Vooraankondiging Synthforum Contest 2024

Ik sla dit jaar over. Heb niets passends op de plank liggen en geen zin om een afgeraffeld last-minute ding in te zenden. Veel succes aan alle deelnemers :)

Ik heb vanmiddag op de valreep ook nog wat ingezonden. Ben ook benieuwd naar de andere inzendingen inderdaad. Het is al een hele lijst zie ik. Lijken veel meer mensen dan ik hier regelmatig zie posten. Maar misschien zijn dat meer lezers dan schrijvers.

En 80 nu.. Ik verwacht er toch nog wel een paar het laatse half uur. En over een klein beetje later doen we ook niet moeilijk hoor.

Jammer @Nap... echt niks om nog even in te sturen?

Voor mijn inzending van deze keer heb ik van wav`s MP3 moeten maken.
En daarom heb ik de geluiden en ook de beelden eens vergeleken.
Natuurlijk heb ik eerst de volgorde en de volumes aangepast.
Daarna zonder internet met een recorder met ook MP3 iets zachter dan normaal opgenomen.
Ik dacht altijd dat het een afgang was van wav > MP3 maar het viel mee. De recorder op limitter gezet.
En toen hoorde ik uiteindelijk veel meer. En het klonk ook mooier.
De eerste twee wav
De derde en de vierde MP3
De glad `geschoren limiting van twee is helemaal weg in nr 4 de laatste.
twee dezelfde opmames.jpg

ik heb het gevoel dat je niet helemaal begrijpt hoe je van een wav een mp3 maakt. Daar zou alleen maar een computer bij te pas moeten komen, niet een recorder. En al helemaal niet een limiter. Of ik mis iets helemaal, dat kan natuurlijk ook.

We houden 'm nog even open. Wie nog wat heeft mag nog insturen. Daarna moeten er wat voorbereidingen worden getroffen. We hopen deze nacht alle inzendingen vrij te kunnen geven.

ik heb het gevoel dat je niet helemaal begrijpt hoe je van een wav een mp3 maakt. Daar zou alleen maar een computer bij te pas moeten komen, niet een recorder. En al helemaal niet een limiter. Of ik mis iets helemaal, dat kan natuurlijk ook.

Dat heb ik ook altijd gedacht. Maar deze keer vond ik het eindresutaat veel mooier. Het klonk veel meer hifi. Op de recorder staat AGC en dat heb ik gebruikt.
Het geluid klonk onberispelijk. En ik hoorde veel meer. Ik heb er zelfs een complotterig gevoel bij dat die gratis diensten niet de mooiste versie terugzenden om van wav > MP3 te maken. Het internet helpt mij ook niet om de letters AGC te verklaren. Beslist wil ik hier niet de alwetende uithangen anders had ik deze vraag hier niet gesteld.
1 en 2 is wav 3 en 4 is MP3. Wonderlijk allemaal. Het geluid van het eindresultaat was ontzettend `gladjes mooi`

Chat GPP gaf me het antwoord.
De letters AGC staan voor Automatic Gain Control, oftewel Automatische Versterkingsregeling.

Betekent AGC limieten of compressie?

AGC werkt vergelijkbaar met limiting en compressing, maar het is niet precies hetzelfde. Hier zijn de verschillen:
enz . . .

Laatst gewijzigd:
Back