Pakketten naar België verstuurd en nu zoek...?

demian

Geen banaan
Hallo,

Ik heb afgelopen week 3 pakketten verstuurd van NL naar België, aangetekend en wel of met enkel trackingcode.

Nu is het zo dat alle 3 de pakketten niet te terug te vinden zijn in het trackingprogramma van PostNL en de 3 personen die hebben ook niets ontvangen terwijl het nu 5 dagen onderweg is.

Nu weet ik dat er een storing is geweest bij PostNL met tracking, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat de pakketten ook niet aankomen toch?

Zijn er meer mensen met deze ervaringen? Ik ben nu bij elkaar wel voor 1000 euro aan spullen kwijt waarvan totaal onbekend is waar ze uithangen, via PostNL kom ik niet verder dan via de chat een melding te maken..

Eigenlijk nooit problemen mee gehad. Van PostNL wordt dit hier doorgegeven aan Bpost, hun partnerfirma.
Hopelijk komt alles toch nog terecht.

Heb nog even geduld. Mijn ervaring is dat t na weken soms prima boven water komt. Zie je geen tracking?

Klote man, ben aan het zoeken, maar de enige initiële optie is inderdaad via die chatbot. Flink doordrukken tot het je doorverbind met een mens, en wel zo snel mogelijk voordat ze er met kleine regeltjes onderuit komen.

Ik heb net iemand gesproken bij PostNL, blijkt dat de barcode van de sticker onleesbaar was (van alle 3 de pakketten !!! huh??? ) ... dus niet gescand. De pakketjes hangen nu ergens rond, en het is aan de mensen die er omheen hangen of ze van plan zijn om het pakketje door te sturen naar het handgeschreven adres wat er ook op staat of retour te sturen naar mij. In het geval van het laatste kan ik mijn geld terug krijgen voor de verzendkosten (die bij elkaar al 75 euro waren)

Als na het weekend de pakketen nog niet terecht zijn moet ik weer bellen.. pfff

Ik vind het sowieso raar dat als ik een pakket in lever bij PostNL en ik krijg een barcode, dan moet toch gelijk al bekend zijn dat het pakket is ingeleverd bij het postNL punt, zelfs dat is niet geregistreerd..

Zag iets van max 500 euro verzekerd per (aangetekend) pakket, dat het drie pakketten zijn lijkt dus goed. Maak jezelf zo vervelend mogelijk, doorzeuren is denk ik de sleutel.

Ik heb verder geen tips of adviezen, maar het lijkt me wel superkut. Ik hoop dat het snel opgelost is.

Ik vind het gewoon schandalig dat van 3 pakketten totaal niet bekend is waar ze zijn. Ik heb ze ingeleverd, 3x een bonnetje gehad met tracking code, en dat is het.
De codes worden niet herkend door het trackingsysteem, de pakketten zijn niet gescand is me verteld, dus, ze zijn gewoon pleite nu.
Maar hoe kan ik een trackingcode krijgen van het postagentschap waar ik het inlever en kan vervolgens niet bekend zijn waar de pakketten zijn ??
Het is niet te geloven gewoon..

net weer een half uur met postnl aan de lijn gehangen, ze zouden het nakijken voor me nog een keer, word ik na een half uur gewoon van de lijn afgegooid. mag ik gvd zeggen.. ?

Naja, goed, zojuist het postagentschap gebeld waar ik heb verstuurd, die kan dus gewoon zien dat de pakketten bij het postsorteercentrum staan en heeft zelfs een foto van de pakketten zoals ze gemaakt zijn door wie dan ook bij postnl.

Nou, voor vragen dus, niet postnl bellen maar lokale supermarkt die nog wel weet wat service is. Ik hoop dat alles verder goed gaat komen..

PostNL zit nog steeds in de fase van ponskaarten en telefonistes. Niks werkt en ze willen alleen je gegevens, voor de doorverkoop want ze kunnen er zelf niks mee.

net weer een half uur met postnl aan de lijn gehangen, ze zouden het nakijken voor me nog een keer, word ik na een half uur gewoon van de lijn afgegooid. mag ik gvd zeggen.. ?

Naja, goed, zojuist het postagentschap gebeld waar ik heb verstuurd, die kan dus gewoon zien dat de pakketten bij het postsorteercentrum staan en heeft zelfs een foto van de pakketten zoals ze gemaakt zijn door wie dan ook bij postnl.

