[Track] Irritation (ultradark experiment)

oli303

Ouwe rot
Lid sinds
20 september 2002
Berichten
953
Locatie
BelgoLand ergens op nen berg
yow mensen,


Reeds een tijdje geleden heb ik een beetje geëxperimenteerd met vocoders enzo. Dat vond ik wel erg plezant. 't Is een beetje geïmproviseerd gepruts :D , erg simplistisch en zeer dark.

Nu laat ik het even los op het forum om te weten te komen wat de eerste indruk een beetje is als iemand anders het hoort :
http://electrobel.be/muzik.php?action=detail&type=detail&data=3101

De track is mss nog niet echt 100% wat het moet zijn, but "spare me not"
Zowel negatieve als positieve commentaren zijn uiterst welkom...


eneuh alvast veel dank op voorhand voor het beluisteren van mijn trackie... ;)
 
Zal ik eerlijk zijn? Ik vind 't echt nix... Dark en experimenteel is het zeker niet. Het klinkt eerder als een Duitse mars die in synths is omgezet. Een vloeiende basslijn zou het al een stuk beter maken. Alleen de 'lead' klinkt wel leuk. De vocoder is vooral onverstaanbaar. Misschien moet je een beetje witte ruis bij de modulator toevoegen of zo?

sorry, ik kan er nix meer van maken...
 
Dat van die mars heb je wel juist. Dat was eigenlijk een beetje de bedoeling. Maar wat bedoel je precies met een vloeiende basslijn? Wat ik me daar bij voorstel zie ik niet meteen compatibel met de sound van de track...

Alvast bedankt voor je eerlijke commentaar, ProtoHuman. ;)
'k Ben zeker nie kwaad omdat je mijn track hebt afgebroken hoor. Als je het crap vind, vind je het nu eenmaal crap en daar is nu niets aan te doen...
 
als je dergelijke muziek wil maken, zou ik eens naar wat Seelenkrank (één van de groepen van Chris Pohl) luisteren. Het heeft een beetje dezelfde feel en op die manier voorkom je dat je het wiel opnieuw uitvindt.
 
Origineel geplaatst door Qubit
als je dergelijke muziek wil maken, zou ik eens naar wat Seelenkrank (één van de groepen van Chris Pohl) luisteren. Het heeft een beetje dezelfde feel en op die manier voorkom je dat je het wiel opnieuw uitvindt.

't Ja, maar ik wil me niet te veel beperken door te veel andere groepen en sounds te bestuderen. Ik heb van die artiesten/groepen nog nooit gehoord, dus elke mogelijke gelijkenis qua sound is louter toeval...
 
Ik vind het ook niet echt bijzonder. Het kabbelt maar een beetje voort. Er zit te weinig variatie in en het mist opbouw.
 
Origineel geplaatst door oli303
Dat van die mars heb je wel juist. Dat was eigenlijk een beetje de bedoeling. Maar wat bedoel je precies met een vloeiende basslijn? Wat ik me daar bij voorstel zie ik niet meteen compatibel met de sound van de track...

Alvast bedankt voor je eerlijke commentaar, ProtoHuman. ;)
'k Ben zeker nie kwaad omdat je mijn track hebt afgebroken hoor. Als je het crap vind, vind je het nu eenmaal crap en daar is nu niets aan te doen...
Met een vloeiende bassline zou je minder dat marsgevoel krijgen. Maar als je juist een soort mars wilt maken, dan moete je 'm zo houden. Want dat is prima gelukt.
 
Ik vind de feel van het nummer erg gaaf, het monotone doordreinen maakt wel wat los bij mij. De staccato te rechte blieps vind ik ook goed.

Wat ik wel mis is een gevoel van opbouw, of reis. Het lijkt niet ergens heen te gaan. Volgens mij al op te lossen door elke x maten een nieuw element toe te voegen, of iets dergelijks.

Zeker verder uitwerken, Deutschland uber alles, etc ;)

-diskonext
 
Ik heb zo stilaan de indruk dat die track toch niet zo'n schitterend idee was, maar hey... hebben we dat niet allemaal al eens. Maar 'k vind het wel erg goed dat de mensen op dit forum tenminste objectief hun mening zeggen en daar heb je tenminste iets aan.

Ik zou natuurlijk kunnen beginnen sleutelen aan die track, maar ik ben meer iemand die het van de eerste keer goed wil hebben of anders gaat het de prullenbak in. Een goeie track schrijf je op een paar uur. Als je er dagen en weken aan moet sleutelen om het goed te krijgen, betekent meestal dat er iets aan schort... Enfin, zo weet ik ook weer dat ik dit zeker niet op een demo moet plaatsen. ;)

Alvast bedankt voor de eerlijke commentaar.
 
Ik vind hem juist wel wat hebben..

Voor als je met 3 draaitafels draait, is dit perfect.

Nog een plaat met een loopje erbij.
Dan kan je de mensen lekker gek maken tot die percussie erbij komt en dan die kick.

Deze platen moet je juist ook hebben.;)
 
:verkoght:
Even wennen aan de koude sfeer van de beat en dat er bijna geen bas in is terug te vinden. Maar naarmate het nummer verder marcheert ga ik het steeds beter vinden! Het blijft maar door gaan en door gaan, en dat maakt het juist zo goed.. ook omdat toch wel een beetje een ontoegankelijke track is en daardoor de muziek echt goed tot je door dringt.

Misschien toch wel een eentonige basloop er aan toevoegen, of in ieder geval iets zwaars met veel bas, dat maakt het een wat ruimtelijkere track denk ik. Jammer dat je het niet verder wilt uitwerken.

Het zou op zich wel als experimenteel bestempeld kunnen worden, omdat er zo weinig in veranderd en de sfeer vreemd en best wel duister is. Ik ben het helemaal eens met dat het ook een soort van electronische mars lijkt. Goed idee!
 
Ondanks dat de vocoder niet te verstaan is, vind ik em retevet. Zou je hier een funky baslijn onder fabrieken, en de drums wat pompender, kan dit wel eens een hele lekkere track worden. Nu klinkt het een beetje waterig. Het gerecht is er, nu de kruiden nog om het lekker te maken.
 
Back
Top