Nieuw nummer: Who do you love?

I-eye

Stamgast
Lid sinds
8 januari 2002
Berichten
235
Locatie
Waalwijk
Hi fooks!

Ik heb weer eens een nummer in elkaar gezet. Ik ben er zelf best tevreden over, de eerste keer sinds ik ben overgestapt op Nuendo ipv Reason.

Stats:
BPM: 134
Lengte: 7.19
Naam: Who do you love?
SoftSynths: Halion, Attack, TBL, Pro-52, Mercury-1 en PPG WAVE

Ik ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden en wat voor tips/kritiek/feedback hier op komt.

Thnx. :)

Hier kan je hem downen, who_do_you_love.zip 6.63 Mb
 
Toen het nummer begon dacht ik! Ha! okeedan!:okdan: CrashCymbal en rammen maar!! De drums/beats zitten lekker in elkaar!! (al ben ik persoonlijk nooit voor het herhalen van loops/samples zoals bij 0:07 sec. en verderop vele malen..)

Toch denk ik dat dit nummer het moeilijk zal doen op de dansvloer. Daarvoor mist het kracht/originaliteit denk ik. De verschillende melodilijnen hebben te weinig met elkaar te maken en blijven niet echt hangen.

Het "Who Do You Love"-sampletje is goed gevonden, maar pas op met delay!!! Het zit nu tegen het irritante aan.

Het lijkt zo bij elkaar allemaal wel erg negatief...nu ik het zelf overlees...maar zo zie ik het.:bekdicht:

Productietechnisch, de opbouw, zit bijvoorbeeld PRIMA in elkaar. De volgorde van beats, bass, leads, fillins enz. Niets op aan te merken. Maar het is gewoon niet Je-Van-Het.

Bovendien is dit slechts mijn mening. (misschien denken andere DSF-ers er heel anders over)
 
Het wil niet echt los komen. Het pakt je niet echt bij de ballen zeg maar. Niet dat mijn nummers dat wel doen, maar ik probeer opbouwende kritiek te geven.
Het is een lange drum track met bass lijntjes. En je mist een body. Wat meer geluidslagen (pads, strings, etc.) en lead, noem maar op. Op zich is de kwaliteit van de geluiden en de mastering op zich best goed eigenlijk, maar het mist als geheel toch iets vind ik.

Eric
 
Klinkt erg goed eigenlijk. De muziek is misschien even wennen dat wel. Er kan inderdaad nog wel wat bij.

En over de mix, ik hoor een boel geruis en gebrom in de stillere stukjes. Maar lekker mix, misschien de compressie net ff te strak op die kick. :)
 
dank allemaal voor de reacties. Ik ben nog van plan om er e.e.a bij te maken, moet alleen nog bedenken wat precies.

Fuse: de ruis komt van het feit dat helaas in Nuendo ik een error krijg voor de audio-mixdown, waarschijnlijk een probleempje met een van de plugg-ins of zo. Echter ik kan zo snel niet achterhalen welke de problemen geeft. Ik heb de track nu even snel opgenomen op een externe mini-disc en toen weer opgenomen binnen SoundForge.
 
Productie

Productie

Qua productie vind ik het helemaal niet slecht.. Reason klinkt over het algemeen best goed (edit.. ik lees net dat het Nuendo is.. maar goed.. je weet wat ik bedoel).. maar je moet het wél allemaal zelf doen.

Ik heb het nummer geluisterd tot 3:18 .. en heb daarna vluchtig nog even wat vooruit gespoeld. Waarom? Zodra er 'lijn' in het nummer komt (en dan bedoel ik melodie.. baslijn.. etc), begint het me een beetje tegen te staan.

Zeker in deze 'stijl' van muziek is het belangrijk dat je nummer een goed 'basis akkoorden-schema' heeft. Van daaruit kun je je melodie-lijnen opbouwen.. en al het andere toevoegen. Bij dit nummer mis ik die structuur een beetje. Je varieert weliswaar je baslijn een halve noot omhoog.. en omlaag.. maar zodra daar een melodielijn bijkomt.. ligt dat wat moeilijk in 't gehoor.

Ik merk vaak dat het met opbouw, geluiden.. en zelfs met drum-tracks wel goed zit. Maar een goede, pakkende melodie.. met bijbehorende baslijn ontbreekt dan jammer genoeg vaak.

(Niet dat ik zo'n held ben.. maar ik zou best eens een keer een 'basis' neer willen leggen.. waar een Reason-guru dan mee aan de slag gaat.)
 
Laatst gewijzigd:
Re: Productie

Re: Productie

Dank je voor de reactie.