Nou, voor vragen dus, niet postnl bellen maar lokale supermarkt die nog wel weet wat service is. Ik hoop dat alles verder goed gaat komen..
bizar dat zei dat wel gewoon goed kunnen inzien maar postnl daar zelf blijkbaar moeite mee heeft

iig fijn dat de pakketen verder in orde lijken

Grappig dat ik dit topic tegenkom, ik heb een gelijkaardig probleem met een pakket uit NL dat dinsdag naar mij werd opgestuurd. (modelbouwverf) Dinsdag zelf zei de tracking nog "verwachte levering: morgen" Op woensdag was hun trackingserver het grootste deel van de dag niet bereikbaar en sindsdien staat het pakket op "Bezorgtijd nog niet bekend" en "Je pakket is (bijna) bij PostNL. Momenteel is het erg druk. We bezorgen het zo snel mogelijk"
Hierbij de kanttekening dat het hele "Momenteel is het erg druk" gebeuren begonnen is tijdens de Covidperiode en sindsdien nooit meer is weggegaan.
De afzender zegt dat ik moet rekenen op een levertijd van 7 tot 10 werkdagen, hetgeen normaal is voor langere afstanden binnen Europa, maar toch niet van Nederland naar België? :?

Ik weet niet wat ze daar uitvreten bij PostNL maar ik heb de indruk dat hun service de laatste tijd erg achteruit is gegaan.

ja maar in mijn geval heb ik dus 3 trackingcodes ontvangen na inlevering van de pakketten en sinddien zijn ze online nog niet ergens opgedoken in het tracking systeem.

op zijn minst zou er een status moeten zijn dat het pakket is afgegeven bij een postnl punt, maar die codes worden gewoon totaal niet herkend door track en trace.

het is dat het postagentschap me verteld dat de pakketten bij het sorteercentrum staan, maar zelfs postnl zelf kan me niet vertellen waar de pakketten zich bevinden..

Pakket met de post door een particulier verzonden vanuit Duitsland naar Nederland duurt soms 2 weken. Het zweeft dan een tijdje tussen het systeem van de Duitse post en het systeem van PostNL.
Met bijvoorbeeld DHL gaat dit veeeel sneller omdat het 1 bedrijf betreft.....

Kleine update, mijn pakje is blijkbaar verzonden vanuit Madrid en niet Den Haag zoals eerst aangegeven. In dit geval dus niet de schuld van PostNL.

Tenminste 1 pakje van Demian is terecht! Ik hoop voor hem dat de andere twee ook terechtkomen.

2 pakketten zijn boven water gekomen, ze zijn van de 23e september tot 7 oktober totaal van de aardbodem verdwenen geweest, maar ineens doken er 2 gisteren op in het tracking systeem en die zijn inmiddels ook bezorgd. Dit wel nadat ik voor alle 3 de pakketten een onderzoek heb moeten starten bij PostNL, maar goed, dat heeft blijkbaar toch iets opgeleverd.

Is er wel nog 1 pakket zoek, ik hoop dat die gevonden wordt, is toevallig net het pakket met de meeste waarde..

Nou, het is me een verhaal geworden.

1 pakket is in ieder geval afgeleverd bij de begunstigde waarbij de tracking code na 20 dagen online ineens werd herkend.
1 pakket is zonder dat deze ooit in het trackingsysteem is herkend toch bezorgd bij de begunstigde
en 1 pakket is bij me terug bezorgd gisteren, ik kreeg netjes melding dat het pakket was bezorgd, maar de begunstigde wist van niets.

Na weer eens gebeld te hebben bleek dat het pakket dus bij me was terug bezorgd op mijn werk.
Er zaten wel 3 barcodes op de doos, dus hoe ze er bij kwamen dat de barcode onleesbaar zou zijn (van alle 3 de pakketten overigens) is me een raadsel.

In ieder geval is ook het 3e pakket boven water inmiddels en opnieuw verstuurd naar Belgie, dat ik dat nog durf is eigenlijk niet te begrijpen.
Ik krijg mijn verzendkosten van PostNL in ieder geval vergoed, alle stress en tijd die het me gekost heeft, daar hebben het maar niet over.
Hopelijk komt morgen het laatste pakket alsnog in Belgie aan en dan ben ik helemaal klaar met het versturen van dingen naar Belgie.

Back