Ik denk dat het wel interessant zou zijn voor een klassiek getrainde pianist om es op de Osmose te spelen met een piano stijl patch. Mijn achtergrond is niet klassiek en ik kan wat dat betreft ook helemaal niet goed spelen ;-) Wat mij interesseert, al vanaf mijn vroege tienerjaren, is compositie en geluid synthese (analoog en digitaal, en samples natuurlijk). In mijn wat jongere jaren heb ik nooit gedurfd om daar mee bezig te gaan. Nu ben ik op die leeftijd dat het me niet meer kan schelen wat "men" denkt van wat ik artistiek creëer, wel lekker gevoel.Traditioneel zoals ik het geleerd heb is het akkoorden linker hand. Melodie rechterhand.
En zeker als je weet dat heel die muziek branche / bedrijvigheid bestaat uit traditie.
Alleen al gekeken naar : viool stradivarius die al eeuwen oud is.
Een computer van 1995 die kan tegenwoordig eigenlijk niet meer mee komen.
In tegenstelling tot welke synth uit die tijd dan ook.
Pas sinds ik de Osmose heb ben ik meer geïnteresseerd geraakt in het eigenlijke bespelen (van de Osmose). Ik heb les van een klassiek getrainde pianist, die ook erg bezig is met modular en synthese technieken. Hij is wel een beetje terghoudend met het bespelen van de Osmose voor zichzelf. Maar hij stimuleert mij geweldig, zodat ik het bespelen van de Osmose op mijn eigen manier kan ontwikkelen.
De Eaganmatrix geluid architectuur is vanaf de begin phase ontworpen om maximale expressiviteit te kunnen uitdrukken (in eerste instantie met de Continuum). De combinatie van sequencer gedreven arpeggios, bass lines, melodieën en achtergrond met live spelen met zoveel mogelijk emotionele expressie is mijn droom doel ;-). We zullen zien hoe zich dat gaat ontwikkelen. De reis is in elk geval heel erg leuk en vervullend.