De basis neerleggen gaat inderdaad over het algemeen wel. Het componeren van een pakkende en niet snel vervelende melodielijn is andere koek. Ik denk ook dat daar een behoorlijke hoeveelheid ervaring bij komt kijken, trucs die je kan toepassen.

Vanaf volgende week heb ik wat extra tijd over, misschien dat ik dan dedicated aan een nieuw nummer kan werken. Heb al wel een idee...

Origineel geplaatst door CraZ
Qua productie vind ik het helemaal niet slecht.. Reason
(Niet dat ik zo'n held ben.. maar ik zou best eens een keer een 'basis' neer willen leggen.. waar een Reason-guru dan mee aan de slag gaat.)

Ik zou zeggen doe een verzoek en wie weet....... ij lijkt het juist leuker om eens een leuk project op te zetten met een hardware-goeroe, eens de andere kant bekijken t.o.v. de soft-synths. (zie ook: Vanaf 1/7 verplichte vrije tijd, dus...)
 
heb net ff geluisterd, dit is wat ik heb opgeschreven:

* gaat gelijk lekker los, lekker hard begin
* de baslijn die er dan bij komt kan ik niet goed horen, kan ook aan mijn brakke spiekertjes liggen maar in vergelijking met andere nummers valt ie echt weg
* de eerste break heeft een erg "klein" geluid, werkt eerder als een anticlimax dan dat het echte wow! break! gevoel loskomt
* de melodie-lijnen klinken niet echt "compatible" met elkaar..volgens mij clashen ze soms ook qua toonsoort ofzo...maw ze voegen niet echt wat aan elkaar toe
* die vocal sample is vet....echt goed..maar moet er daarom al veeel eerder in lijkt me...
* rond 3:40 een erg vet geluid....misschien kan je dat voor die 1e break al gebruiken? dat geeft veel meer energie
* er zit niet echt een "idee" achter het nummer lijkt het..verschillende riffs die niet veel met elkaar van doen hebben, mekaar niet versterken....de beat blijft ook een beetje doorgaan, misschien kan je daar op een gegeven moment een versnelling in helpen door een shaker ofzo op elke 16e te zetten....

ik denk dat als je de melodiien wat aanpakt, zodat ze wel op elkaar inhaken, de beste geluiden eruit pakt en het nummer zo'n 1,5 a 2 minuut korter maakt/indikt en er evt nog wat pads/strings aan toe voegt om de boel wat uit te vullen het best wel een catchy ding kan worden....voor nu beetje teveel losse ideetjes bij elkaar gegooid..

hoop dat je er wat mee kan....

Olaf
 
De track begint goed... Lekker clubby! De bassline staat toch iets te zacht als 'ie erin komt. Het geheel blijft allemaal wel een beetje op de grond hangen, als je begrijpt wat ik bedoel. Een echt spetterende climax wordt nergens bereikt, ondanks de build-ups. Ik vind dat je overigens wel erg veel build-ups met cymbals gebruikt in de track. Dat verveeld een beetje. Wel zijn de effecten die je gebruikt bij die opbouw leuk. De drums en percussie elementen zitten prima in elkaar, maar de rest blijft een beetje achter en da's jammer.

Just my € 0,02...
 
grappig.. ik hoor net die vocal.. was ik een tijdje terug ook mee bezig :)
 
Origineel geplaatst door I-eye
Fuse: de ruis komt van het feit dat helaas in Nuendo ik een error krijg voor de audio-mixdown, waarschijnlijk een probleempje met een van de plugg-ins of zo. Echter ik kan zo snel niet achterhalen welke de problemen geeft. Ik heb de track nu even snel opgenomen op een externe mini-disc en toen weer opgenomen binnen SoundForge. [/B]

Als je een Soundblaster Live! of iets dergelijks hebt, kun je bij de instellingen (door bijvoorbeeld op dat luidsprekertje rechtsonder in beeld te klikken) recording de wave-out kiezen. Omdat de kaart full-duplex is kun je met SoundForge opnemen terwijl je de track afspeelt.
 
Ik heb een Hoontech AudioDSP24 met ADC&DAC2000 breakout box
 
Nouja ben het wel eens met hetgeen hierboven al staat.

Persoonlijk hou ik niet zo van het gebruik van prefab loopjes zoals je die duidelijk hoort in het begin van je track. Doet me denken aan Magix :[> :[> Ze zelf maken (of een loopje in stukjes hakken en in je sampler gooien) en editen is ook prima te doen lijkt me en dan heb je ook veel meer controle over je beat uiteindelijk.

Aan het eind van je track komt de lead melodie erin... deze drukt de hele beat bij mij weg naar achter... misschien ff wat zachter zetten en opnieuw masteren?

Verder opzich prima track wat mij betreft ..
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top