Tips voor leuke DIY projecten/kits (synths, drums, euro, fx, ??)

Dreadbox Nyx zijn er nog een aantal van als diy kit, kost bij ze 270 euro ecl vat, met die prijs als je die later nog weer verkoopt dan verlies je er niets op en ben je toch lekker bezig geweest met je diy hobby, komt met box maar past ook in je rack;
net eens gekeken naar de build guide. dat is eigenlijk allen maar alles samenschroeven en de moertjes erop knallen, alles is al gesoldeerd. dat is wel een heel veilige DIY-kit :D

Ja heb een fx doosje van ze in elkaar geschroefd, inderdaad niks zelf solderen. Nog steeds wel leuk, voor je met LEGO begint start je ook altijd met duplo toch ;), maar kijk nu wel naar een stapje moeilijker idd.

heb gisteravond de threetom mixing flask en de threetom doppio bij bij hem thuis opgepikt en die na het avondeten direct gebouwd en getest...
toegegeven, ik heb af en toe gevloekt bij kleine beginnersfoutjes, maar alles werkte van de eerste keer.
goed te doen dus, en de genoegdoening was ook groot! dit was overigens nog maar ervaring 3 en 4 met zelf solderen.

ervaring 1 was caps vervangen in mijn 20 jaar oude rme fireface 800 die opeens de geest had gegeven.
de vriendelijke man van de plaatselijke elektronicazaak zei, dat als hij me de onderdelen, de uitleg en de juiste tools gaf, het goedkoper uitwam dan dat hij hem voor me zou repareren. 'en dan heb je die tools voor later', zei hij. hij had gelijk. mensen in de buurt van leuven in belgië kan ik alleen maar aanraden eens bij my-tec langs te gaan!
maar dus, wat een geweldig gevoel om die fireface weer tot leven te wekken! ik had de smaak te pakken...

ervaring 2 was de black noise modular sallen-key filter. heel makkelijk. heel mooie module ook.

volgende keer geen kits meer maar panel & pcb.
van tommi van bear modules in utrecht heb ik pcb's en zwarte frontpanels voor de kassutronics ks-20 en kassutronics slope aangekregen. de pcb's komen van kassutronics zelf af, de frontjes zijn van hem.

Cool! ik ben net weer een uurtje of 1,5 bezig geweest met naar (diy) euro modules kijken en naar cases etc. Blijft leuk. Ik laat het iig allemaal nog even bezinken, eerst maar eens met mijn eigen gebouwde 808 spelen :).

Ik vond de midibox seqv4+
Ook wel vet om te bouwen

Attachments

• IMG_20250112_134918.jpg
    IMG_20250112_134918.jpg
    186,1 KB · Bekeken: 16
IMG_20221005_225612_109.jpg
Dit is mijn synthesizer, alles diy en op een stuk of 3 modules na ook zelf ontworpen.
Heb je het idee om één van de modules na wil bouwen: pm me en ik zal kijken of ik de schema's en programma's nog heb (veel modules hebben een micro processor aan boord, arduino o.i.d.)
Klik hier op het youtube logo

voor mijn diy sectie op mijn YouTube kanaal.

Back