Elektron Digitone 2

Digitone-II-hero-2048x1150.jpg

Het werd dus geen Tonverk, maar de verwachtte opvolger van de Digitone.
Zelfde concept, maar dan 'in alles beter' zoals ze zelf zeggen.

• 16 stemmig multi membraal
  • 4 machines
    • Wavetone (2 osc synth)
    • Swarmer (supersaw met waveform control)
    • FM Tone (de oude vertrouwde)
    • FM Drum (algoritmes die meer voor drums bedacht zijn.
  • 6 filtertypes
  • 16 synth / midi tracks
  • 16 noot polyfonie MIDI per step.
  • 16 midi CC controls
  • 2 LFO's per track
  • 128 steps (ipv 64)
  • Euclidean sequencer
  • De prijs is natuurlijk ook ongeveer verdubbeld t.o.v. de oude Digitone.

Voor een compleet vergelijk :

Best wel geniaal ook al is het “maar” een nieuwe versie. Net als de Digitakt II hebben ze de navigatie echt goed uitgewerkt. Digitone 1 was al echt heel tof en deze is biedt echt totale groovebox mogelijkheden zonder je in bochten te wringen
betekend ook dat ik nu echt m’n live set klaar heb voor een nieuwe fase. Digitakt II, Digitone II, syntakt en db4. Waarbij iedere digi/takt een standalone groovebox is. Meer dan zat channels en sound design mogelijkheden op elke digi/takt.

Best wel geniaal ook al is het “maar” een nieuwe versie. Net als de Digitakt II hebben ze de navigatie echt goed uitgewerkt. Digitone 1 was al echt heel tof en deze is biedt echt totale groovebox mogelijkheden zonder je in bochten te wringen
betekend ook dat ik nu echt m’n live set klaar heb voor een nieuwe fase. Digitakt II, Digitone II, syntakt en db4. Waarbij iedere digi/takt een standalone groovebox is. Meer dan zat channels en sound design mogelijkheden op elke digi/takt.
Ik had graag iets gezien met sample playback + synthesis, zoals de MC-707, maar dan met de Elektron diepte en build quality :)
Maar bij Elektron moet je er dan minimaal 2 kopen :P
Als ik later groot en rijk ben en niet meer hoef te werken, dan koop ik het digi trio nog wel een x, maar voor nu blijft het de MC-707 en roei ik met de riemen die die mij geeft (geen straf overigens)

Nooit gedacht dat ik m'n Digitakt+Digitone combo ging verkopen :{
(... ik heb ondertussen ook 'n Rytm MK2, dusja)

On topic: los van alle nieuwe fratsen KLINKT dit ding next level.
Het is dus niet enkel én een stevige groovebox, én een live monster, én een grave MIDI-sequencer, maar ook nog eens een sound-design droom.
:verkoght:

Nooit gedacht dat ik m'n Digitakt+Digitone combo ging verkopen :{
Ik ook niet. En dan toch ineens allebei in 1 jaar weg, om ze allebei weer in een nieuw jasje in huis te halen. Echt een topcombi!

Laatst gewijzigd:
Al die takts lijken best veel overlapt te hebben. Als je een digitakt heb en een van de andere kan je echt een heeeeeeeel eind komen, dus dit maakt me wel benieuwd naar een nieuwe flagship release

Heb vandaag best wat reviews zitten kijken, ze zeggen dat dit misschien wel de allerbeste elektron is. En dan in combinatie met een digitakt 2 , zou je eindeloos plezier kunnen hebben, maar goed, wel 2000 euro's armer,
Keuze is reuze op het ogenblik. Zat er aan te denken om een mc707 naast de Mpc te zetten,
Maar dit zou ook wel heel tof zijn.( Of toch maar een polyend play plus..twijfel,twijfel🤔)

Heb vandaag best wat reviews zitten kijken, ze zeggen dat dit misschien wel de allerbeste elektron is. En dan in combinatie met een digitakt 2 , zou je eindeloos plezier kunnen hebben, maar goed, wel 2000 euro's armer,
Keuze is reuze op het ogenblik. Zat er aan te denken om een mc707 naast de Mpc te zetten,
Maar dit zou ook wel heel tof zijn.( Of toch maar een polyend play plus..twijfel,twijfel🤔)
MC-707 'naast' een MPC was voor mij een overkill.
Maar ik houd dan ook van een compacte setup met 1 sequencer.
Die Digitone 2 en Digitakt 2 lijken me idd een heel dure en fijne combinatie.

Ik had graag iets gezien met sample playback + synthesis, zoals de MC-707, maar dan met de Elektron diepte en build quality :)
Maar bij Elektron moet je er dan minimaal 2 kopen :P
Als ik later groot en rijk ben en niet meer hoef te werken, dan koop ik het digi trio nog wel een x, maar voor nu blijft het de MC-707 en roei ik met de riemen die die mij geeft (geen straf overigens)
Digitakt II is prima als een multi mono bak te gebruiken hoor ;). De originele ook al. Ben niet zo bekend met de Rolands maar DTiI is echt zeer capabel als synth.

Vind het wel een gemiste kans dat ze bij de MK2 Digi boxen niet een batterij voedingsbordje en houdertje hebben ingebouwd in het chassis waar je twee losse 18650/21700 batterijen in kan schuiven (als optie). Vind het wel heel fijn werken op de bank met de digi's maar de adapter meezeulen brengt toch wel een drempeltje mee daarvoor.

Digitakt II is prima als een multi mono bak te gebruiken hoor ;). De originele ook al. Ben niet zo bekend met de Rolands maar DTiI is echt zeer capabel als synth.
Ja zeker. Ik ben qua synths al voorzien helaas.
En de interface zit vol, dus ik mag niet meer uitbreiden van mijzelf :D
En als groovebox zou ik hem niet zo snel inzetten zelf (707 vervanger voor mij).

Als ik later groot ben staat er een digi trio hier :P
Lijkt me geniaal, maar momenteel geen prio.

Back