Moderne versie van Nord Modular?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Bestaat er een moderne versie van de Nord Modular? Dat wil zeggen een hardware synth waarvan je de werking zelf kunt programmeren.

Je hebt wat van die pedalen zoals de Beebo en MOD Dwarf waar je modulaire patches in kunt zetten via een editor.

Heb bijna alle nord modular types gehad tm g2.
Deze unit lijkt me wel geinig.

The ZOIA Euroburo is a digital modular system that can be placed in your modular system.

Aan de ZOIA Euroburo lijkt me niet veel te programmeren, de effecten zijn al kant en klaar...

Nord modular g1/g2 is ook niet echt programmeren toch?

Dit is de node view van de editor.. schijnbaar ook gewoon modules verbinden.
Scherm­afbeelding 2025-04-17 om 17.37.10.png

Ligt eraan wat de modules zijn. Kan het niet zien op dat plaatje. Als het een software versie van een pedal board is dan is het niet wat ik zoek. Ook zitten er te weinig draaiknoppen op.

Is dat zoiets als PlugData?
Het zit meer in de richting van de Nord Modular qua het aan elkaar knopen van modules. Met veel andere mogelijkheden. Ook live coding tegenwoordig en je kan er ook mee programmeren. Beetje lastig uit te leggen in een paar zinnen. ik ben dan weer niet bekend met plug data

Zie cycling74.com

Een ipad + class compliant audio interface + controller met wat relatief goedkope apps zoals AUM, MiRack, Drambo, audulus 4......

Een ipad + class compliant audio interface + controller met wat relatief goedkope apps zoals AUM, MiRack, Drambo, audulus 4......

Er is vast wel iets te knutselen met het soort van apparaten en software die je daar noemt, maar op mij werkt die overvloed aan opties verlammend. Ik zoek een programmeerbare hardware synth die standalone gebruikt kan worden, en waar ik mij dan op kan focussen.

Van de tot nog toe genoemde zaken komt de Gills het meest in de buurt.

Back