Plugin Deals!

Plogue ook alles -50%

Dikke aanrader, supervette chipsynths (chipsounds, ops7, megadrive, snes, commodore 64, portaFM) en chipcrusher ks een waanzinnig mooie audio effect plugin met heel uitgebreide bit reductie, spc delay, canbinet sounds en noise samples van ouwe troep... geweldig.

Dank voor de tip, chipsynth C64 gescored.

56 UAD-plugins voor 329,73 is juist zeer goedkoop.

Volgens mij is het belangrijk te bekijken welke plugins je echt wilt hebben uit deze bundel en dan nog eens je prijs berekenen. Het lijkt inderdaad mooi zulke bundels, net als de Ultimate 13, maar als je echt gaat kijken welke plugins je graag wilt zul je er achter komen (in mijn geval i.i.g.) dat 60-70% er bij verkochte troep is die je nooit gaat gebruiken.

Zo kwam ik bij Ultimate 13 op circa 25 plugins die ik echt wilde hebben. 1099/25=€43 per plugin.
Kijk dan even naar de andere bundels:

Custom 3 voor €92 (incl coupon) / 3=€30,6 per plugin.
Of de pick any 2 (voor de echt dure plugins zoals Neve die niet in de Ultimate of Signature zitten) voor €108/2=€54 per plugin.

Stel je koopt deze combi €92+€108=€200/5=€40 per plugin. Stapel deze vervolgens net zo lang door tot je alle plugins hebt die je uit de Ultimate of Signature wilt. In mijn geval bij de Ultimate tot 25 (25*40=€1000) en de signature 12 (12*40=€480 en je bent (soms) goedkoper uit dan de Ultimate of Signature bundel, maar heb je wel ook echt alle plugins die je wilt zoals onder andere de dure Neve etc die niet in de Ultimate of Signature zitten, waar je anders alsnog een paar honderd euro voor mag neer leggen. ipv voor dezelfde prijs alsnog 60% niet gebruiken. De la-2a en 1176 zijn in de uitverkoop en als je opnieuw gaat kijken welke je echt nodig hebt of wilt, en deze nu los koopt in de uitverkoop kom je soms zelfs op een lagere of dezelfde prijs als de Signature bundel.

1176 en la-2a collection beide los €31 in de sale. Zie hier de prijs rond de €30 per plugin. Dat is wat ze eigenlijk echt kosten. 12*€30=€360. Bijna de prijs van de Signature bundel..

UAD marketing is slim en doortrapt en ze weten precies wat de gewilde plugins zijn. Niks komt gratis of met "huge discount", alles is vooraf zeer pienter uitgedacht met een strategie om je naar meer kopen te lokken. En dat is natuurlijk niet gek als je een professioneel marketing team hebt.

Ja, je bent als je alle plugins meetelt goedkoper uit met een Ultimate, maar als je het berekend naar wat je gebruikt ben je dat niet en wordt je zeer slim naar een grote uitgave gelokt. Ik snap dat het heerlijk voelt, zo'n grote UAD bundel in je zak, maar als je even slim berekend kun je met €500 a €600 ook bijna klaar zijn. Hier een reken voorbeeld dat ik heb gebruikt, doe er je voordeel mee en wees natuurlijk ook welkom om een andere mening te hebben :)

Bundles: 2 any & 3 custom & classic bundle
  • 2 pick any €107 (neve 1084 & lexicon 480L)
  • 3 pick €92 (EMT 250 & SSL-E & AKG BX 20)
  • 5 classics bundle €67 (fairchild collection & lexicon 224 & la-6176 & ampex atr tape & 175b176 collection)
  • totaal 10 pick €266 (/10=€26,6 per plugin)
Pas deze truc 2,5 keer toe en je zit op 25 plugins (die ik echt wil) en €665.

Dit hele verhaal gaat natuurlijk niet op als je echt alle plugins wilt en gaat gebruiken. Maar ik vraag me af hoeveel mensen dat gaan doen of willen.

Daarnaast zullen in mijn verhaal zullen vast ook nog dingen niet helemaal kloppen, maar het heeft mij i.i.g. geholpen genuanceerder naar de "sales" te kijken en verstandiger te kiezen. Mocht iemand toevoegingen of verbetering hebben, zeer welkom! Doe er verder je voordeel mee, of laat het lekker links liggen :)

De hardware variant ging onlangs voor meer dan 4K op Reverb,.

En de plug in is eindelijk na jaren met fixe korting verkrijgbaar van 500,- naar 330,-

De hardware variant ging onlangs voor meer dan 4K op Reverb,.

En de plug in is eindelijk na jaren met fixe korting verkrijgbaar van 500,- naar 330,-

Volgens mij is deze vaak in de sale...

Ik heb ze al een tijdje en het zijn mooie plugins

Nou hij stond wel in m’n mandje..

maar ik heb afgelopen week Ableton verkocht en bitwig lukt me gewoon niet soepel nog..

Wat ik misschien wel ga doen is de demo weer downloaden nu ik erover nadenk.

Ik heb best wel wat hw gekocht en ook eq/compressie/vca/distortion voor eurorack.

IMG_6184.png

Deze discussie is al een keer eerder geweest..

What's Included

DS1-MK3

The gold standard in mastering. A 1:1 code port of the original hardware, DS1-MK3 brings exceptional Weiss mastering quality into the DAW-based studio. Uncompromising compression, limiting, and deessing make it the mastering processor that no professional mastering engineer can do without.

MM-1 Mastering Maximizer

The future of professional mix maximizing. DS1-MK3 algorithms, five easy to dial up styles, and the amount knob for intuitive progression, MM-1 gives you the perfect amount of influence over the feel of your masters. Get the levels up without sacrificing your sound.
Go to product page

Compressor/Limiter

The modern compressor/limiter. Target the body of your sound with a clean faceplate, hidden side menu, code-ported DS1-MK3 algorithms, and Weiss transparency. Compressor/Limiter gives you uncomplicated control. It's the solution to the most crucial of jobs for the most serious of engineers.
Go to product page

Deess

The stand-out deesser. The crystalline sonics of DS1-MK3 and an innovative design make for authentically world-class deessing. Straightforward, immaculate, loaded with hidden controls, and featuring two bands of deessing as well as low-latency mode, Deess is the only deesser you need.
Go to product page

Bron: Weiss DS1-MK3

Toen ik hem kocht, was hij ook rond de 320 euro

Black box analog design HG-2 MS (mid-side versie) vandaag voor 20 dollar met code HG2MS1999. Kom je inclusief belasting op kleine 25 euro.

Ik hoopte dat Native Instruments weer een leuke 'Kerst' actie zouden doen. Maar mijn Komplete Update prijzen zijn niet lager geworden 😥
499 update to Komplete 14 CE van 13 CE.

Ja, treurig maar waar. Afgelopen keren met flinke korting die updates gedaan. Door de jaren heen genoeg aan uitgegeven. Wie weet wat Summer of Sounds gaat brengen.
Slaat nergens op dat nieuwe mensen 50% kortingen krijgen en bestaande klanten kunnen de t€+_74 @+_73 krijgen

Back