Elektron Tonverk

Na de Octatrack is dit toch wel alles wat ik ooit van Elektron had mogen hopen. Hier in ieder geval 1 blije Nederlander!

Onderstaand mijn eerste deuntje met wat custom samples..

Leuke demo hoor, maar ik hoor meer jouw talent hier dan de kracht/features van de Tonverk. Je had dit op elke andere willekeurige bak (MPC, Maschine, workstation) kunnen maken lijkt mij.

Leuke demo hoor, maar ik hoor meer jouw talent hier dan de kracht/features van de Tonverk. Je had dit op elke andere willekeurige bak (MPC, Maschine, workstation) kunnen maken lijkt mij.
Dank en je hebt in theorie natuurlijk gelijk. Vaak blijkt echter in de praktijk dat zo'n machine je wel moet inspireren om ook iets te (gaan) maken. Dit stuk heb ik inclusief het importeren van mijn eigen geluiden en deze daarna ook gelijk te kunnen gebruiken in nog geen 5 uur tijd gemaakt zonder een manual aan te raken. Daar waar ik bij andere genoemde machines vaak na 5 uur tutorials kijken en manuals bladeren nog zit te kutten om een multisample fatsoenlijk inclusief 'noot informatie' en 'loop punten' te importeren en af te kunnen spelen wat mij uiteindelijk de zin om nog muziek te gaan maken heeft afgenomen.. Dus dat..

Dank en je hebt in theorie natuurlijk gelijk. Vaak blijkt echter in de praktijk dat zo'n machine je wel moet inspireren om ook iets te (gaan) maken. Dit stuk heb ik inclusief het importeren van mijn eigen geluiden en deze daarna ook gelijk te kunnen gebruiken in nog geen 5 uur tijd gemaakt zonder een manual aan te raken. Daar waar ik bij andere genoemde machines vaak na 5 uur tutorials kijken en manuals bladeren nog zit te kutten om een multisample fatsoenlijk inclusief 'noot informatie' en 'loop punten' te importeren en af te kunnen spelen wat mij uiteindelijk de zin om nog muziek te gaan maken heeft afgenomen.. Dus dat..
Aha, allemaal zonder manual? Dat klinkt inderdaad hoopvol. Ik neem aan dat je wel Elektron ervaring hebt, anders is het wel heel knap van jou of deze is mega intuïtief.

Na de Octatrack is dit toch wel alles wat ik ooit van Elektron had mogen hopen. Hier in ieder geval 1 blije Nederlander!

Onderstaand mijn eerste deuntje met wat custom samples..

Super, deze track!!
Had zo een outro van het laatste AIR album kunnen zijn!

Door m'n verbouwing helemaal de aankondiging van Tonverk gemist, maar heb er zin in!
Jammer dat t geld op is, maar denk wel dat ik deze ga kopen, wacht wel ff tot iemand m op MP zet omdat ie m niet snapt, denk dat dat vaak t geval gaat zijn.

Misschien had ik even moeten wachten met het kopen van een tweedehands Octratrack mk2...
Identified patient gebruikt nog steeds de Okta MK1 maar ik denk dat deze er zelf dik naast kan. Sinds tijden denk ik weer eens van nou dit zou misschien nog wel passen en ik kijk meer naar de FX / routing mogelijkheden. Maar zo'n sample robot funktie erop vind ik ook wel geinig. Kwa esthetics vind ik zon Lambda polypulse leuker.. maar vrees dat dit ding wel iets nieuws kan toevoegen.

Maar wat ik begreep komen er nog 2 modellen in dit nieuwe type formaat dus mij zie je niet rennen.

Vandaag de Tonverk opgehaald, leuk ding! Ik heb geen Digitakt of andere sampler dus voor mij is het wel een toevoeging.

Helaas heb ik wel wat MIDI sync problemen, waardoor de Tonverk een kleine vertraging heeft ten opzichte van m’n Analog Rytm (die ik als master heb ingesteld)

Blijkbaar een bekend probleem, hopelijk snel een firmware update.

Als je een breakbeat hebt en die in een subtrack gooit, kun je deze dan met start/end points editten op de 8 beschikbare slots? Kick op 1, snare op 2, hihat 3 etc..

Of/En kan je dit evt ook zo in een multi zetten per noot als in hetzelfde als 'multi program' van bv een akai s3000. Kick op note 60, snare op 61

Op het Elektron forum is het ook vrij druk met vragen. Blijkbaar draait ie op Linux..
Ben benieuwd naar de updates

Die heb ik nog niet voorbij zien komen, 1 gebruiker melde wel dat ie de fax app handig vond en was verbaasd dat ie ook nog met z’n dyno label printer werkte

Quote elekronauts gebruiker;

Nu al in Bad Gear :D

Dat iemand zijn filmpjes, met z’n complexe en overbodige volzinnen, helemaal af kan kijken verbaast me. Probeer t soms, en na minuut 2 word ik al helemaal kriegel van alle shit die ie in z’n zinnen gooit…

Dat iemand zijn filmpjes, met z’n complexe en overbodige volzinnen, helemaal af kan kijken verbaast me. Probeer t soms, en na minuut 2 word ik al helemaal kriegel van alle shit die ie in z’n zinnen gooit…
Ik vind het fantastisch.

Ik kan er wel om lachen meestal.
Veel cryptische verwijzingen met dubbele laag.
Heb deze nog niet gekeken trouwens, maar staat op m'n (lange) 'later kijken' lijst.
Ieder zo z'n ding (gelukkig)

Om het maar even in 'complex en overbodig volzinnen' te zeggen: bad gear is geen standaardreview maar een originele, strak geformatte en goed gescripte manier om oude en nieuwe synths te omschrijven. Oneindig veel amusanter en onderlegder dan alle zogeheten synfluencers die apparatuur hosselen om die vervolgens, geconstipeerd in de camera kijkend, te bepotelen alsof ze de CS-80 hebben herontdekt en steevast het zoveelste doorsnee-pingelding geheel bevooroordeelt de hemel in prijzen, onderwijl open-deuropinies verkondigend en dertien-in-een-dozijn samplepacks uitpoepend om nog wat geld af te troggelen van eenvoudig te imponeren youtbekiddies. Ik bedoel jou, bobeats, tim shoebridge, andrew huang etc. om maar te zwijgen van vroeger-was-alles-beter-ophemelaars als espen kraft.

Maar elektron fanpeople zullen het wel niet aankunnen dat hun heiligdom als 'bad gear' wordt beoordeeld.

Maar elektron fanpeople zullen het wel niet aankunnen dat hun heiligdom als 'bad gear' wordt beoordeeld.
Ik vond bad gear al stom voordat hij over Elektron begon ;)
Misschien ietsje minder mensen over een kam scheren, sommigen zijn nog prima in staat een eigen mening te hebben...

Ik zie het meer als grappige content, sommige fabrikanten laten hun producten ook te vroeg de wereld in. Ja dan krijg je een review met os 1.

Back