commentaar graag

Groovy !

Groovy !

Ik vind 'm wel groovy. Toch heb ik altijd een beetje moeite met sounds van bijvoorbeeld een 909.. maar dan uit een softsynth, VST-geval of VA-bak. Het lijkt er wel op.. maar het is het niet helemaal. Dat doet overigens niks af aan de beat :p

De reverb op dat ping-pong geluid mag ietsje strakker.. zeker op het eind hoor je wat gerommel .. en dat is jammer.

Al met al zeker niet verkeerd !
 
ik heb geen sounds van de 909 proberen na te maken. ik kloot maar wat weg met de dr-008 (misschien bekend voor jullie hardware-freaks?) en gebruik tonen die ik dan zelf 'gemaakt' heb. ik moet wel zeggen dat er heldere tonen uitkomen.

verder me eigen commentaar: :)
- de melodie moet ik nog maken dus het klinkt nog kaal.
- opbouw is slecht (het maken van de pattern - alle instrumenten bij elkaar - kostte me een paar uur, het achter elkaar plakken duurde iets van 5 minuten :) )
- het nummer is te zacht

over dat laatste: het begin - als de beat er nog niet is - is vele malen zachter dan 0db. als je in bijv. soundforge kijkt zie je dat de beat wél tot de 0 db komt en daardoor de rest niet hoger kan. Ik weet dat een compressor de oplossing is maar ik weet niet hoe ik hem moet instellen zodat ik niet zo'n effect krijg dat je als de beat eraan komt je de rest opeens 2x zachter hoort. Ik denk dat een multi-band compressor de oplossing moet bieden, maar ik weet niet hoe ik deze moet instellen. Misschien één van jullie?
 
Compressie

Compressie

Ehh.. compressie kan iets van dat effect compenseren. Een goeie manier om te testen hoe je een compressor moet instellen is zoiets als de 'preview' mode voor plugins in SoundForge.. je haalt dan het geluid door de plugin.. en de settings kun je dan realtime veranderen. Bevalt de sound.. ram dan op OK.. en gaan met die handel :p
 
ja lekker groove stukkie
zeker goede basis , maar je gaat toch niet zeggen dat je een paar uur bent bezig geweest met het maken van een hihat een bassdrum een pongetje en een basgeluidje ?

de kick is te hard . vonden m'n reveals
de reverb is te vies
 
Orgineel geplaatst door matt second
maar je gaat toch niet zeggen dat je een paar uur bent bezig geweest met het maken van een hihat een bassdrum een pongetje en een basgeluidje ?

jah.. eigenlijk wel :)
ik maak nog niet zo lang muziek enzo dus ik moet nog vanalles verkennen

de kick vind ik ook wel wat hard maar niet té hard. de rest vind ik wel te zacht. misschien dat ik de kick door een (zachte) distort haal om deze te compressen zodat de rest weer een stuk harder kan.
 
Back
Top