Eminent2000GT
Nieuwkomer
Rond 1970 bouwde ik mijn eerste elektronisch orgeltje. Van een master-oscillator en frequentie-dividers had ik nog nooit gehoord. Voor elke noot 'n printplaatje met 2 transistors. Dat was ook de tijd waarin Eminent uit Bodegraven steeds succesvoller werd als fabrikant van hoogwaardige elektronische orgels. En mede door dat succes was ook bij mij de liefde voor elektronische orgels flink aangewakkerd. We zijn nu ruim 50 jaar verder en zoals zo vaak, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Zo'n 2 jaar terug een Hammond Aurora Classic op de kop getikt en volledig gerestaureerd. De elektronica is weer in topconditie en de behuizing als nieuw. Kan zó in de showroom! Maar de ultieme droom was toch om in het bezit te komen van een van de mooiste orgels uit de Eminent familie van destijds: de Eminent 2000 Grand Theatre. In België vond ik er een. En nog wel met 27-tonig pedaal. Moest (en moet) nog wel 't een en ander aan gebeuren. Ik ben nu 'n heel eind op weg maar ben vastgelopen in het herstel van sommige percussion/sustain functies en 'n arpeggio die ik maar niet aan de praat kan krijgen. Vandaar mijn toetreding tot het Synthforum, in de hoop kennis te kunnen maken met leden die dezelfde interesse hebben als ik.
Mvg,
Oude rot in het vak
Mvg,
Oude rot in het vak