Monosplitter??

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Bestaat dat eigenlijk niet, een overgangsstukje van mono-vrouwtje naar 2 mono-mannetjes jacks, zodat je uiteindelijk je signaal op je mixer stereo kan maken en het dan toch in het wild kan laten rondzweven? Of is dat fysisch onmogelijk? Ook effe uitleggen, wil je?
 
Je geluid is dan toch niet echt stereo? Volgens mij heeft het ook helemaal geen nut. :confused:
En als ik het kon, zou ik het uitleggen :P
 
Gewoon een T-stukkie bedoel je dan zeker Nick? Maar dat kan je toch ook met een send/out van 1 kanaal en een kabeltje naar een ander kanaal (ins) doen?


Arv
 
tuurlijk heeft dat nut onacid, als je dan op je mengtafel pas aan t stereobeeld gaat zitten, dus beide (dezelfde) kanten apart verwerkt/EQ-ed/panned/effecten toepast
 
als je allebei die kanalen hard panned. En op t ene bijv meer effect toepast. En de rechterkant mid weghaalt en links erbij doet. Hey nu is ie stereo
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
als je allebei die kanalen hard panned. En op t ene bijv meer effect toepast. En de rechterkant mid weghaalt en links erbij doet. Hey nu is ie stereo

OK, hier kan ik me iets bij voorstellen. Maar wordt dit vaak gedaan/ cq is het nuttig?
 
nou, ja als je een instrument hebt met 1 out (bijv een TR-606) en je wilt toch iets met je stereo beeld doen lijkt me dit een goeie oplossing
 
Waar ligt het verschil tussen dubbel mono en enkel stereo, buiten dan dat een effect in een synth er ivloed op kan hebben en bij dubbel mono enkel extern?
 
het mooiste stereo beeld van synths met mono uitgangen. is toch dubben. dus twee keer het zelfde opnemen en dan de ene opnamen links en de andere rechts.

dit heeft overigens alleen zin bij synths waar twee dezelfde noten net iets anderes zijn. dus een drumcomp met samples er in heeft dat dus geen zin.

maar bij mijn prophet klinkt dat zo lekker!!
 
Doet het eigenlijk iets af aan de geluidskwaliteit als je signalen gaat splitsen ? Want ik weet er ook wel een hoop toepassingen voor !
 
Je kan toch gewoon een kabel kopen met 1 jack naar 2 jacks? werkt prima. vervolgens (dat deed ik dan altijd) steek ik die 2 in een multi-effect met daar een chorus of stereo-imager en krijg je een vettere sound uit je mono-synth.
 
Back
Top