complexe vco voor ambient eurorack

Pojo_del_Klojo

Ouwe rot
Ik ben op zoek voor een aanvulling voor mijn (ambient)eurorack.

Aan vco /voices heb ik : doepfer vco; Intruo toa; m.i Plaits/Elements/ Rings en Waldorf wavetable NW-1. De drie Distings 4 kan ik ook als vco's inzetten.
Mij lijkt me voor een wat bredere en diepere ambient geluid; de 4ms Ensemble wel tof.

Zijn er nog andere soortgelijke modules die geschikt kunnen zijn? Welke?

Als je zulke vco's al hebt met zoveel mogelijkheden, is dan een top notch effect misschien een idee? Of heb je die al?

ecit: ik zit nu even een filmpje van de Ensemble te kijken. Ik heb bijna alle uitilities van 4ms wel gehad maar nooit hun vco. Als je filmpjes van Cinematic Laboratory kijkt die ook de Ensemble laat horen, pompt ie het wel door een Rainmaker en een ECR-1 en dat zijn toch wel behoorlijke smaakmakers..

Laatst gewijzigd:
Pfff, nou ik vraag me ook af of je nog een oscillator nodig hebt. Ik kan me voorstellen dat je eventueel die doepfer vco ruilt voor een complexer model.

Ik heb net een Befaco Oneroi binnen. Instant sci-fi en horror sojndtrack. Maar met een beetje draaien en de juiste input prachtige space fieldtrips. De Magerit Space is ook top.
Ik heb ook de 4ms Ensemble osc. Heel mooi maar niet echt instant ambient?

Die doepfer eruit zou ik zelf ook doen en dat budget idd bijleggen.. Maar een Coral kun je namaken met wat je al hebt denk ik.
Die Oneroi waar Vinnieq het over heeft is wel een mooie one in a module en klinkt erg goed wat ik hoor.

In plaats van de 4ms Ensemble zou ik zelf eens naar de AJH Swarm kijken.. daar kun je twee van je bestaande vco's ingooien en dat wordt dan lekker analoog met vco's gepimpt en dan krijg je wel echt iets bijzonders lijkt me als ik de demo's hoor. (ik denk dat die samen met de Next Phase hier ooit nog wel komt)

P.s. als je eens wat samples wilt uitwisselen of experimenteren met de NW-1 kunnen we daar misschien een draadje voor maken ik heb er 2.

Een complexe vco die wellicht echt wat toevoegt is denk ik al snel 700,-+

2x TZFM VCO met ingebouwde modulatie.
Niet perse ambient, maar heel geschikt voor stereo drones.

Die Oxi lijkt mij ook tof. Of de module van Haken als je into physical middeling bent.
Disting EX lijkt mij ook interessant als bron of een sampler als Bitbox.

Als je zulke vco's al hebt met zoveel mogelijkheden, is dan een top notch effect misschien een idee? Of heb je die al?

ecit: ik zit nu even een filmpje van de Ensemble te kijken. Ik heb bijna alle uitilities van 4ms wel gehad maar nooit hun vco. Als je filmpjes van Cinematic Laboratory kijkt die ook de Ensemble laat horen, pompt ie het wel door een Rainmaker en een ECR-1 en dat zijn toch wel behoorlijke smaakmakers..
Geen Top notch effect hier, of zou je Typhoon,(heb ik) de m.i. clouds kloon ook als zodanig kunnen inzetten? Welke heb jij in gedachte?

Oh ja nou typhoon heb ik geen ervaring mee maar die zou ik ook wel willen als ik het zo zie en hoor. Mmm effe denken tis ook een budget ding natuurlijk. Heb je een matrix mixer? Want dat is een goede basis tool voor complexe fx chains. Ik heb zelf die van Erica Synths. Deze is misschien interessant.

Ik gebruik zelf mijn Eaganmatrix meer als fx en daar zit oa Convolution in net als de ecr-+ en ik vind mijn stonk joystick ook heel aardig . Ajh swarm en next phase staan op mijn lijst omdat ik voornamelijk voor digitale vco’s wat analoge fx wil. Die distings kun je ook als fx inzetten toch?

Laatst gewijzigd:
Oh ja nou typhoon heb ik geen ervaring mee maar die zou ik ook wel willen als ik het zo zie en hoor. Mmm effe denken tis ook een budget ding natuurlijk. Heb je een matrix mixer? Want dat is een goede basis tool voor complexe fx chains. Ik heb zelf die van Erica Synths. Deze is misschien interessant.

Ik gebruik zelf mijn Eaganmatrix meer als fx en daar zit oa Convolution in net als de ecr-+ en ik vind mijn stonk joystick ook heel aardig . Ajh swarm en next phase staan op mijn lijst omdat ik voornamelijk voor digitale vco’s wat analoge fx wil. Die Distings kun je ook als fx inzetten toch?

Ja,....laat ik nu afgelopen zomer net zo matrix 4 x 4 kit in elkaar gezet hebben. Geweldig ding voor wat meer complexe geluiden zoals drones. IK vind enkele van de hiervoor genoemde modules wel mooi, maar de meesten zijn boven mijn budget. Waarschijnlijk wordt het toch de 4ms ensemble. De geluidsvoorbeelden op yt spreken mij wel aan en zo ook de wat meer orgel-achtige klanken die hiermee ook, mogelijk zijn. Daarnaast oogt de u.i. voor mij prettig; ook een belangrijke factor bij aankoop en later in gebruik.

Ja de Disting 4 heeft ook enkele fx aanboord. Wie weet zet ik die daarvoor in. Ik heb nog Pico dsp en de al eerder genoemde clouds clone Typhoon.

Je kan de 4ms ensemble via VCV Rack eens proefdraaien :) (en ook de Oneiroi, maar dit voor 30 euro)

Ja,....laat ik nu afgelopen zomer net zo matrix 4 x 4 kit in elkaar gezet hebben. Geweldig ding voor wat meer complexe geluiden zoals drones. IK vind enkele van de hiervoor genoemde modules wel mooi, maar de meesten zijn boven mijn budget. Waarschijnlijk wordt het toch de 4ms ensemble.
De Oneiroi kan je ook als diy kit kopen voor zo'n 330 euro, dan zit je op hetzelfde bedrag als de 4ms ensemble.

Eigenlijk zijn alle opties wel leuk, maar als ik zo vrij mag zijn.. als het niet in je rack per se hoeft. En uno synth pro x is eigenlijk 1 van de meest dikke synths met echt hele goede fx, die je kunt sequencen en mooie filters en 3vco's die je ook kunt morfen en cv/gate's in en out heeft. Ik vind het onverklaarbaar eerlijk gezegd hoe ze dit hebben kunnen maken voor het geld. (althans ik heb er nog geen 300,- nieuw voor betaald)

Laatst gewijzigd:
Ik zou die Oneiroi ook wel willen, maar als je naar het plaatje kijkt is het dit (kort door de bocht):
En ik denk dat het budget <300,- is..
Screenshot 2025-09-11 at 14.21.21.png

Back