Een nieuw stampertje van Ralf T...

Ralf T

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
433
Ik heb weer eens een lekker stampertje gemaakt (al zeg ik het zelf)... De track heet "Nightwatchers" en is opgedragen aan het personeel van Cubic, die spijtig genoeg allemaal hun baan kwijt zijn na het failliet gaan van deze toonaangevende Amsterdamse club.

Ralf T - Nightwatchers

Laat maar komen :)
 
hmm...de song zit wel ok in elkaar...maar ik vind de geluiden gewoon niet helemaal toppie....dat is een beetje jammer (betekenend dat t met andere geluiden een plaat had kunnen zijn waar ik helemaal loos op ga)

Waar komen de geluiden uit?
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
Waar komen de geluiden uit?

De geluiden zijn samples uit de BOSS DR-550MKII en de Korg X5. De synth is de TS404 van Fruity Loops 3.
 
ut si al vaak tegen je gezegt, dus nu ook weer: beat te droog.

Over het arrangement van de beat is niets te melden, gewoon lekker en goed. Geen standaard geluiden gebruikt en dat mag ik wel.

ben met Pjotr G eens dat je synth geluiden echt ruk zijn. En das echt jammer, daarmee behaal je een slechte resentie voor een goed nummer.
 
Hmmm..... klinkt hard.

Maar eh wat zeg je nou bamse?
Zijn de synths ruk dus de geluiden. Of zijn de gekozen geluiden ruk?

Enne, heb je nog tips voor onze vriend? :)
Want eh, ik mis een beetje de opbouwende kritiek.
 
nou de opbouwende kritiek is vervang die Boss samples voor wat gangbaardere samples voor mijn part 909 kit met nog wat extra snaretjes en clapjes
 
Bamse..wat bedoel je met de beat is te droog???

Vind persoonlijk juist iets teveel galm op de snare staan... Daardoor verliest ie z'n kracht wat denk ik.

Ralf! Top hoor... kheb het idee dat je echt met flinke stappen vooruit gaat in je producties de laatste tijd.
 
Origineel geplaatst door Almeros
Ralf! Top hoor... kheb het idee dat je echt met flinke stappen vooruit gaat in je producties de laatste tijd.

Bedankt, Almeros ;)
 
Hmmmm? Over de beats en het arrangement ervan is niks te zeggen. Das gewoon goed! Alleen persoonlijk hou ik van volle klanken en geluiden. Ik vind de synth daarom gewoon te magertjes. Het is allemaal wel weer vrij ´minimalistic´. Hoeft op zich natuurlijk geen probleem te zijn. Maar het is mijn genre gewoon niet. Ik ga lekker los op dikke vette bass lines en zo. En dat mis ik dus hier.
Ik zelf zou er meteen dikke lagen van pads en strings onder gooien maar ja dan is het dus weer een totaal ander genre dan wat Ralf wellicht voor ogen had. Of misschien anders een TB303 bass line om de hardhouse/techno kant op te gaan. Of zit ik nou wéér compleet mis op het genre gebied? :-)

Eric
 
Denk dat de gekozen geluiden het niet commercieel maken. Op zich wel anders zoals de anderen ook wel zeggen.

Qua mix is het allemaal een beetje vreemd. Het ene geluid droog en de kick helemaal nat. Het lijkt wel of je je galm als insert gebruikt ipv send effect. ;)
Misschien moet je eens kijken of dat ook anders kan.
 
Origineel geplaatst door fuse
Hmmm..... klinkt hard.

Maar eh wat zeg je nou bamse?
Zijn de synths ruk dus de geluiden. Of zijn de gekozen geluiden ruk?

Enne, heb je nog tips voor onze vriend? :)
Want eh, ik mis een beetje de opbouwende kritiek.

ik bedoel dus dat ik de geluiden ruk vind!

en tips, ik heb hem aangeboden een dagje te komen producen in mijn studio dusssssssss.......
 
Die beat komt in het begin een beetje plomp over, maar als die andere drum sounds er bij komen, pomptie echt lekker. Ik zou een andere reverb over je sounds zetten, tis net of je het in de badkamer hebt opgenomen.
 
Goed bezig die Bamse! ;)
 
Back
Top