{mislukte track?} nummer zonder ziel?!?!

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
tja,

Deze track heb ik al maanden half af...

Tja... volgens mij is het idee wel leuk. Maar ik zou niet weten (lees: horen) waar ik fout ga. Ik mis iets heel belangrijks in dit nummer.... hij is nu zo....tja... heeft geen ziel.

Wilde iets in de richting van Vangelis gaan:D met later een ritmische eigen inbreng.

Dus eerste deel is "rustig" tweede deel wat "drukker"

(mix zal wel niet optimaal zijn, en het einde heb ik maar ff zo gelaten)

misschien dat iemand ongezouten kritiek heeft??

Zodat ik of, er verder mee kan gaan!:) of tja..... "prullebak?":D

alvast bedankt !!!!

greetz Unic

Unic - nummer zonder ziel.mp3
 
Unic...jij hebt in iig geen gebrek aan zelfkritiek ;)

ik ben normaal niet echt into dit soort dingen, maar het klinkt beter als ik verwacht
had na het lezen van jouw betoog.

Ik vind het een beetje een muziekje voor in de wachtrij bij een efteling attractie ofzo.. :D

Denk dat het nog een paar goeie thema's mist. Misschien nog effe een zootje strijkers
erbij inschakelen of een melodie maken met een piano ofzo?
 
Antarctica??:D

Helemaal niet slecht hoor, maar vanaf 1:34 gaat het een beetje de mist in.
Ik verwachtte eigenlijk op 1:16 al wat er pas gebeurt vanaf 2:49 . Het zou op 1:16 eigenlijk al helemaal moeten openbreken met een stevige drumpartij. Daarna varieren met wat je al gedaan hebt (toonverhoging en zo) om daarna (misschien via een rustiger intermezzo) naar een mooie climax te gaan.
Niet in de prullebak hoor!!! Er zit echt iets in.

@Trigg: ze mogen dan wel echt zijn, wanneer krijgen we ze dan eindelijk te zien ??
 
Mooie track Unic! scherp neer gezet! ik mis alleen net als mijn bovenbuur dat het nummer echt van de grond komt en helemaal los gaat, nu kabbelt 'ie een beetje door.
 
Mooi hoor vooral intro. Mooi helder geluid.
Waarom krijg ik mijn tracks nooit zo qau geludiskwaliteit.
Echt documentaire muziek.
 
Ik vind het zo wel prima eigenlijk... Opbouw niks mis mee... Ik hou wel van een langzame (maar goede) opbouw...
Mag ik 'm op m'n HD zetten? :engel:
 
Ik hoor het probleem wel en niet.

Niet: het klinkt wel goed zoals het is. Ook wel af; misschien wat lang, maar qua sfeer en wat het belooft te zijn vanaf het begin klinkt het kloppend. Strings toevoegen en voller maken lijkt mij niet zo nodig; dan wordt het een beetje dwangmatig van, "er moet wel een grand finale in!", terwijl dat niet echt bij het nummer past/lijkt te passen.

Wel: het is filmmuziek. Niet echt een herkenbaar thema of een echte melodie, weinig om gericht naar te luisteren. Goede achtergrondmuziek.

De vraag is: wat wil je ermee? Filmmuziek? Dan hoef je er niet veel maar aan te doen, denk ik. Een nummer dat in z'n eentje kan boeien? Dan mist er nog een hoop; misschien heeft dit idee het ook wel niet in zich om op die manier uitgewerkt te worden.

Maar hey, je hebt straks op je album ook overgangen nodig! :D
 
Klinkt goed!

Ik ben het wel helemaal eens met Cheimoon. Het is echt muziek waarbij je tijdens het luisteren ook iets anders kunt doen. Zou dus inderdaad goed passen bij een film/documentaire/spel/e.a.

Succes!
 
nou:)

Ik hoor toch betere kritieken dan ik zelf had gedacht...

