Zoom H4N pro met siroop

Paardenstaart

Stamgast
Hi

Mijn Zoom field recorder is een 8-tal jaar oud en heeft altijd in de plastiek case gezeten. Ook altijd binnen op kamertemperatuur bewaard. Echter is hij een jaar geleden super plakkerig gaan aanvoelen. Ik neem hem gisteren uit de case, en het lijkt wel of iemand er met dikke siroop op heeft gemorst. Ik denk dat ik hem zonder tape tegen de muur kan plakken 🙄

Iemand een oplossing om dat goedje te verwijderen? Ik geloof dat de Push 2 en die vieze knoppen van bv Digitakt hetzelfde lot ondergaan na een tijdje

ysopropol op een doekje , aceton (voorzichtig!!) of handgel alcohol. heb hier een Fuji refelx camera waar ook de rubber compleet sticky was met de handcleaner alcogel was het al grote verbetering. heb nu ook nog een Akai MPC remote die hetzelfde begint te vertonen. zou helaas niks aan te doen zijn, het zit in de rubber.

Destijds heb ik een Roland R8 met vergelijkbare symptomen behandeld met isopropylalcohol van de lokale apotheek. Met voldoende doekjes en een beetje moeite heb ik alles eraf gekregen.

Je kan idd IPA gebruiken, waarschijnlijk houdt je dan wel een gladde behuizing over, maar is de plakkerige rommel wel verdwenen. Eventueel een klein stukje testen onderop ofzo.

Het is voornamelijk onderaan (achterkant unit). Probleem bij deze dingen is dat er veel knopjes, schuifjes en dergelijke zijn. Een push 2 ontdoen van siroop lijkt meer straight forward. Dus ben bang dat ik dingen op die manier ga kapot doen

Wat voor een chemische reactie is dit eigenlijk? Rubberen cassetteriempjes worden ook wel eens zwarte pek. Is dit gelijkaardig?

Laatst gewijzigd:
FWIW - ik heb mijn Ableton Push 2 en Allen & Heath K2's mkii terug 'droog' gekregen door middel van maizena en water. Heb ik van Reddit. Veel maizena op slechts weinig water. Best wel spannend ivm mogelijke vervuiling van de binnenkant. Hoorde bij mijn zoektocht naar oplossingen te vaak dat alcohol regelmatig voor problemen kon zorgen met andere eigenaars van mijn toestel. Weet niet wat er van aan is, had toen geen alcohol voor handen.

Maizena is dat wit spul om dikke witte saus van te maken, toch?

Mbv baking soda had ik idd al ergens gelezen

Bekend probleem, ik heb zelf fotocamera's ( vintage ) waar de grip plakt, ik maak dit zover het mogelijk is schoon met alcohol 100% dan schuur ik het op met grid 2000 schuurpapier, maakt het goed vetvrij en spuit het over met zwarte autolak uit spuitbus ( mat of glans ).

Remgreeprubbers van racefietsen hebben dit ook vaak. Maar is toch net iets anders dan deze troep. Het lijkt echt of iemand een bus siroop over m'n mic heeft gegoten. Een glanzende dikke laag troep zit erop

Siroop:

Attachments

• IMG_2584.jpeg
    IMG_2584.jpeg
    111,6 KB · Bekeken: 32
  • IMG_2585.jpeg
    IMG_2585.jpeg
    124,9 KB · Bekeken: 33
  • IMG_2586.jpeg
    IMG_2586.jpeg
    112,5 KB · Bekeken: 29
Back