Ableton Live 12 verder met preset browsen?

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Dusssss.
Na 22 jaar Reason en 5 jaar Reaper, was het tijd voor wat nieuws.
Tot dusver gaat het redelijk vlotjes, maar ik hoop nu dat ik iets over het hoofd zie.

In Reason kun je vanaf elke device eenvoudig naar de locatie van de geselecteerde preset gaan (folder zeg maar), zodat je een andere preset kunt kiezen.
Dus stel je hebt een pad preset geladen uit een folder en bent wat aan het jammen geweest (meerdere tracks in gebruik) en dan wil je kijken wat er nog meer in die folder staat.
Dan klik je op de browse knop en begint Reason automatisch in de folder waar de gekozen preset staat, zodat je verder kunt browsen naar de volgende preset.

In Ableton Live is dat stukje me nog niet duidelijk.
Ik sleep een preset naar een midi track (of leeg stuk) en dan heeft hij die preset geladen.
Dan ga ik muziek maken (meerdere tracks, de browser is gebruikt voor wat anders) en even later denk ik : joh, ik wil verder kijken of 'de volgende' preset misschien wat is.

Maar ik kom met geen mogelijkheid meer terug bij waar ik die preset gevonden heb.

Zie ik iets over het hoofd, of werkt dat gewoon 'anders' in Live?
Stel, ik wil nu naar track 3 gaan en in de locatie van de preset Atmospheric weer verder browsen.
Kan dat (en zo ja, hoe)?

Schermafbeelding 2024-11-30 212327.jpg

Thnx.
Ik dacht al.....
Maar probeer dat maar eens te zoeken in de manual of online.
Zelfs ChatGPT snapte me nie....
Helaas staat niet alle oplossingen op internet of in handleiding!
Daar ben ik loop de jaren wel achtergekomen.
Vaak komt het bij mij voor als ik iets ingewikkeld wil doen met me apparatuur.
Ik zit nu met me nieuwe geluid interface(Arturia audio fuse 16 rig) en me analog rytm mk2 ik wil het zo danig goed in te stellen dat het voor mij werkbaar is.
Helaas is daar geen kant en klaar oplossing voor beschikbaar.
Het is ook een kwestie van veel uitproberen en veel doen dan heb je beter onder de knie.

Back