Rvanommen - The Nexus

rvanommen

Ouwe rot
mijn 3e jaar meedoen, leuk! zin in :)

Soul of the mind, key to life's ether.
Soul of the lost, withdrawn from its vessel.
Let strength be granted, so the world might be mended.
So the world might be mended.

Deze woorden komen uit de game Demon Souls.
Ook uit de originele context getrokken vind ik de boodschap mooi verwoord, en hoopvol van betekenis.
Het nummer is dus ook positief bedoelt! Als je deze uitgeluisterd hebt dan is het mijn bedoeling geweest dat je er weer zin in hebt... dat je er als luisteraar de kracht weer voor hebt (voor whatever :D).

De titel "The Nexus" is ook een referentie naar de game. Dat is de plek waar "the maiden in black" deze woorden prevelt, en dat is ook de plek die de werelden uit de game met elkaar verbind. Dat is voor zover ik begrijp ook de betekenis van het woord nexus. Een connectie die een of meerdere zaken met elkaar verbind... En dat vind ik dan wel weer van toepassing op dit forum... dit forum is zo'n plek.

In de spoilers tags volgt wat optioneel lees materiaal voor de liefhebber over hoe het nummer verder gemaakt is (welke synths etc.)

Hopelijk veel plezier met luisteren!

PS: ook een hele dikke dank je wel aan mede-forumlid @NorthernLightX die mij tijdens het mixen van de track een aantal keren van feedback heeft voorzien en me zelfs een keer op locatie (in m'n kleine muziek/gamke hokje :p) heeft willen bijstaan. Zijn inbreng/bijdrage heeft de mix denk ik echt naar een hoger level getrokken. Als daar nog iets aan schort (wat ongetwijfeld het geval is) dan ligt dat in elk geval niet aan hem maar aan het amateurisme waarmee ik het zelf verder heb aangepakt :D

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!

Leuk concept. Goeie mix en master. Hey, deze klinkt goed yo! Ik hoor niet dat hier iets aan schort. Ik zou persoonlijk de bass wat automaten, maar dat betekent niets. Veel succes, René (met enkele é deze keer, lol ;))

Leuk concept. Goeie mix en master. Hey, deze klinkt goed yo! Ik hoor niet dat hier iets aan schort. Ik zou persoonlijk de bass wat automaten, maar dat betekent niets. Veel succes, René (met enkele é deze keer, lol ;))
(Haha die é, Het was je dus opgevallen😄)
Thanks m8!

Mooi hoor, ik kan me je track van vorig jaar nog wel herinneren maar wat een verbetering in de mix zeg! Klinkt gewoon profi wat mij betreft. En de track zelf is erg lekker, goeie drive en energie, en die voice is echt mooi hierin. Top gedaan! :halleluja

(En Demon Souls -wat een spel!- kan er alleen nog niet zo inkomen als andere From Software games, deze is nog moeilijker en onvergeeflijker lijkt wel, teveel andere games denk ik en mij momenteel helemaal op Black Myth: Wukong gestort)

dank jullie wel allemaal! Leuke positieve commentaren!
(En Demon Souls -wat een spel!- kan er alleen nog niet zo inkomen als andere From Software games, deze is nog moeilijker en onvergeeflijker lijkt wel, teveel andere games denk ik en mij momenteel helemaal op Black Myth: Wukong gestort)
En Demon Souls is ook een van de weinige FROM games die ik nog nooit to het einde heb volgehouden.
Niet alleen omdat ie moeilijk is, maar je hebt wat minderr vrijheid en geen bonfires om even lekker te rusten ofzo.
Daarom frustreert ie sneller. Bij de dark souls trilogy, Elden ring en Sekiro hoef je nooit zoveel opnieuw te doen als je faalt :D
Dat trek ik beter (zelfs al moet ik een eindbaas 50x doen zoals bij Sekiro het geval was).

Bloodborne heb ik trouwens ook nooit uitgespeeld. daar zou ik wel eens een remake van willen zien, want de ps4 bloodborne heeft de tand des tijds niet echt doorstaan vind ik.
Te lage framerate om vandaag de dag nog tolerabel te zijn :)

Energieke opgewekte track. Goed mix ook. De game referentie zegt mij niks, maar zal ongetwijfeld bijdragen aan meer context voor dit nummer, wat altijd goed is. Lijkt mij ook goede muziek om op te dansen. Lets mend the world!

Energieke opgewekte track. Goed mix ook. De game referentie zegt mij niks, maar zal ongetwijfeld bijdragen aan meer context voor dit nummer, wat altijd goed is. Lijkt mij ook goede muziek om op te dansen. Lets mend the world!
Dank je wel :)
Zo ten lezen komt ie op je over zoals ie bedoelt is. Vind ik leuk om te horen :D

Game referentie is bonus voor de liefhebber ^^

Heel vet. Doet me sterk denken aan de goede oude demoscene tijd. Lekker tempootje ook. Een soort van Psytrance maar dan met meer lagen. De vocals zijn ietwat cheesy, maar ik kon het wel waarderen. Misschien had ik na de break een iets meer pakkende lead verwacht. Iets wat me melodieus nog ff omver zou blazen. Of misschien ook niet. Nu met de strings erbij is het weer heel episch. Super interessante track in ieder geval. Thumbs up!

Enneh FromSoft sowieso +1!

Ik heb wel vaker gehoord dat mijn werkjes mensen doen denken aan de demoscene.
Vind ik wel leuk. Ik ben er historisch niet helemaal bekent mee maar heb wel eens wat gegoogled na de opmerkingen en past wel bij me :)
Ik ben er via m'n Amiga 500 in de 90's ook wel mee in aanraking geweest zonder dat ik het wist en wellicht beinvloed. Ik ben ook wel een liefhebber van chiptune (en dat raakt mekaar natuurlijk ook een beetje).

Vocals zijn wel beetje cheesy en zoet inderdaad. helemaal buiten de context van Demon Souls maar daar kon ik mij ook niet aan storen in deze want inderdaad... FROM soft is automatisch +1 (voor de kenner/liefhebber :D)

Leuke opzwepende track, klinkt helemaal af, zit een hoop (werk) in, petje af!

Lekker sfeertje zet je neer in het begin. Daarna dikke psy kick, past prima, ben er zelf alleen niet zo'n fan van (in mijn oren wordt in het genre altijd dezelfde kick gebruikt, wat mij dan snel verveeld, maar ja, hoort er nu eenmaal bij geloof ik).
Compositie en mix heb je ook goed voor elkaar. Ook echt pas 3 jaar bezig? Kan ik bijna niet geloven, so keep it up!!

Thanks iedereen!

Lekker sfeertje zet je neer in het begin. Daarna dikke psy kick, past prima, ben er zelf alleen niet zo'n fan van (in mijn oren wordt in het genre altijd dezelfde kick gebruikt, wat mij dan snel verveeld, maar ja, hoort er nu eenmaal bij geloof ik).
Compositie en mix heb je ook goed voor elkaar. Ook echt pas 3 jaar bezig? Kan ik bijna niet geloven, so keep it up!!
Ik ben er niet specifiek voor gegaan maar is inderdaad beetje die kant opgedreven tijdens t maken (de psy-hoek).
De kick in een ouwere versie was een duisterdere logge kick, maar die heb ik na een paar versies en wat feedback toch vervangen voor een kick die (inderdaad) meer de psy kant opging (tis wel mn eigen creatie op basis van een preset die niet in de psyhoek zat trouwens).
De track is daar toen enorm van opgeknapt naar mijn smaak :).
Leuk dat je hem toch waardeerd op compositie en mix! En bedankt voor je aardige slotzin :D

Back