Teaching Machines-Wellspring Reverb Delay unit

Analoge stereo spring reverb en delay, stereo filter (hp/lp/bp/notch) stereo modulatie sectie en een beyond/magic knob voor feedback loop.
19 inch unit en komt met rackears en adapter, kan ook los staan op pootjes.
De delays kunnen parallel of ping pong geschakeld worden.
De modulatie kan in sync of apart geschakeld worden met keuze in saw or sine en kan ook in audiorate (x10) gezet worden.
Extra ingangen voorzijde; gitaar en line in en achterzijde; mono/stereo in/out en ook een -5/+5V 3,5 mm ingang voor modulatie van een lfo bijv
Prijs; 1510 euro met 5 jaar garantie.

1733328318349.jpeg

Laatst gewijzigd:
Tel nog maar wat op bij die prijs, want komt uit de UK (dus invoerrechten etc.. komen er nog bij). Bij Turnlab en Schneidersladen te koop voor rond de 1700,-.
Is veel geld, maar deze ziet en klinkt bijzonder.

Zal binnenkort wel een review plaatsen hier. Er is één puntje waar ik me wat zorgen om maak en dat is de resonantie in de springs bij feedback. Die klinkt in sommige voorbeelden nogal schel/scherp, maar dat zou je met de filters wel op moeten kunnen lossen. De feature set is indrukwekkend te noemen en het gehele signaalpad is 100% stereo.

Ben al heel lang fan van spring reverbs.
Maar zo bijzonder vind ik deze niet.
Ziet er wel heel mooi uit.
Klinkt ook wel lekker maar bv die stereo spring van vermona vind ik beter.

Dat scherpe kan je niets anders aan doen dan filteren idd.

Het enige wat ik tof hieraan vind is de look en de rack form. Verder doet t gewoon heel erg denken aan spul dat hier al staat zoals tape echo.

Het enige wat ik tof hieraan vind is de look en de rack form. Verder doet t gewoon heel erg denken aan spul dat hier al staat zoals tape echo.
Heb je al gehoord wat hij allemaal kan? Ik kan me voorstellen dat alleen de reverb niet heel veel indruk maakt, maar de combinatie van delay, filter, modulatie, reverb en als kers op de taart de feedback loop (magic knop), maken heb toch echt wel bijzonder naar mijn mening. Ik moet er wel gelijk bij zeggen dat ik niet zo heel veel ervaring heb met spring reverbs.

Ik wil niet verwaand klinken maar met wat send en returns die je laat feedbacken op zichzelf op de mixer terugkomen met enkele space echo s the n of andere fx en dan fader rides in elkaar enz kom je n heel eind en heb je eq op elk kanaal vd chain.

Mmm misschien moet ik eens n videootje maken over zulke routings als ik nog een keer n coole routing heb.

Het klinkt gewoon nogal ‘ben ik thuis al geweest.’

Laatst gewijzigd:
ja same hier.
wel een prachtig apparaat.
maar met mijn springs, tape en pedalen voor mij niets nieuws.

Ik wil niet verwaand klinken maar met wat send en returns die je laat feedbacken op zichzelf op de mixer terugkomen met enkele space echo s the n of andere fx en dan fader rides in elkaar enz kom je n heel eind en heb je eq op elk kanaal vd chain.

Mmm misschien moet ik eens n videootje maken over zulke routings als ik nog een keer n coole routing heb.

Het klinkt gewoon nogal ‘ben ik thuis al geweest.’
Klopt, maar je hebt dan nog niet de modulatie. Als je dat wilt nabootsen wordt het een stuk lastiger, ik zeg bewust niet onmogelijk.
Ik snap dat als je alle losse onderdelen al hebt dat deze te duur is voor erbij ten opzichte van wat hij doet.

Even wat achtergrond info: Ik heb verder geen echte analoge effecten (meer) en ook al jaren geen mixer. Ik heb overal patch points waar ik van alles in kan pluggen (64in/64out). Via een matrix kan ik alles routeren in mijn DAW. Ik heb wel wat externe effecten, maar die zijn nagenoeg 100% DSP based. Ik was wel gecharmeerd van deze aangezien hij van alles te bieden heeft in het analoge domein en in stereo. Die komt dan in een effect lus te zitten en kan ik hem op allerlei manieren combineren en routeren.

lijkt me een toffe unit en zeker in jouw situatie dat die veel kan toevoegen. zo heb je in een klap een aantal analoge effecten.
Is die lfo met filter in een feedbackloop niet iets waar je chorus, flange en phasers mee maakt?

