Erica Synths x Hexinverter Hexdrums

1746630599940.png

De industriële magie van Erica Synths’ techno-wapens, versmolten met het DNA van Hexinverter’s mutant circuits, komt tot leven als de HexDrums – een analoge drummachine, gesmeed uit diep respect voor traditionele ontwerpen, met innovatieve verbeteringen en het gecombineerde toverwerk van zijn makers. Door het brede en flexibele klankspectrum van Hexinverter te combineren met de directe, no-nonsense lay-out en esthetiek van Erica Synths, biedt de HexDrums de gedistilleerde, iconische essentie van analoge elektronische drums in een praktisch formaat.

De HexDrums heeft 10 geluidsbronnen, grotendeels gebaseerd op de geweldig klinkende Hexinverter Mutant-serie percussiemodules: twee kickdrums voor verschillende (of gecombineerde) klanken – de BD9 en Bassdrum, een geoptimaliseerde Mutant Machine, snaredrum, clap, rimshot en hi-hats. Om de setup compleet te maken zijn Erica Synths Cymbals toegevoegd, met 10 sets crash- en ridebekkensamples. Alle drums hebben individuele uitgangen en in de mastersectie worden ze gepand in het stereobeeld voordat ze naar de compressor en master drive worden gestuurd, afgeleid van de Mutant Glue. Een bijzonder kenmerk is de kickdrum-gestuurde sidechain, die gebruikt kan worden om drumpatronen op de beat te animeren.

Een hands-on en eenvoudig te programmeren sequencer biedt genuanceerde patroonontwerpen tot 64 stappen, per-track accenten, microtiming per stap, ratchets, rolls, per-stap waarschijnlijkheid en een geheugen van 16 banken met elk 16 patronen.

"Ons plan was altijd om het Mutant Drum-DNA te gebruiken om een desktop drummachine van het volgende niveau te creëren. We zijn er al vóór de pandemie mee begonnen. Ik ben zo blij dat het team van Erica Synths de visie heeft kunnen realiseren en de droom heeft voltooid!"
– Stacy Gaudreau, Hexinverter Électronique

HexDrums zal later dit jaar verkrijgbaar zijn.

Last edited by a moderator:
Design wise ziet het er wel strak uit, de plaatsing van die knoppen. Ook in het grijs. Maar wat je zegt, dat brengt verwarring. Vooral als je voor een publiek staat, wat altijd een beetje meer spanning meebrengt, dan kan het zo zijn dat je de verkeerder knoppen indrukt.
Hmm

Als je voor publiek staat dien je wel je gear te kennen

Hmm

Als je voor publiek staat dien je wel je gear te kennen
Dat is het klassieke “pilot error” argument. Bij een goed ontworpen product is die kans minimaal. Een versnellingspook kun je ook in het dak van een auto verwerken en mensen het gebruik ervan vervolgens aanleren, maar dat maakt ‘m niet intuïtiever.

Volgens mij zijn het gewoon Cherry Keycaps die zij gebruiken voor de step & transport buttons? Die kan je makkelijk vervangen in welke kleur dan ook.

Als die 3 knoppen een struggle voor je muscle memory worden, zou ik zeker afraden ooit met gitaar te beginnen.
Nou ja ik ben expert in beide maar helemaal uit je dak in een donkere club een 4/4 inbutsen is wel een stuk moeilijker dan bv "Little wing" spelen.
:D

Volgens mij zijn het gewoon Cherry Keycaps die zij gebruiken voor de step & transport buttons? Die kan je makkelijk vervangen in welke kleur dan ook.
Ja denk dat ze wel verwijderbaar zijn. Doe je er lagere in kan je ook minder snel indrukken!

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Echt wel een tof ding dit. Maar met een prijs die waarschijnlijk boven de 1K ligt, zal ik 'm waarschijnlijk laten liggen, het is een hoop geld.

Persoonlijk vind ik de geluiden dan net weer niet fris genoeg om niet alsnog gewoon naar 909/808 sounds te gaan verlangen en/of gewoon m'n TR-8 erbij te pakken.

Van wat ik nu hoor via laptop en héél slechte oordopjes klinkt ie wel echt goed. Die drive en compressie is ook wel mooi, zeg. Goed, ik ben gekieteld, even kijken wat de prijs wordt.

Interessante drumcomputer maar dat is dat Drumding van Vermona ook. Het idee om analoge drums op een apparaat te maken en af te spelen, spreekt me aan. Ik ga me er maar eens in verdiepen, waarbij het uitgangpunt zal zijn: Wat kan ik hier verder mee wat ik niet met mijn vele analoge synthesizers kan?

Ik heb er eergisteren mee gespeeld, leuk ding, kan je redelijk bruute techno uit persen. Ik zou dit prefereren boven een 909 mocht ik nog iets in die aard zoeken.

Dat lijkt mij ook. Die 909 kennen we onderhand wel. Maar ik ben niet objectief; de 808 verveelt me nog steeds niet.

Erica Synths is imo nooit een goedkoop merk geweest. Denk dat je ook betaald voor branding.

Erica Synths is imo nooit een goedkoop merk geweest. Denk dat je ook betaald voor branding.
Welnee. Bij Pioneer betaal je voor het merk. Je betaald mede voor het feit dat het een boutique merk is en de oplage redelijk beperkt is. En nog een zwikje redenen.

Vind het ook een hoop geld voor zoiets. Niet te duur maar meer voor wat het is. Perkons vind ik veel boeiender en zou me het extra geld waard zijn. Dit is mij te specifiek en te klassiek. Heb er ook een goed half uur mee gespeeld en het klinkt allemaal wel erg dik. Heel klassiek in sound met een flinke hoeveelheid saturation en compressie als je dat wilt. Als je die klassieke sound zoekt is het top. Voor mij is het iets té klassiek.

Had ik al gezegd dat het vrij klassiek is ?

Voor dat geld zou ik eerder richting een Rytm mk2 kijken. Of idd een perkons om echt iets unieks en speelbaars te hebben.

Back