Post hier een opname van 10 jaar terug

Zoekende zoekende.. in mijn mailgeschiedenis heb ik eindelijk die ouwe opname teruggevonden. Mijn beste poging ooit in het maken van wat voor mij House is *D

Ooit gepost via SC in dit topic: Day off space (Office Space remix) Ik had net Ableton ontdekt en de knoop doorgehakt toen Push op de markt kwam. Ik werkte met @skies (Posy) aan een collabje, Office Space en had een paar maten in de slicer gegooid.. arpje erbij (Powercore Virus), Drums uit Maschine.. wat meer geluiden.. en grooven maar..

Hoe staan jullie er in vergelijk met 10 jaar terug? Vooruit gegaan.. of misschien een andere weg ingeslagen?? Ik weet niet waarom me dit nu niet meer lukt.. Ik ben me veel meer gaan toeleggen op instrumenten spelen.. en ook meer met hardware in de weer gegaan.. Maar leuk om dit weer terug te horen.. en hoeveel heb je nu eigenlijk nodig. Ik had toen nog geen Rhodes dacht ik.. die in deze opname zit zat standaard in Ableton.. :o:

Na New Beat in (1988 ) ben ik niet verder gegaan met House, nu ja, misschien een jaar of 2 enkel beluisteren, niet zelf maken.
Daarna volledig naar de jazz en musical (wat een ommekeer) gegaan gedurende 10 jaar.
Dan 10 jaar niks meer behalve klassieke piano en wat double bass.
Nu weer richting jazz en aanverwanten.
Zelf maak ik eerder lounge? music of zoiets...
Een van de hoofdrolspelers daarin is ook m´n Rhodes en m´n Hohner Pianet T.
Muzikaal dingetje wel dat je daar gemaakt hebt 👍

Cheers,
Exo. :mega:

Afgelopen maand exact 10 jaar geleden:

Sindsdien nog minder bandjesgebeuren en meer zolder-synth-gefröbel. Onlangs nog wel op zolder mijn death-metal vocalen van stal gehaald voor een samenwerkings project met een hoop bekenden uit de NL-metalscene. Dat was tevens een testje of ik ook lawaai kan (durf te) maken op zolder met m'n stem. Dat ging best prima, dus dat moet geen belemmering meer zijn voor nieuwe werkstukjes.

10 jaar geleden bij hetzelfde concert klonk die grunt zo:

En bij dit nummer wat afgelopen week gereleased is hoor je me op 1m10s en in de refreintjes (middels dit nummer vragen we ook aandacht voor de Stichting ALS Nederland. Dus als je nog een goed doel zoekt voor dit jaar... ;) ):

Dit was een grap aan een vriend van me DJ reach (uit amsterdam).. toen ie disco ging draaien. hij kon hem niet waarderen. Maar ik kan ook niks exact van 10 jaar geleden vinden dis is 2010.

Oh, ik heb veel te veel 'muziek' gemaakt, maar (net als bombario) weinig bewaard.
Maar er zijn nog wel CD'tjes ergens, alleen moet ik even op zoek naar iets wat dat af kan spelen.
M'n eerste harde feit stamt uit 1999 dacht ik. Gemaakt in fasttracker.
Ik zal eens zoeken of ik die a. kan vinden en b. ergens kan overzetten naar mp3 oid.

dit is volgens mij de eerste track, song die ik maakte, nadat ik 2013 opnieuw ben gestart....

soundcloud geeft 10 jaar geleden aan, er staat geen verdere datum bij. kan het nog achterhalen...

dus moet uit 2014 zijn....

Leuk, leuk, leuk allemaal.. :mega: :okdan::luv::dj: Het hoeft niet persé op de valreep 10 jaar oud te zijn he! :P mag ook 'n jaartje ouder (of meer) of jonger... gewoon om eens te kijken, waar je een flink aantal jaren terug muzikaal en productietechnisch stond en wat er voor jezelf verbeterd is / of misschien wel achteruit gegaan bent.. een beetje evalueren of al die inspanningen, en wellicht al die aangeschafte zooi nou echt wel nodig waren.. :D

Ik merk bij mezelf dat ik veel teveel slachtoffer ben geworden van het bekende fenomeen GAS :o: totally lost the focus qua muziekmaken dan.. En daarnaast veel aandacht aan bepaalde muziekinstrumenten gegeveen.. gear is natuurlijk leuk..zo is het ook.. het is ook net wat je target is natuurlijk.. Ik wil al heel lang house maken.. en teveel grooveboxen gekocht die het deels wel kunnen maar het lukt me gewoon niet omdat het te leuk speelgoed is wellicht.. geen focus meer hebben ofzo..

Laatst gewijzigd:
Leuk, leuk, leuk allemaal.. :mega: :okdan::luv::dj: Het hoeft niet persé op de valreep 10 jaar oud te zijn he! :P mag ook 'n jaartje ouder (of meer) of jonger... gewoon om eens te kijken, waar je een flink aantal jaren terug muzikaal en productietechnisch stond en wat er voor jezelf verbeterd is / of misschien wel achteruit gegaan bent.. een beetje evalueren of al die inspanningen, en wellicht al die aangeschafte zooi nou echt wel nodig waren.. :D

Ik merk bij mezelf dat ik veel teveel slachtoffer ben geworden van het bekende fenomeen GAS :o: totally lost the focus qua muziekmaken dan.. En daarnaast veel aandacht aan bepaalde muziekinstrumenten gegeveen.. gear is natuurlijk leuk..zo is het ook.. het is ook net wat je target is natuurlijk.. Ik wil al heel lang house maken.. en teveel grooveboxen gekocht die het deels wel kunnen maar het lukt me gewoon niet omdat het te leuk speelgoed is wellicht.. geen focus meer hebben ofzo..
Ik heb gevraagd aan mijn mede 'producer' (kamergenoot) van toen. Hij ging zoeken.
Mogelijk nog op een (houd je vast) cassettebandje....

Ik merk bij mezelf dat ik veel teveel slachtoffer ben geworden van het bekende fenomeen GAS :o: totally lost the focus qua muziekmaken dan.. En daarnaast veel aandacht aan bepaalde muziekinstrumenten gegeveen..

wat helpt om wat meer op het muziek maken te focussen is om iedere keer als je een leuke patch/preset maakt er een voorbeeldje bij te bedenken dan vloeit er vaneigens af en toe een nummer uit

Heb alles bewaard, maar het gaat bij mij in golfbewegingen blijkbaar, van 10 jaar geleden heb ik niets, wel van 20 en 30 lol.
Edit: Zo te zien heb ik ongeveer 10 jaar lang geen muziek gemaakt zo tussen 2008-2018.
Ergens wel zonde. En laat dat nou net samen vallen met de eerste 10 jaar van mijn werkzame leven. Bah. Gelukkig nu meer vrije tijd. :)

Laatst gewijzigd:
Back