Glitchy fx pedalen - welke?

flyweight

Life is modulating everything modulating everythin
Chase Bliss mood MK1 en 2en Microcosm vind ik het net niet hebben.
Ze zijn oncontroleerbaar, overspelbaar of klinken onaangenaam.
Voor granular gebruik ik nu de Mutable Intruments beads met de Strymon guitar interface.
Maar goed ik zoek nog een leuk glitchy pedal die met midi kan worden gesyced.
Pedalen met meerdere fx en een sequencer.

Ook niet echt intresse in de Panda particle en aanverwante granular delays.
Eigenlijk helemaal geen intresse in delays want heb daar zat van.
Skylab? hmmm nee.

Bananana Tararira die lijkt me dan weer heel tof.

Wat voor andere pedalen in de category glitchy zijn er allemaal recentelijk uitgekomen?

Laatst gewijzigd:
Misschien niet de meest originele suggestie, maar je zou de Chade Bliss Blooper kunnen bekijken.

Ben wel benieuwd, heb je alle genoemde pedalen ook echt geprobeerd? Ik ben aanvullend op bovenstaande vraag ook wel benieuwd of er nog goede vst's in deze categorie zijn?

Die Bananana Tararira kende ik nog niet, heel tof

Hier nog een lijst met glitch fx pedalen die ik vond: 16 of the Best Glitch Effects Pedals

Iets anders om misschien te checken is de Adrenalinn van Roger Linn. Zou het zeker niet een glitch pedaaltje noemen, maar zeker iets waar unieke sounds uit komen.

Laatst gewijzigd:
meris ottobit (oke niet heel recent is 2017)
stereo pedaal met lowpass, bitcrusher en samplerate FX en een sequencer met 6 stappen voor lowpass, pitch of samplerate
een stutter glitch effect dat triggered op volume input (dus niet bij sustained) je kan instellen hoevaak je glitched en of het gelijk/omhoog/laag of random gaat
hij is met midi te synchen via TRS maar meris pedalen doen hier wel moeilijk mee soms

Laatst gewijzigd:
Moet t een pedaal zijn? Boss heeft wat halfrack spul dag me flink kan betoveren. En als ik stem wil glitchen heb ik de aira modular shizzle zoals de scooper demora en bitrazer

Ja die Aira modules zijn erg cool idd.

Misschien niet de meest originele suggestie, maar je zou de Chade Bliss Blooper kunnen bekijken.

Ben wel benieuwd, heb je alle genoemde pedalen ook echt geprobeerd? Ik ben aanvullend op bovenstaande vraag ook wel benieuwd of er nog goede vst's in deze categorie zijn?

Die Bananana Tararira kende ik nog niet, heel tof

Hier nog een lijst met glitch fx pedalen die ik vond: 16 of the Best Glitch Effects Pedals

Iets anders om misschien te checken is de Adrenalinn van Roger Linn. Zou het zeker niet een glitch pedaaltje noemen, maar zeker iets waar unieke sounds uit komen.
Ik heb de Microcosm gehad en vrij snel weggedaan.
Die Chasebliss Mood Is weer net te random en vind het ook niet zo klinken.
Lijkt me effe leuk en daarna gaat ie weer weg.

Kwa plugins gebruik ik al heel lang Ilformed Glitch en krijg daar naar mijn smaak mooiere dingen uit.

Die Bananana Tararira lijkt me heel tof.

@fjoesz heb jij nog suggesties voor coole glitchy pedalen? voor op de snaren en synths eventueel.

Red Panda Tensor? Empress Zoia? Subdecay pedalen bv Pixelwave of Starlight mk3? Hun demo's zijn erg "rockachtig" en geven niet echt een beeld wat je er in andere soorten muziek mee kan, maar ze lopen voorop in digitaal gecontroleerde analoge pedalen. Ik heb zelf de Starlight DLX en Prometheus DLX en vind ze inspirerend. Of anders pedalen van Midfi Electronics of Montreal Assembly maar die hebben geen midi.

Geen idee hoe makkelijk je er nog aan kan komen, maar misschien is de AdrenaLinn wat voor je..?

Stond onlangs een goedkoop op MP. Toch niet gedaan omdat het fx pallet toch wat te beperkt is (en ik heb de plugin ook).

Voor echt glitchy kan ik de Koma Field FX aanraden. Niet een pedaal, maar wel klein(ig), modulaire opbouw dus je kunt fx patchen zoals je wilt, met bitcrusher en looper en (extern) een spring reverb.

Geen idee hoe makkelijk je er nog aan kan komen, maar misschien is de AdrenaLinn wat voor je..?
Ja die ken ik gisteren toevallig ook bekeken maar hmm nee.
Ik wil iets waar ik poep in stop en juwelen uit krijg :-)
Maar idd die AdrenaLinn is een sequenced effect bak

Red Panda Tensor? Empress Zoia? Subdecay pedalen bv Pixelwave of Starlight mk3? Hun demo's zijn erg "rockachtig" en geven niet echt een beeld wat je er in andere soorten muziek mee kan, maar ze lopen voorop in digitaal gecontroleerde analoge pedalen. Ik heb zelf de Starlight DLX en Prometheus DLX en vind ze inspirerend. Of anders pedalen van Midfi Electronics of Montreal Assembly maar die hebben geen midi.
Empress Zoia - hmm vind ik te moeilijk en heb geen zin in te proggen.
Red Panda Tensor - heb al genoeg delays
Subdecay - ga ik een beluisteren.

Bedankt voor de suggesties iig.

Bedankt voor alle suggesties.
Die Bananana Tararira blijft leuk maar hmm nee.
Heb alleen filmpjes met de Databender en gitaar bekeken.
Ben nu op zoek naar een Databender.

Had al een case met gitaar interface, beads, pedaal interface enzo.
Denk dat ik er ook nog een ander pedaal interface bij haal zodat ik twee cv pedalen heb.

Hollandse trots: De Tasty Chips GR-1 (en vast ook die nieuwe) is niet alleen een synth maar je kunt m ook gebruiken als live audio granulair effect. met daarbij heul veul parameters die met midi clock syncen op de meest bizarre manieren..

Echt wel cool die FX Wizard.

Dit is mijn Glitch, FX pedaal geworden.
Alles kun je via midi en PAM workout Pro clocken, LFO's etc.
Dan 4 Pedaal inputs voor externe FX.
En een voor een footswitch en expressie.
De Audio IO is stereo of je kan er een gitaar, bas of iets inpluggen.
De Beads kun je ook direct line level insturen.

Ik heb net een eerste house jam opgenomen en ken de databender niet erg goed.
Maar Beads icm met de databender is best leuk.

Pams workout pro zit een mmMidi module bij.
Die Clock en Start aan de PAM workout geeft.
De 8 outputs zijn zo bezet.

De Analog sytems RS-35 is een envelope follower, pitch to cv en een trigger detector.

Attachments

• 1731705783270.png
    1731705783270.png
    1,9 MB · Bekeken: 279
Back