waldorf attack

cns

sfm
Lid sinds
3 april 2004
Berichten
1.226
Locatie
Waddinxveen
of toch de duim omhoog? de hihats die in dat ding zitten zijn gewoon ruk, zells van de 909 808 kit, tjonge, beetje jammer, heb er aardig de ziekte in.

iemand die mij nog op het goede pad kan brengen mbt dit programma?
 
Wat probeer je er uit te halen? 'Normale' drumsounds, die je meestal uit een drumcomputer kan halen? Dat is inderdaad niet het sterkste punt van de attack. Maar echt rare, abstracte beats kun je er zeker wel uit halen, en daar is ie ook meer voor bedoeld volgens mij.
 
ik heb em ook omdat ie in het waldorf edition pakket zit en dat was een tijdje terug maar 51 euro ofzo bij thomann. maar eigenlijk gebruik ik alleen de ppg daaruit af en toe, die attack vind ik complete bagger en is niet te bedienen. de gratis drumsyn die je op internet kunt vinden is stukken beter in 909,808 etc sounds. de d-pole filter gebruik ik ook nauwelijks trouwens.
 
ik ben er eerlijk gezegd ook niet zo over te spreken. Je kan er met veel moeite wel weirdo sounds uit halen die voor ritme loopjes wel ok zijn. Ik boek meer resultaat met sampletjes.

Ben benieuwd naar meningen van andere gebruikers.
 
Je moet Attack natuurlijk ook niet met Battery vergelijken.
Attack is een drumsynth, Battery een drumsampler.
 
Gebruik de attack ook regelmatig voor m'n kicks. En zoals gezegd, voor "weirdo" electro sounds is ie ook best ok.
 
Gebruikt iemand deze nog?
Ik heb hem gratis bij een duits muziektijdschrift gekregen maar ik kan hem alleen gebruiken met een midicontroller omdat de knoppen met de muis niet deftig te bedienen zijn, ze bewegen veel te snel.

Het is 1 van de weinige VSTi's waarvoor ik nooit presets gevonden heb online, behalve de factory presets dan.
Alsof niemand er zich ooit aan gewaagd heeft :)
 
Tja...presets...zo lastig is het ding gewoon niet.

Vond hem perfect voor electro beats.
 
Ik wil de drumsounds ook zelf maken hoor.
Zocht vooral naar presets om te horen wat er zo allemaal mogelijk is, maar ben gewoon van init begonnen nu :)
Gebruik je hem met de muis?
Vanaf pagina 25 staat de manual trouwens vol leuke drum programming tips voor het maken van sound van bekende analoge drummachines.
Er is ook maar heel weinig te vinden op youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=uR1RVI8GOVw

En dan dit nog:

http://vimeo.com/10455509

Best wel veel plezier aan te beleven voor zo een oud scharminkel van een VSTi :)
 
Probeer geen 808 of 909 te doen daar is 'ie niet echt goed in

Nou je kunt de envelopes zeg maar naar binnen en naar buiten buigen. Dus je maakt hele scherpe voor de pitch maar het volume laat je precies omgekeerd pas aan het einde ineens snel zakken.

Euh...twee claps maken die bijna het zelfde zijn en dan hard links en rechts pannen.


Lang geleden dat ik met software heb gewerkt, eerlijk is eerlijk
 
Ok, er is blijkbaar een map Attack Soundsets die gevuld is met fxp files vol Waldorf Attack Kits.
28 kits in totaal. Moet je wel even maneel in Attack laden en opslaan.
En die 8 kits in de preset ROM area in de plugin zijn dus niet de enige presets.
 
Laatst gewijzigd:
Vroeger gebruikte ik hem nog wel regelmatig voor mijn Kick drum. Vond hem toen altijd wel plezierig. Ik heb hem nog wel, maar al tijden niet meer opgestart.
 
WaldorfAttack.png


Nu ziet hij er niet meer zo 2004 uit ;)
 
Heel mooi, waar heb je die skin vandaan? :)

Ik maak momenteel een template voor de BCR2000.
De sounds in attack worden allemaal vanop verschillende midikanalen gestuurd,
het is een hoop werk, meer als 1000 parameters volgens de handleiding, als hij af geraakt zet ik hem hier neer.
Mss. is er toch nog iemand anders die hem dan van onder het stof haalt.
 
Weet er iemand of je via midi de interface kan laten verspringen naar een andere sound?
Zodat dus met een midi commando de knoppen van de volgende sound zichtbaar worden?
Of zoals je hierboven op de afbeelding kan zien, dat hij met een midi commando naar de knoppen van 2 Side Stick RS zou springen?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top