TC Fireworx stille output?

Nicolas 2000

It's a household name
Ik heb hier een TC Fireworx en TC 4000 reverb uit dezelfde periode(?). In identiek dezelfde setup-ik versteek gewoon de analoge XLRs van de Fireworx naar de 4000- heeft de 4000 een normaal luide output terwijl ik bij de Fireworx de mixer erg ver open moet draaien om de output een beetje in de mix te krijgen.

Verder werkt alles en klinkt alles normaal in de Fireworx. Output staat op 22dB (max) gedraaid.

Is dit toch een vreemd defect, mis ik ergens een setting, iets met midi of pedaal? Of zijn alle Fireworx zo stil?

HELP!! ;{

Input ledjes gaan aan tot in de rooie desgewenst, dus dat zit goed. De limiter leds grijpen ook op logische wijze in bij dynamics patches. Input -4/+10db setting stond op het luidste. Volgens SoS artikel is die setting er ook voor output. Nog niet gevonden. Hmmmm... edit: volgens de handleiding heeft SoS het fout, enkel inputsetting.

Laatst gewijzigd:
Volgens de manuals zouden beide apparaten identieke outputlevels hebben en zelfde pinout. Dus...doe ik iets fout of is de fireworx op 1 of andere manier door beide L en R outputgains gezakt?

De Fireworx klinkt naar mijn weten niet heel zachtjes. Je kan even kijken naar de [I/O Setup]

Zou zeggen probeer ook de -10dB instelling op de Fireworx.

Kijk ook even onder Signal op [I/O Setup]
Check het volgende:
  • Input: Analog
  • Chnl: zijn beiden XLR's in gebruik = Stereo
Dit kon ik niet uit je verhaal opmaken.
Heel veel succes gewenst voor nu!

Ik heb alle analog L/R/mono/stereo chnl settings getest. Ik heb 1 channel in gebruik. Er wordt logisch gereageerd op deze settings.

Ik kan morgen nog eens de -10/+4 setting verder proberen.

Wat zou er gebeuren als ik bv 15v of -15v mis, de gebruikte opamp spanningen in de outputstage? De output klinkt niet vervormd, gewoon te stil.

Wat zou er gebeuren als ik bv 15v of -15v mis, de gebruikte opamp spanningen in de outputstage? De output klinkt niet vervormd, gewoon te stil.
Daar houdt mijn kennis op, had de categorie van je post over het hoofd gezien 😅

Je zou eens balletje op kunnen gooien bij één van de reparateurs in het volgende draadje:

Gevonden! Het was een instelling, geen defect.

Beetje verwarrend als je enkel analoge I/O gebruikt: naast de analoge input en output gain, heb je ook een "digital circuitry" gain setting. Die heeft dus ook invloed op het analoge outputlevel, en die stond op -51dB. Nu is het zo luid als je maar kan wensen.

Blijft wel een beetje een vreemde bak met geen expliciete dry/wet mix op het front. Veel van de presets lijken ook eerder geschikt als insert effect ipv send. Maar het is zeker wel eens iets anders dan alle bread&butter sounds.

Hij staat hier om te testen voor de eigenaar, het is niet dat ik plots een harde GASaanval gekregen heb ofzo. :)

• Duimpje
Duimpjes: L3N
Gevonden! Het was een instelling, geen defect.

Beetje verwarrend als je enkel analoge I/O gebruikt: naast de analoge input en output gain, heb je ook een "digital circuitry" gain setting. Die heeft dus ook invloed op het analoge outputlevel, en die stond op -51dB. Nu is het zo luid als je maar kan wensen.

Blijft wel een beetje een vreemde bak met geen expliciete dry/wet mix op het front. Veel van de presets lijken ook eerder geschikt als insert effect ipv send. Maar het is zeker wel eens iets anders dan alle bread&butter sounds.

Hij staat hier om te testen voor de eigenaar, het is niet dat ik plots een harde GASaanval gekregen heb ofzo. :)
Geluk bij een ongeluk!

Haha ja de dedicated wet/dry is per preset gissen. Het beste is om naar de FX routing pagina te navigeren. En per effect de FX Mute opties te bekijken of de preset op Mix of op Wet staat. :?

Wat ik eigenlijk op de Fireworx mis is een shift-knop om in wat grotere stappen te editen, die optie heb ik nog niet ontdekt 8o)

Ja als hij in mijn setup staat zou ik echt moeten bedenken hoe ik hem best aansluit aan de mixer. Gewoon op sends of toch als insert en terugbrengen naar zijn eigen mixerkanalen ofzo? Als insert kan hij dan natuurlijk maar 2 monokanalen tegelijk vernaggelen.

Kwestie van zo weinig mogelijk in zijn menuutjes te moeten duiken en zoveel mogelijk op de mixer te kunnen regelen.

Enfin, vooralsnog een denkoefening want ik weet niet of ik deze zou overnemen.

Een workflow vinden in de Fireworx is wennen.
Zelf gebruik ik geen mixer meer en alles gaat direct naar mijn interface.

Hoe ik de Fireworx gebruik:

Connectivity
- Fireworx ADAT IN / OUT => Audio interface
- Fireworx XLR In: 2 inputs vanuit rack voorzijde
- Fireworx XLR out: FX Return naar rack voorzijde
- Fireworx Midi: Controller AKAI MPK mini Plus
Fireworx User presets:
- blank slate 1: voor rack inputs (droog/niks)
- blank slate 2: voor rack inputs (bevat reverb)
- synth: synth bouw project (probeersel preset)

Misschien dat je voor jezelf ook wat user presets kunt maken dat past in je mixer-setup.

Back