Vic
Soldeerprofeet
Het organische dat de prologue's discrete VCO's creëren gaat niet verloren als de effecten worden gebruikt.als je de fx uitzet heb je bij de 4 analoge voices 1x minder adc, dac conversie.
Dat is bij de prologue ook zo. de analoge voices die evt weer weer digitaal worden gemaakt voor de fx.
ik hoor ook het verschil niet bij 16bits 48 khz.
Dat dynamisch bereik zal alemaal wel maar als ik bv akkoestische gitaar opneem met 2 neumann pencils via een Presonus ADL600 high volt tube pre krijg ik prachtige transients.
wat noobs vaak niet snappen is dat de nummers minder belangrijk zijn dan het analoge circuit om de converters heen.
wat heb je aan 32bit opnames als al het signaal door een buffer gaat die zwaar kleurt en de clock en controlle signalen van de pre ook in het eind signaal terecht komen?
Dat is vaak het geval bij die all in one converters.
om over clock nog maar te zwijgen.
Het maakt mij helemaal niets uit dat het signaal even in het digitaal domein is geweest.
Nummers en techniek zijn mooi maar muziekaal ondergeschikt, niet goed of slecht, het is maar wat je wil bereiken 8bit 80's sound of moderne 99,9% in=out sound.
de clock en controlle signalen van de pre ook in het eind signaal terecht komen?
Dat is vaak het geval bij die all in one converters.
Wist ik ook niet? Is niet bij de eerder genoemde burr brown pcm1754 toch? die BB PCM dingen zijn naar mijn weten top quality en werden al gebruikt in bv DX7II (PCM54 16bit gevalletje).
De DA converter van de DX7 BA922 12 bit was hoorbaar minder goed en muziekaal toch veel geliefder dan de betere PCM54 DA in de DX7II.