Keramische condensator van 10uF te vervangen voor film condensator?

ttgek

Nieuwkomer
Hi!

Ik ben bezig de BOM te verzamelen voor de Skew-fade LFO van Zlob (Zlob Modular: Skew-Fade LFO : Eurorack Modular Synthesizer).
Voor deze module heb ik een 10uf 10V keramische condensator nodig, deze kan ik alleen op Mouser vinden.
Beetje zonde van de verzendkosten om alleen dit daar te bestellen.
Zou ik deze condensator kunnen vervangen voor een film condensator?
In het bouwdocument geeft Zlob aan dat deze condensator de langszaamste stand van de LFO bepaald.

Laatst gewijzigd:
ja die kun je door een film condensator vervangen.

Kost alleen wel meer duur euro geld een mooie film cap erin :)

Gaat het om deze? https://nl.mouser.com/ProductDetail/TDK/FG14X7R1A106KRT06?qs=icAhCOE9Tbik4tXna2malg==

Dat is een X7R condensator en die heeft geen enkele eigenschap die speciaal wenselijk is, is dus daar kun je zonder problemen een filmcondensator met dezelfde waarde voor gebruiken. Je kunt nog overwegen om er een keramische condensator van het type C0G voor te zoeken, die zijn mooi temperatuur stabiel, mocht hij ergens in het circuit zitten waarbij dat een factor is.

Haha, dat wordt de meest neutraal klinkende LFO in mn rack
Gaat het om deze? https://nl.mouser.com/ProductDetail/TDK/FG14X7R1A106KRT06?qs=icAhCOE9Tbik4tXna2malg==

Dat is een X7R condensator en die heeft geen enkele eigenschap die speciaal wenselijk is, is dus daar kun je zonder problemen een filmcondensator met dezelfde waarde voor gebruiken. Je kunt nog overwegen om er een keramische condensator van het type C0G voor te zoeken, die zijn mooi temperatuur stabiel, mocht hij ergens in het circuit zitten waarbij dat een factor is.
bedankt!
Fijn om te horen dat mijn gedachtegang correct was. Ook de C0G variant kan ik niet heel makkelijk vinden in 10uF, dus ik prop er gewoon een mooie film condensator in 🙂

Hi!

Ik ben bezig de BOM te verzamelen voor de Skew-fade LFO van Zlob (Zlob Modular: Skew-Fade LFO : Eurorack Modular Synthesizer).
Voor deze module heb ik een 10uf 10V keramische condensator nodig, deze kan ik alleen op Mouser vinden.
Beetje zonde van de verzendkosten om alleen dit daar te bestellen.
Zou ik deze condensator kunnen vervangen voor een film condensator?
In het bouwdocument geeft Zlob aan dat deze condensator de langszaamste stand van de LFO bepaald.
Hoeveel haast heb je?
Ik koop geregeld zakelijk bij muis en betaal nooit verzendkosten of btw/inklaring

Hoeveel haast heb je?
Ik koop geregeld zakelijk bij muis en betaal nooit verzendkosten of btw/inklaring
Bedankt voor het aanbod! Heb er in principe geen haast mee, maar aan de hand van eerdere reacties ga ik het gewoon eerst proberen met een film condensator 😃

Back