En als ik dit nummer beluister als achtergrond muziek/ film muziek... tja...dan zou het best kunnen.:)

Het mist de zwing, iets..., om hem alleenstaand een knaller te noemen.

Ik denk dat ik hem zo laat. mix technisch en een paar kleine dingen daar gelaten..

Ga ik me maar eens richten op mijn nieuwe "jarre" track. Unic - Oxygene 14,5 :D
 
Op één of ander manier had ik over deze heengelezen, blijkbaar :o:

Ik weet eigenlijk niet goed waarom dit nummer geen ziel zou hebben :confused: ... het hangt alleen af van de invalshoek van de muziek. Als begeleiding van beelden staat het prima en is er niks te veel of te weinig aan. Ga je het echt als stand-alone compositie bekijken, dan blijft het nog goed alleen een beetje minder gestructureerd dan 'gemakkelijke' nummers (maar stel je dan zelf de vraag of alle nummers easy-listening moeten zijn ;) ).

De mixage is in ieder geval kraakhelder en ook erg goed gedoseerd. De geluiden die naar voren moeten komen, komen ook naar voren. Het enige wat ik een beetje jammer vind is de distortion op de ARP-bliepjes. Ik zou het mooier vinden mocht dit gewoon onvervormd klinken, maar da's ook weer een kwestie van smaak.

Met één ding ben ik niet akkoord: je hebt dit niet met maar 3 midikanalen gemaakt, dat bestaat niet :dubbel:

Om eerlijk te zijn komt deze stijl meer overeen met m'n persoonlijke smaak. Dus doe nou maar weg, die zielige titel en vervang het trots door 'Mijn eerste filmcompositie' of zoiets en laat die 'zonder ziel' alsjeblieft weg :okdan:

:doei:

Danny
 
Origineel geplaatst door Danny
Op één of ander manier had ik over deze heengelezen, blijkbaar :o:

Ik weet eigenlijk niet goed waarom dit nummer geen ziel zou hebben :confused: ... het hangt alleen af van de invalshoek van de muziek. Als begeleiding van beelden staat het prima en is er niks te veel of te weinig aan. Ga je het echt als stand-alone compositie bekijken, dan blijft het nog goed alleen een beetje minder gestructureerd dan 'gemakkelijke' nummers (maar stel je dan zelf de vraag of alle nummers easy-listening moeten zijn ;) ).

De mixage is in ieder geval kraakhelder en ook erg goed gedoseerd. De geluiden die naar voren moeten komen, komen ook naar voren. Het enige wat ik een beetje jammer vind is de distortion op de ARP-bliepjes. Ik zou het mooier vinden mocht dit gewoon onvervormd klinken, maar da's ook weer een kwestie van smaak.

Met één ding ben ik niet akkoord: je hebt dit niet met maar 3 midikanalen gemaakt, dat bestaat niet :dubbel:

Om eerlijk te zijn komt deze stijl meer overeen met m'n persoonlijke smaak. Dus doe nou maar weg, die zielige titel en vervang het trots door 'Mijn eerste filmcompositie' of zoiets en laat die 'zonder ziel' alsjeblieft weg :okdan:

:doei:

Danny


tnxxx, ik verwijsde je ff op dit nummer omdat ik al dacht dat dit meer jou smaak was:)
met 3 midikanalen bedoel ik dus daadwerkelijk de synth/orgel aansturen met midi.
In dit nummer zit geen midi:D gewoon een hoop interne sporen naast elkaar. maar dat geeft dus niet de charme van....tataaa 40+ midi sporen :erm: ;)

en ik wilde inderdaad toch meer een stand alone hit maken. hehehehehe...maar ja... ik merk dus al wel dat ik dit genre muziek veel moeilijker vind om te maken, ik denk er teveel bij na... en dan is het al eerder zonder ziel... meer een verzameling ideeen.

Zal de naam gaan aanpassen:)
 
Back
Top