Adereindhulstang (aka. kabelkrimptang, kabelschoentang, )

Aha! Dus voor het onderste type connectoren kan ik beter juist geen eindhulzen gebruiken. Maar voor het bovenste (draaiende) type wel, of daar ook niet...?
Ik ken dat bovenste type niet, dus ik weet het niet.

Het zou kunnen dat je speaker terminals intern slechte soldeerverbindingen of een ander probleem hebben.

Bovenste type ook kaal draad is stoppen.
Als je daar een adereindhuls voor gebruikt , dan heb je grote kans dat die intern door het " mesje" wordt doorgeknipt en deze er in blijft steken.
Dus daarna onbruikbaar.

Beide dus zijn ontworpen voor kale flexibele aders [ dus geen massieve aders]

Nou, vast is vast hoor als je kale koperdraad gebruikt, guillotine of schroef. Lijkt me eerder dat er iets mis is met de connector aansluiting met de rest van de versterker. Op de bovenste weten ze niet dat links links moet en niet rechts.

Heb nog even gekeken, en inderdaad zit de aansluiting voor de linker speaker rechts en voor de rechter speaker links. En dat is zowel voor de bovenste versterker (de Akai) als voor de onderste versterker (de Philips) het geval...

Nee, was ook een grapje. Is allemaal relatief. Meestal staat de versterker tegen dezelfde en tussen de speakers. En als je dan de versterker in de kont kijkt zit de meest linkse uitgang het dichtst bij de rechter speaker.

Ik vraag me of hoeveel mensen horen dat een orkest voor de luisteraar in spiegelbeeld weergegeven wordt of niet.
Moet je maar eens met een eigen piano stukje proberen dat je zelf breed links (bas) en rechts (hoog) en voce versa gepanned hebt.

En zelfs bij piano opnames zijn er die perspectief muzikant (bas links) of luisteraar (bas rechts) of iets tussenin kiezen.

In mijn praktrische opleiding kwam het hoofdstuk "goed knoeien" niet voor in de schriftelijke gedeeltes. Wel in de mondelinge onder-onsjes met de leraar. Toch heb ik nogal wat meer en beter dan ik opgeleiden dus hoger opgeleiden, , zien sneuvelen omdat ze het te goed wilden doen.
Uiteindelijk heb ik m`n praktijk diploma`s wel gehaald.
Bazen of chefs die dat geworden zijn vanwege het ontbreken van alle mogelijke handigheid zijn een ramp voor voor zijn ondergeschikte. Dit zou bijna weer een of ander oeverloos of-topic hoofdstuk kunnen worden.😴.

Maar nu het Proghead probleem. Het zou kunnen dat er te weinig is afgestript en er nog isolatie tussen de klemmen zit. Dan is er ook geen vebinding.

Back