Meer knoppen is beter en gewoon lekker, hoeveel knoppen heeft jouw favoriete synth?

Iemand heeft een custom hardware editor voor de fs1r gemaakt dacht ik.
Dit ding ja, maar voor zover ik begrijp een hobby knutselproject waar er maar 1 van is:
1752485795887.png

Een Big Moog met al die draaiknoppen lijkt me ook wel leuk.

het gaat ook nog eens om het soort knoppen. nina synth is wel meester(es) wat dat betreft

de muse is met bijna 200 drukkerts, draaierts en sliderts ook wel himmel de bom

toegegeven, hoe meer knopjes en lampjes, des te groter de 'hebbeh' factor. In de praktijk heb ik al spelend in een coverband nauwelijks de tijd om aan die knoppen te zitten. Maar 's avonds, licht uit, alle synths aan, en dan alleen al genieten van al dat moois wat staat te glimmen en knipperen.....

Ik heb er 8 op m’n midikeyboard zitten. Hiervan gebruik ik er altijd maar één die op de filter staat.
Niet voor resonance en envelope amount? Ik vind die wel cruciaal voor filter toestanden (naast cutoff).

Haha, ik dacht even Copilot te vragen naar het aantal knoppen en sliders op een Korg Z1 en een Yamaha CS60. Nou daar komt dus alleen maar onzin uit (28 draaiknoppen op een CS60....). De Z1 is mijn meest beknobde synth met 86 stuks, als ik me niet vertel.

Er zijn tegenwoordig geloof ik wel een stuk meer editors voor de FS1r, dat maakt het wat makkelijker. Toen ik het ding had was de enige optie een meegeleverde Sounddiver Lite versie, die zo wankel en onoverzichtelijk was als wat en die ik nooit goed aan de praat kreeg.
Bij mij hetzelfde er zit een gemotoriseerde schuifknop op voor volume op de Roland recorder. Die heb ik wel eens zien werken maar ik gebruik `um niet omdat ik het niet snap. De rest werkt wel. Dus geen probleem.

Back