Nieuwe Track: My Empty Shell

Lid sinds
11 april 2002
Berichten
1.831
Locatie
Utrecht
Rustig voortkabbelend trance trackie. Alle synth geluiden (op één na) komen uit de Nord Rack (heerlijke bak!), verder drums uit Battery, gesequenced en recorded in Cubase, gemixt, effecten en compressie in Pulsar.
Ben er weer veel te lang mee bezig geweest dus toch maar een beetje snel afgemaakt. Ben er niet helemaal tevreden mee maar klinkt toch wel leuk alzegikhetzelf.

download hier: http://www.planetz.com/forums/viewtopic.php?topic=6180&forum=17&0

Kritieken en andere reacties altijd erg welkom.
 
Hmmm, niet gek.. Mooie heldere mix! Geen dingetjes die elkaar in de weg zitten heb ik het idee. Al vind ik wel (noem me maar een ouwe zeur) dat het bouncy basje na een paar minuten een klein beetje gaat vervelen..


Arv
 
ja
 
Origineel geplaatst door krz
http://planetz.ghostwheel.com/pub/pulsar/music/My Empty Shell.mp3


voor de luie mensen ;)

Ik kan alleen maar wegdromen bij deze track...

Klasse! 8) .

enne...weer terug op aarde :)

Met welke software heb je dit gemaakt? Ik hoor op 0.45 een of andere psychedelisch geluidje inkomen. Hoe heet het instrument? Ik kan hem niet echt omschrijven maar ik meen dat het een of ander brassinstrument is. Maar ik kan het ook volkomen fout hebben, natuurlijk .


[edit] ben ik nou gek of is de eerste track nou van dezelfde persoon als de tweede track?[/edit]

[edit] ok laat maar, ik zag het even niet[edit] LOL!
 
Laatst gewijzigd:
ehhh, ik had toch in mijn post gezegd waar het mee gemaakt was? Nord Rack 2 dus, Creamware Pulsar, Cubase en Battery.

Bedoel je dat geluidje dat "ping" doet met een sheut reverb in de achtergrond? Dat is dan gewoon de Nord (door een reverb dus). Een brass-intrument is volgens mij toch trompet enzo? (brass = engels voor koper)
 
Begint heel lekker, maar zakt heel stilletjes weg naar nogal saai. Het nummer is gebaseerd rond die catchy bassline en de drive daarvan moet geregld overgenomen worden door een ander soundje en dat is hier nou niet het geval. Probeer bv een break ofzo in te lassen met een totaal andere klank en melodie, maar die toch samen kan met die bassline. Dan terug opbouwen en op het hoogtepunt die bassline er weer in ofzo. Het is een goed deel van een nummer...

Alle klanken zijn gebouwd rond die bassline, probeer dat eens te doorbreken.
 
Ik heb daar inderdaad wel vaker last van, dat ik een heel nummer eigenlijk op één geluidje bouw. Soms werkt het, maar je moet er wel mee oppassen. Ik zal in elk geval proberen er rekening mee te houden in de volgende track. Of het lukt is een andere vraag :)
 
Zit een lekkere groove in. Bass line geeft het een lekkere loop zeg maar. Goede afwisseling met beats en percussie. Lekkere lead!
Dit zit volgens mij toch echt wel erg lekker in elkaar hoor! Ik vind dit gewoon goed! Ma jah, wie ben ik, hehehe! Natuurlijk zou ik het arrangement veranderen op enkele plekken maar dat zou iedereen volgens zijn eigen smaak ook doen. Nou, natuurlijk? Misschien op slechts enkele plekken dan!

Eric
 
Snake

Di's een een lekkere cruise in je auto track. :)
Mooie geluiden en een erg mooie mix.
Snap wat de anderen over de track zeggen, maar het hangt er maar af wat je met de muziek bedoeld. (alsof er standaard regeltjes zijn waaraan je zou moeten houden)

En ach ja kon't niet laten. Even door een 'snake presetje gehaald' en gemastered. (Rhea dus ;) )

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/My Empty Shell_mastered_by_fuse.mp3

En dus die plopjes op't begin/eind ook even weggepoetst. :)
 
Zeker een lekkere, heldere mix! Het klinkt allemaal lekker vol en verzorgd. Het arrangement zit prima in elkaar. Op sommige punten iets te langdradig (vooral de laatste twee minuten), maar het is dan ook een vrij lange mix. Nog inkorten tot een minuut of 4, 4,5 en er ligt een prima stukje kwaliteitstrance :okdan:
 
Back
Top