Hallo midi mensen. Ik ben KoningMusic en al jaren bezig in de muziek.

KoningMusic

Nieuwkomer
Smorgens. Ik heb de volgende vraag: Ik heb 2 korg tritons en ik wil graag dat de ene als hoofdsynthesizer de andere korg met program change naar een ander geluid linkt. Ik had vroeger een dyncord mcc1 die 4 midi apparaten stuurde en werkte heel simpel. Maar aangezien die niet meer te koop zijn zoek ik een andere oplossing. Heeft iemand een idee?
Ben benieuwd.

Groeten KoningMusic

korg T1 midi out naar korg T2 midi in
korg T1 als master en korg T2 als slave
in korg 1 in midi settings send program changes messages aan vinken
in Korg 2 in midi settings recieve program change messages aan vinken

info kan je vinden in de Triton basic user guide starten op p111 en dan vnl specifiek op p114 (Messages transmitted and received by the TRITON)

deze kan je hier terug vinden:

korg T1 midi out naar korg T2 midi in
korg T1 als master en korg T2 als slave
in korg 1 in midi settings send program changes messages aan vinken
in Korg 2 in midi settings recieve program change messages aan vinken

info kan je vinden in de Triton basic user guide starten op p111 en dan vnl specifiek op p114 (Messages transmitted and received by the TRITON)

deze kan je hier terug vinden:
Hi Kenneth. Bedankt voor je reactie. Maar ik zoek het meer in: als ik geluid 1 op de master triton gebruik, dan wil ik de slave korg op bijv. geluid 34 hebben. En als ik geluid 2 op de master heb, dan wil ik bijv. geluid 21 op de slave korg. enz. enz. Zodat ik zelf kan programmeren welk geluid samen met een ander geluid gebruikt kan worden. Met de dynacord mcc1 kon dat heel makkelijk. Misschien heb je nog een suggestie. alvast bedankt.
Groeten KoningMusic

Hi Kenneth. Bedankt voor je reactie. Maar ik zoek het meer in: als ik geluid 1 op de master triton gebruik, dan wil ik de slave korg op bijv. geluid 34 hebben. En als ik geluid 2 op de master heb, dan wil ik bijv. geluid 21 op de slave korg. enz. enz. Zodat ik zelf kan programmeren welk geluid samen met een ander geluid gebruikt kan worden. Met de dynacord mcc1 kon dat heel makkelijk. Misschien heb je nog een suggestie. alvast bedankt.
Groeten KoningMusic
Of je programmeert de geluiden in de patches die gelijk zijn.

Dus bijvb korg master geluid patch01
Dan de patch die je er bij wilt hebben op korg slave zet je dan ook in patch 01

Wil je dat niet(want het geen hierboven realiseren kan veel werk zijn ) dat zal je de specifieke program message moeten uitsturen vanuit de master korg triton

Kan je dat niet doen vanuit de sequencer van de Korg triton?

Of

Met een midi interface die stand alone kan werken en een uitgebreide midi routing heeft , zoals de mio xl* of de motu xt

* naam is iets in de trent van

Ik denk dat dit het dichtstbij komt van de mannier van werken van die dynacord

of

een kleine midi interface met een freeware midi filter en routing programma op de pc/laptop/tablet

Back