Ik ben helemaal gek van spring reverb. heb 2 losse units, 2 in mijn modular, 1 in de syntrx en 1 in de easel en 3 in mijn gitaar amps....

Wat ik wel eens doe is spring verb voor een alo reverb zetten.

Vind het een mooi ding en hij klinkt erg goed van wat ik hoor, echt een mooie spacebak.
Maar ik ken te weinig reverbs om te weten of deze nou zoveel beter is dat dit de prijs rechtvaardigt.

Als iets heel goed klinkt en je hebt er een hoop lol van dan maakt de prijs mij niet veel uit.

Vind het iig een goede zaak dat er weer spring reverbs en tapedelays worden gemaakt.

Klopt, maar je hebt dan nog niet de modulatie. Als je dat wilt nabootsen wordt het een stuk lastiger, ik zeg bewust niet onmogelijk.
Ik snap dat als je alle losse onderdelen al hebt dat deze te duur is voor erbij ten opzichte van wat hij doet.

Even wat achtergrond info: Ik heb verder geen echte analoge effecten (meer) en ook al jaren geen mixer. Ik heb overal patch points waar ik van alles in kan pluggen (64in/64out). Via een matrix kan ik alles routeren in mijn DAW. Ik heb wel wat externe effecten, maar die zijn nagenoeg 100% DSP based. Ik was wel gecharmeerd van deze aangezien hij van alles te bieden heeft in het analoge domein en in stereo. Die komt dan in een effect lus te zitten en kan ik hem op allerlei manieren combineren en routeren.
Zelfde situatie hier. Al mijn tape en andere ouwe zooi heb ik al lang geleden weggedaan, dus dan is dit best een interessant ding.

Als iets heel goed klinkt en je hebt er een hoop lol van dan maakt de prijs mij niet veel uit.

Vind het iig een goede zaak dat er weer spring reverbs en tapedelays worden gemaakt.
Daarnaast zijn vintage spring reverbs en tape echoes en analoge delays ook behoorlijk aan de prijs en dan krijg je nog de ballast van onderhoud / slijtage / recappen etc. erbij als je pech hebt.

Lijkt me niet verkeerd deze en een Echo Fix tapedelay // chorus en een memory man of boy.
Vintage springs heb je niet veel werk aan.
Die Behringer spring is ook best goed en cheap :)
Tape delays is een ander verhaal.

Ik heb doelbewust een collectie analoge effecten die mij iets geven wat ik niet uit plugins haal.
Binnenkort sluit ik die op een 16 i/o xbay voor patch recall en integratie met mijn DAW.

Tape delay, oud of nieuw, komt er bij mij sowieso niet meer in. Hoe mooi ik ze ook vind. Teveel gehannes.

Deze bestaat al wel een tijdje, op GS is er een thread over.

Ik heb hem zelf even geprobeerd op Modularfest, hij klinkt echt heel goed.
De spring reverb klinkt niet zo scherp en metalig als sommige spring verbs, maar dat maakt hem juist meer flexibel in gebruik.
Echt een mooie bak maar wel schreeuwend duur.

Zit hier een bbd delay in of is het puur digitaal die delay ? Ziet er mooi uit maar serieus aan de prijs ... Ik denk dat je met een Boss dm 101 en een spring reverb meer fun hebt. Een spring mono in het stereobeeld klinkt imo ook zeker zo interessant.

Zit hier een bbd delay in of is het puur digitaal die delay ? Ziet er mooi uit maar serieus aan de prijs ... Ik denk dat je met een Boss dm 101 en een spring reverb meer fun hebt. Een spring mono in het stereobeeld klinkt imo ook zeker zo interessant.
Delay is puur digitaal.

(Zoals ze zelf aangeven)

The PT2399 is a digital chip includes an ADC (Analog to Digital converter), 44Kb of RAM to store the samples and a DAC (Digital to Analog converter). Although this chip was created as a simple solution to add delay/reverb/echo to karaokes and set-up entertainment systems, it became very popular in the guitar pedal community due to its ability to emulate BBD-based delay circuits, good price, through-hole package, 5V power supply and tolerance to modifications.

Laatst gewijzigd:
Back