Wie gebruikt er een Oledscherm in de studio?

Hehe.. ok.. :). Ik heb het over kleuren trouwens.. letters 'n "l" en "i" worden ineens blauw en soms rozig.. en het veranderd van kleur als ik de browser horizontaal verplaats.. zoals ik in de video uitleg.. maar goed. Ik heb dit nog nooit gezien op een monitor. En ik heb er aardig wat staan en bekeken inmiddels.

Wat begreft de voet.. never mind.. ik had ook eigenlijk niet zo'n zin om nogeens 179 euro + bijkomende kosten te betalen. Hij is nu aantrekkelijk geprijsd (cyber monday). Is hier ook verkrijgbaar maar dan 250 en het blijft een groot ding. Geen idee hoe dat uitpakt in de compacte keukensetup (waar ik deze monitor voor heb gekocht). Het idee achter de touchmonitor was dat ik em een beetje staand kon bedienen als ik met Maschine bezig ben... dat kan dus niet standaard.

Ik heb die voet eens even bekeken en onderzocht wat die tilthoek begrenst, was echt onbruikbaar.. Heb ff e.e.a gedemonteerd, wat uit de constructie gesloopt en voila.. De voet waarin hij omhoog en omlaag beweegt is de enige limit.. en de opstelling natuurlijk.. ik plaats hem nu zo dicht mogelijk tegen de muur.. In deze link zie je de standaard meegeleverde en tevens de maximale tilt postitie: https://alogic.co/cdn/shop/files/CLARITY_PRO_TOUCH_27inch-08.webp?v=1721127078&width=1200

20241204_150544.jpg

Laatst gewijzigd:
Hehe.. ok.. :). Ik heb het over kleuren trouwens.. letters 'n "l" en "i" worden ineens blauw en soms rozig.. en het veranderd van kleur als ik de browser horizontaal verplaats.. zoals ik in de video uitleg.. maar goed. Ik heb dit nog nooit gezien op een monitor. En ik heb er aardig wat staan en bekeken inmiddels.
Ja dat heb ik overduidelijk dus niet.
Zit er een kalibratie programma op?
Het lijkt haast alsof de kleurpixels niet op de juiste plek aan gaan.
Heb je dit naar de leverancier gestuurd? (zo klinkt het iig)

Wat begreft de voet.. never mind.. ik had ook eigenlijk niet zo'n zin om nogeens 179 euro + bijkomende kosten te betalen. Hij is nu aantrekkelijk geprijsd (cyber monday). Is hier ook verkrijgbaar maar dan 250 en het blijft een groot ding. Geen idee hoe dat uitpakt in de compacte keukensetup (waar ik deze monitor voor heb gekocht). Het idee achter de touchmonitor was dat ik em een beetje staand kon bedienen als ik met Maschine bezig ben... dat kan dus niet standaard.

Ik heb die voet eens even bekeken en onderzocht wat die tilthoek begrenst, was echt onbruikbaar.. Heb ff e.e.a gedemonteerd, wat uit de constructie gesloopt en voila.. De voet waarin hij omhoog en omlaag beweegt is de enige limit.. en de opstelling natuurlijk.. ik plaats hem nu zo dicht mogelijk tegen de muur.. In deze link zie je de standaard meegeleverde en tevens de maximale tilt postitie: https://alogic.co/cdn/shop/files/CLARITY_PRO_TOUCH_27inch-08.webp?v=1721127078&width=1200

Bekijk bijlage 3855723
Ziet er iig wel mooi uit idd.

Wist het even helemaal niet meer en heb maar eens een 27" 4k scherm gekocht maar dan met touchfunctie, gewoon een IPS scherm. Dat inbranden is toch wel een dingetje.

Ik weet niet of er wat mis is met het scherm wat ik heb.. maar verticale beeldlijnen lijken soms wel een blauwe en rose gloed te hebben.. (zie video)
Ik dacht er na kennismaking van de 27" even aan om de 32" te kopen, in een DAW werkt het best lekker en de kleur verandering was me daar niet opgevallen.. Het is ook echt iets wat ik alleen op Synthforum zie (in de darkmode) en ik word er niet echt blij van geloof ik.. Ik had bijna die 32" gekocht maar stuur nu dit videootje eerst naar Alogic. Als dit een producteigenschap is, vooral niet kopen dit ding. Het is wel één van de weinige 4k touchversies.
@San-Pierre welke 27" touchscreen heb jij?

