Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En jij begrijpt blijkbaar niet dat er ook in de installatie techniek dingen verzekeringstechnisch wel volgens het boekje moeten gaan...anders word er geen geld uitgekeerd indien het fout gaat...Daar heb ik geen dure tang voor nodig.
Eerst met een gewone schaar of wat voor combinatie tang dan ook aan twee kanten voorzichtig wat insnijden. Niet te ver !
Daarna het draadje negentig graden draaien ten opzichte van de schaar. Idem handeling.
En dan afstrippen net voorbij / na de inkeping. Zo komt er onbeschadigd het koper te voorschijn.
In de instalatie techniek deed ik het zo. M`n baas begreep er niks van. Ik heb het maar zo gehouden.
Toen ik vroeg of hij het voor wilde doen bakte hij er niks van.
Ik vertelde mijn truuk niet. Het is niet volgens het boekje. Zijn boekje. En dan mocht het niet.
Dan zou van werk niks van terecht komen.
Nou ja...ik ben een diy-er en gebruik hem voor bekabeling van projecten....je gaf aan misschien ook iets meer te gaan doen....het is een beetje afhankelijk van wat je wil....voor die speaker kabels zou ik eens het volgende proberen:Probleem is dat ik regelmatig last heb van uitvallende kanalen van mijn stereo-installatie. Na dagenlang testen ben ik er achter dat het hem waarschijnlijk zit in de klemverbindingen van de versterker naar de speakersnoeren. Elders werd mij het advies gegeven om adereindhulzen te gebruiken. Maar ik begrijp dat jullie dat voor huis-tuin-en-keuken gebruik onnodig vinden...?
Probleem is dat ik regelmatig last heb van uitvallende kanalen van mijn stereo-installatie. Na dagenlang testen ben ik er achter dat het hem waarschijnlijk zit in de klemverbindingen van de versterker naar de speakersnoeren. Elders werd mij het advies gegeven om adereindhulzen te gebruiken. Maar ik begrijp dat jullie dat voor huis-tuin-en-keuken gebruik onnodig vinden...?
Nou ja...ik ben een diy-er en gebruik hem voor bekabeling van projecten....je gaf aan misschien ook iets meer te gaan doen....het is een beetje afhankelijk van wat je wil....voor die speaker kabels zou ik eens het volgende proberen:
Strip de draad dubbel zo lang als normaal....en vouw hem even dubbel en dan erin steken....klem loslaten of aandraaien (ik weet niet hoe die bovenste werkt)
Niet onnodig, maar slechter. Heeft niet met huis-tuin en keuken te maken maar met het soort connectoren op die versterker. Inwendig zit daar een guillotinemes in, waarbij het idee is dat dit zich kan vastbijten in de losse koperdraadjes. In een eindhuls gaat het slechter klemmen. Met schroefterminals is het net andersom. Iedere connector heeft zo zijn eigen ideale maatje.
Wat je versterker betreft: welke test leidt tot de conclusie dat het je speakerterminals zijn? Dit is namelijk zeker een courante mogelijkheid, maar er zijn er ook nog een paar andere die niks met je terminals te maken hebben.