Nieuwe release: Kurzweil K2088 & K2061

De k2500 staat na 17 jaar nog steeds in mijn studio en gebruik hem regelmatig.
Interessant om te zien hoe het concept zich ontwikkeld heeft.

We asked ourselves, what if we could rebuild the legendary K2000 V.A.S.T. synthesizer, but using today’s technology?
Enter the new K20 Series…

Introducing the new #Kurzweil #K20 Series models:
#K2061 and #K2088 V.A.S.T. Synthesizers

1737548785243.png

Mooi apparaat. Jammer dat de pitchbend en modulatie boven het keyboard geplaatst zijn.
Mijn voorkeur is naast het keyboard.
Recent heb ik een gebruikte PC3X aangeschaft. Is al een wat ouder apparaat maar met een bijzonder goed geluid. Dat zal met deze machies alleen maar beter zijn geworden.
Wie weet als ik over een paar jaar weer eens wat geld over heb...................

Zijn ook weer mooi, maar waarschijnlijk vreselijk duur, Kurzweil kennende.

De k2061 wel niet de k2088.
Toch wel

Geen oordeel verder over de synth... ongetwijfeld mooi apparaat, maar die demo's man... echt? klinkt als jaren 90 keyboard demo's

Ik vind ze vaak erg goed klinken, maar uit ervaring weet ik dat het niet eenvoudig is ze te doorgronden laat staan er makkelijk sounds voor te maken. Het zijn in mijn optiek synthesizers die gemaakt zijn door laboranten / beta mensen. Ofwel echte alles kan, maar er is niet goed nagedacht over hoe dit eenvoudig en snel te doen via de UI. Maar goed wellicht hebben ze dit in het OS aangepast en verbeterd.

K2061 zal rond de 2000 zijn
K2088 iets onder de 3000
Design is van de Fameuze Axl hartmann
De 2088 iets onder de 3000?Dan gaat ie meer kosten dan het vlaggenschip K2700?
Een FX-processor met meer dan 1000 effectenketens....jamie.

Laatst gewijzigd:
De 2088 iets onder de 3000?Dan gaat ie meer kosten dan het vlaggenschip K2700?
Een FX-processor met meer dan 1000 effectenketens....jamie.
Ja in aanvulling daarop, heb je totaal in de gehele Kurzweil 32 FX units. Deze FX units kan je opdelen in blocks. (Het is mogelijk dat een block uit meerdere effecten bestaat en minder Units vraagt)

Er zijn maximaal 8 FX chains simultaan te gebruiken die je kan verdelen over de 16 tracks. (Een FX chain bestaat maximaal uit 32 blocks)
Het hangt er dus sterk af wat je nodig hebt van de FX units.

Daarnaast zijn er 2 aux effects, dit zijn weer aparte effect chains. Waar elk van de 16 tracks simultaan gebruik van kan maken. (Zoals een send effect op een mixer)

Geen oordeel verder over de synth... ongetwijfeld mooi apparaat, maar die demo's man... echt? klinkt als jaren 90 keyboard demo's

Dat is wel zo,wat ontbreekt nog bij Kurzweil is de moeite te doen en investeren in enkele sounddesigners om gave soundbanks te maken met V.A.S.T.,want het kan wel.

Ja in aanvulling daarop, heb je totaal in de gehele Kurzweil 32 FX units. Deze FX units kan je opdelen in blocks. (Het is mogelijk dat een block uit meerdere effecten bestaat en minder Units vraagt)

Er zijn maximaal 8 FX chains simultaan te gebruiken die je kan verdelen over de 16 tracks. (Een FX chain bestaat maximaal uit 32 blocks)
Het hangt er dus sterk af wat je nodig hebt van de FX units.

Daarnaast zijn er 2 aux effects, dit zijn weer aparte effect chains. Waar elk van de 16 tracks simultaan gebruik van kan maken. (Zoals een send effect op een mixer)
1737719179563.gif

Je kan het ook als volgt zien:

Blocks: effect-pedaaltjes.
Effect chains: pedalboards.
De 32 FX units: het maximaal mAh dat de voeding levert

Je kan dus 8 pedalboards ieder gevuld met 4 pedaaltjes, gegarandeerd voeden vanaf 1 daisychain voeding :P

• Duimpje
Duimpjes: Nap

Bedoeling van deze K-synth's is de K2000 sounds nieuw leven in te blazen met nieuw tech. De K2000 stamt af van de jaren 90.

Dat nieuw leven
Bedoeling van deze K-synth's is de K2000 sounds nieuw leven in te blazen met nieuw tech. De K2000 stamt af van de jaren 90.
Dat is gewoon marketing gibbersih , de k2066 verschilt amper van de vorige pc-series en de huidige k2700
V.A.S.T.. heeft nog steeds een luizige 50-(60?) hz update rate , trage envelopes etc ( wat wel te omzeilen valt )
Daar isdus helemaal naan verandered

Back