Elektron Tonverk

corne97

Nieuwkomer
1727258804053.png

Er gaan geruchten rond over een nieuwe elektron box.
Wat zijn jullie meningen rondom dit gerucht?

De nieuwe octatrack is het in elk geval niet denk ik. Geen schuif. Lijkt me een soort hybride digitakt digitone ding. FM synth met samplingmogelijkheden...

Dat is wat ik ervan bij elkaar gok :)
als t al echt is...

De nieuwe octatrack is het in elk geval niet denk ik. Geen schuif. Lijkt me een soort hybride digitakt digitone ding. FM synth met samplingmogelijkheden...

Dat is wat ik ervan bij elkaar gok :)
als t al echt is...
Ik ga ook uit van een soort hybride apparaat met meerdere synth engines, inderdaad geen nieuwe Octatrack. Ik ben ook bang dat er geen nieuwe Octatrack gaat komen...

Formfactor is wel verwarrend voor mij en doet dan ook fake aan, ik zou verwachten dat ze nu voor all-out boxen voor dezelfde box zouden kiezen als de analog four en rytm.

Formfactor is wel verwarrend voor mij en doet dan ook fake aan, ik zou verwachten dat ze nu voor all-out boxen voor dezelfde box zouden kiezen als de analog four en rytm.
Het kan natuurlijk een nieuwe box zijn. Die Analog mk2 boxen zijn wel enorm, wat mensen er misschien ook van weerhoudt er 'een paar' te kopen, dat vindt sales meestal minder leuk.
Aan de andere kant lijkt het wel een beetje 'van alles wat', meer een wishlist dan een serieus apparaat en daardoor niet in lijn met de eerdere Elektron filosofie.

Ik denk wel dat het echt is, maar op het eerste gezicht vind ik hem ook behoorlijk vol en een beetje een Sonicware Liven look hebben. Maar we zullen zien.

Ik vind de plaats van keyboard toetsen ook apart, ik ben niet zo heel erg fan van de locatie van de keys op de analog four dus vind deze plek beter. Als je rechtshandig bent tenminste, dan kan je met deze setup makkelijker keys vast houden, sounds editen en trigs invoeren.

Moet het echt zo'n rare IKEA-naam hebben?
Als bijna Zweed, moet ik toch opkomen voor Elektron ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ Goed gevonden met meerdere lagen. Ik heb nog geen Elektron spul, maar stel dat het mโ€™n 707 kan vervangen, ben ik geรฏnteresseerd. Niet tegen elke prijs, dus het zal hem vast niet worden ๐Ÿ˜‚ en wat dat betreft zouden ze wel wat meer IKEA genen mogen tonen ๐Ÿ˜
Ik las op Reddit iemand noemen dat het mogelijk een granular ding is. Dus wel samples en mss een beetje ala de torso S-4 ofzo.

Back