Als dit een product eigenschap is zou ik hem lekker terug sturen. Je geeft zelf al aan dat je er niet blij van word. Uiteraard moet je dit zelf bepalen ;)

Als dit een product eigenschap is zou ik hem lekker terug sturen. Je geeft zelf al aan dat je er niet blij van word. Uiteraard moet je dit zelf bepalen ;)
Hmm.. ja. Het valt me eigenlijk niet op in een DAW of wanneer ik andere sites bezoek.. en zoals ik em nu wat meer schuiner kan plaatsen kan ik em goed bedienen als ik sta de Maschine controller.. Er zijn trouwens niet heel veel 4k touchscreens in dit 27" formaat.. Ik heb ook een 13.3" 4k Oled touchscreen maar dan zijn nootjes echt niet te doen met je vingers.. hierop is het met wat coördineren redelijk te doen..

Toch iets te vroeg gejuicht.. de Windows filebrowser vertoonde ook rose en blauwe letters op het Alogic touchscreen, maar alleen als ze heel klein zijn. Heb een reactie gehad van de officiële website, daar waar ik bijna de 32", de speciale voet en stylus had gekocht.. (totdat ik dit rare rose en blauwe letter gedrag waarnam).
Ze vroegen me om een ordernr. maar natuurlijk heb ik dit ding in Nederland gekocht, Alogic zit in Australië geloof ik. Ik wil alleen maar weten of die 32" ook zo Rose en blauwe gloed in de letters heeft.. ik zit nu te tikken en te knipperen met mijn ogen..

Anyways.. terwijl ik dit bericht hierboven tikte nog ff opzoek gegaan naar Mactype en geïnstalleerd, dat wordt ook geadviseerd voor Oleds.. omdat daar ook blauwe lijnen ontstaan met de standaard windows fonts.. (ergens gelezen maar weet niet waar..). Ik heb het net geïnstalleerd en ik krijg de blauwe letters daar weg in de 'greyscale' setting. Maar dit lijkt weer niet te werken op de SF darkmode.. :( Als ik de normale mode selecteer (witte achtergrond en donkere letters) is tekst zoals het hoort.

Laatst gewijzigd:
Toch iets te vroeg gejuicht.. de Windows filebrowser vertoonde ook rose en blauwe letters op het Alogic touchscreen, maar alleen als ze heel klein zijn. Heb een reactie gehad van de officiële website, daar waar ik bijna de 32", de speciale voet en stylus had gekocht.. (totdat ik dit rare rose en blauwe letter gedrag waarnam).
Ze vroegen me om een ordernr. maar natuurlijk heb ik dit ding in Nederland gekocht, Alogic zit in Australië geloof ik. Ik wil alleen maar weten of die 32" ook zo Rose en blauwe gloed in de letters heeft.. ik zit nu te tikken en te knipperen met mijn ogen..

Anyways.. terwijl ik dit bericht hierboven tikte nog ff opzoek gegaan naar Mactype en geïnstalleerd, dat wordt ook geadviseerd voor Oleds.. omdat daar ook blauwe lijnen ontstaan met de standaard windows fonts.. (ergens gelezen maar weet niet waar..). Ik heb het net geïnstalleerd en ik krijg de blauwe letters daar weg in de 'greyscale' setting. Maar dit lijkt weer niet te werken op de SF darkmode.. :( Als ik de normale mode selecteer (witte achtergrond en donkere letters) is tekst zoals het hoort.

Wat gebeurt er als je een andere monitor er aan hangt?
Heb je het bij alle schermresoluties?
En die instellingen die je kiest (clean light), wat is dat? Volgens mij geen standaard windows iets.

Ik twijfel even of het door de monitor komt namelijk, of door 'iets' wat er op je PC draait 'in combinatie met' die monitor.
Ik heb even zitten graven en herken dit probleem van als ik een server overneem die een andere resolutie heeft dan mijn PC en het scherm gaat 'schalen' met chromatic aberration als gevolg (volgens mij is dat de officiële term hiervoor)

Misschien heb je het al geprobeerd, maar wat gebeurt er als je ClearType uitzet? (windows instelling)

Laatst gewijzigd:
Hi, dank!! Cleartype uitzetten werkte in eerste instantie niet.. maar heb net even de PC uitgezet omdat ik wegmoest en na het opstarten lijkt het nu weg in de webbrowser met SF in Darkmode.

Wel vreemd want als ik in dat appje (mactype font) wat ik in de video laat zien disable, zijn in de Windows filebrowser alle letters met veel verticale beeldlijnen weer blauw. Maar met deze 2 tweaks is het nu werkbaar dus. Het is verder wel een fijne monitor.. maar het rare blauw/roze in tekst vond ik niet zo héél fijn..

Had deze rare klachten niet met andere monitoren trouwens.. De PC heb ik in maart dit jaar gebouwd en eerder een 24" 2.5k scherm op gedraaid en daarna even 'n 32" 4k van LG getest.. maar die moest weer terug naar zijn ouwe plekje..
Of ik nu die 32" Touchversie ga kopen, ik weet het nog niet.. dit is eigenlijk wel prima voorlopig.. Ik zie het weer helemaal zitten zo. :)

Laatst gewijzigd:
Back