geen 160 of 196 bit? dat doe ik ook altijd met nummers die daar om vragen:)
Daarnaast denk ik ook dat het ook gewoon te maken heeft met het bron geluid.
De synth die je eerst hoort heeft gewoon een wat helderdere klank dan bijv. de piano/drums die je gebruikt... die klinken wat doffer...
misschien dat je met fx iets kan doen??

Inderdaad heeft het wel iets van Elten John, niks mis mee toch? das een prima compliment hoor, die gast is nogal muzikaal......:P
Ik heb 1 groot nadeel in me spel, als ik niet uiterst geconcentreerd speel, dan maak ik snel speelfouten helaas.... geen vaste hand:P Heb dan ook geen piano ondergrond. en een band is dan ook niks voor mij:D

Hoe lang heb je aan dit nummer gewerkt?
 
128 bit is het maximum toegelaten op mp3.com.au =(

Gecomponeerd begin dit jaar.
Sinds Juli speelde ik het dagelijks op de akoustische piano opnieuw en opnieuw om de gehele structuur vast te leggen. Pas begin Oktober ben ik begonnen met alles op te nemen. Om goed te zijn had ik nog een paar maanden kunnen gebruiken om meer eigen klanken te maken, andere combinaties te zoeken enz, maar als je weet dat je al een half jaar bezig bent dan ga je er toch gewoon aan beginnen. En eenmaal begonnen is de drang naar afwerking onhoudbaar.:duivels:
 
Om één of andere reden heb ik maar 2.56 minuten binnen gekregen van de bijna 10 minuten (ligt misschien aan de firewall op 'n werk ofzo...:confused: )

het begint in ieder geval veelbelovend kwa compositie.
de sound is niet mijn ding, maar dat is denk ik niet zo relevant...
 
Back
Top